Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä olitte 9.11.2001?

Vierailija
23.11.2018 |

Olin saanut ekan työpaikan parturissa. Oli ollut raskas päivä ja just olin lähdössä iltapäivällä kaupan kautta kotiin.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista mikä viikonpäivä tuo oli mutta varmaan amiksessa silloin.

Vierailija
42/71 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä ja 10 vkoa raskaana. Koko työpaikka hiljeni kun seurasimmw tilannetta isolta screeniltä. Luulin saavani km kun alkoi supistelemaan shokista. Onneksi niin ei käynyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatoin ehkä olla väsäämässä serkulleni synttärikorttia, täytti 10.11.01 7 vuotta. 

Vierailija
44/71 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heräsin puoliltapäivin. Aattelin et mitähän telkasta tulis ja tais olla BBC World kanava auki, joka näky ilmaisena kaapeli-TVssä.  Kyllähän sitä kauhisteltiin.

Nyt 17v kulunu ja ei ole tainneet ne ihmiset saada oikeutta, jotka siinä kärsi. Ja ne jotka oli lähi-idässä syyttömiä kärsivät. Eli, kyl tää rikollisten yhteistoimin on toteutettu.

Niin lentokone törmäsi pitkästi iltapäivällä niin tuskin puoliltapäivin vielä on terlkkarissa kauhisteltu. 

Vierailija
45/71 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä missä itse olit , kun koulussasi ala-asteella opetettiin kirjoittamaan päiväys (...tämän meidän yleiseurooppalaisen standardimme mukaisesti ,eli että ensin päivän, sitten kuukauden järjestysluku.) ?

Siis numeroina esim. 11. 09, eli yhdestoistä yhdeksättä.  

Jos kuitenkin jostain syystä  haluat kirjoittaa toisin perin, niin sitten ,että 'syyskuun yhdestoista', mutta se on kyllä enemmän jo kirjallisen pelkkä ilmaisun tehokeino, koska aivan yhtä oikein on kirjoittaa yhdestoista syyskuuta. 

Vierailija
46/71 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin uimahallissa ja sieltä tullessani kuulin.

Vierailija
47/71 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autossa, radiosta kuunneltiin uutisia. Odotin esikoista ja ahdistuin millaiseen maailmaan hänet keväällä synnyttäisin.

Vierailija
48/71 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bestiksen kanssa oli hääpalaveri 9.11.2001 joten muistan tuon päivän hyvin.

Vierailija
49/71 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äipän masussa. ;)

Vierailija
50/71 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin että olin hevostallilla kuten normaalisti melkein joka ilta.

Vierailija
51/71 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin kalenterista niin olin hieronnassa 9.11.2001 ja seuraavana päivänä inssi jonka reputin :)

Vierailija
52/71 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri kotiutunut vauvan kanssa sairaalasta, joten koko päivän kotona.

Vierailija
53/71 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tv-uutisten tuottajana. Näin televisiosta CNN:ltä, että kone oli törmännyt WTC:hen. Juoksin soittamaan meidän kirjeenvaihtajallemme, katsoimme molemmat CNN:n suoraa lähetystä, kun toinen kone iskeytyi WTC:hen. Olimme molemmat hetken hiljaa, ja aloimme yhteen ääneen kiroilla (minä) ja muuten vaan kauhistella. Tajuttiin molemmat kyllä heti, että siitä ei seuraa mitään hyvää. Yksikään Yhdysvaltain presidentti ei voi jättää sitä kostamatta.

Loppupäivä olikin sitten elämäni kiireisin, kasasin lähetyksiä hiki hatussa.

Olin myös raskaana sillon, vauva syntyi neljä kuukautta myöhemmin. Supistelikin koko päivän ihan hirveästi, kun oli kova työstressi.

Olen siis ulkomaantoimittaja, tein tuottajavuoroja aina silloin tällöin.

Vierailija
54/71 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

11.9.2001 oli ilmeisesti tiistai ja 9.11.2001 perjantai eli molempina päivinä ollu varmaankin sitten koulussa, jonka jäleen varmaankin tullut kotiin tai mennyt kaverille. Perus arkea tuskin mitään ihmeellistä. En mistään tornien romahtamisesta ollut yhtään kiinnostunut enkä vieläkään ymmärrä miten tuo on ollut suomalaisille niin mieleenpainuvaa että muistavat vielä 17 vuoden päästä missä olivat tai mitä tekivät. Ymmärtäisin jos jotenkin koskettaisi henkilökohtaisesti olisi ollut paikanpäällä ja  nähnyt tapahtumat livenä tai olisi tuttuja joista olisi huolissaan, mutta jos on vaan yksi kaukainen katastrofi muiden joukossa niin mikä tästä tekee niin mieleenpainuvaa? 

Vierailija
55/71 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin tv-uutisten tuottajana. Näin televisiosta CNN:ltä, että kone oli törmännyt WTC:hen. Juoksin soittamaan meidän kirjeenvaihtajallemme, katsoimme molemmat CNN:n suoraa lähetystä, kun toinen kone iskeytyi WTC:hen. Olimme molemmat hetken hiljaa, ja aloimme yhteen ääneen kiroilla (minä) ja muuten vaan kauhistella. Tajuttiin molemmat kyllä heti, että siitä ei seuraa mitään hyvää. Yksikään Yhdysvaltain presidentti ei voi jättää sitä kostamatta.

Olin myös raskaana sillon, vauva syntyi neljä kuukautta myöhemmin. Supistelikin koko päivän ihan hirveästi, kun oli kova työstressi.

Siis marraskuun 9. päivä vuonna 2001? Ootko tosissasi?

Vierailija
56/71 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri vähän aikaa sitten ajokortin saatuani kuskannut sisarukseni sukulaisille ja niillä oli telkka auki, luulin aluksi että joku elokuva menossa ja kesti jonkin aikaa tajuta että nyt on tositilanne.

Vierailija
57/71 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

11.9.2001 oli ilmeisesti tiistai ja 9.11.2001 perjantai eli molempina päivinä ollu varmaankin sitten koulussa, jonka jäleen varmaankin tullut kotiin tai mennyt kaverille. Perus arkea tuskin mitään ihmeellistä. En mistään tornien romahtamisesta ollut yhtään kiinnostunut enkä vieläkään ymmärrä miten tuo on ollut suomalaisille niin mieleenpainuvaa että muistavat vielä 17 vuoden päästä missä olivat tai mitä tekivät. Ymmärtäisin jos jotenkin koskettaisi henkilökohtaisesti olisi ollut paikanpäällä ja  nähnyt tapahtumat livenä tai olisi tuttuja joista olisi huolissaan, mutta jos on vaan yksi kaukainen katastrofi muiden joukossa niin mikä tästä tekee niin mieleenpainuvaa? 

Tapahtuma kuin suoraan mistäkin kliseisimmästä terroristileffasta ja ihmettelet miten jäänyt mieleen. Eipä tällasia kovin usein tapahdu nääs.

Vierailija
58/71 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marraskuu tuona vuonna meni kokonaan opiskellessa ja ajoittain äärirajoilla. Tentti toisensa jälkeen, esseitä ja portfolioita. Huh.

Vierailija
59/71 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis marraskuun 9. päivä vuonna 2001? Ootko tosissasi?

Hehe, ei. Sori. Luin väärin (katson samalla tv-sarjaa). Näkyy valtaosa muistakin lukeneen tuon nine-eleveninä.

Tosiaan silloin syyskuun 11. oli tuollainen päivä. Marraskuusta ei ole hitonkaan mielikuvaa.

Vierailija
60/71 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin olla marraskuussa ll bingonhoitajana Puhoksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi