Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on kaikenlaisia oireita, mutta lääkärit tarraavat vain ylipainoon ja nyt minua jopa syytettiin viikon syömiset-listauksen vääristelystä

turkinpippuri
23.11.2018 |

Koska kilpirauhanen on suljettu pois, vika on kuulemma syömisissäni. Väsymys, aivosumu, säryt kropassa , käsien tärinä ym eivät lääkäreitä kiinnosta vaan se, että painan 98 kg. Vielä pari vuotta sitten painoin noin 65kg eli samoihin aikoihin, kun oireet alkoivat .

Tässä vielä se viikon syömiset-lista, jossa kuulemma valehtelen:

Ma aamupalaksi raasvatonta jugurttia mustikoilla ja musta kahvi, lounaaksi töissä kasvissosekeitto, kotona päivälliseksi rahka/banaani lettuja ja iltapalaksi pari palaa täysjyväpaahtoleipää
Ti aamupalaksi mansikan makuinen ateriankorvike-pirtelö ja musta kahvi, töissä lounaaksi pari lihapullaa ja salaattia, sokeriton energiajuoma, kotona kanaa ja riisiä
Ke Aamupalaksi kaurapuuroa pelkällä maidolla ja sitä mustaa kahvia, töissä kaalilaatikkoa ..

Jne jne. Tuohon tyyliin koko viikko! Ei mitään herkkuja, eikä alkoholia. Työmatkat kuljen pyörällä , yhteen suuntaa noin 5km. Asun myös hissittömän talon kolmannessa kerroksessa.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että muutaman vuoden päästä sinulla diagnosoidaan vajaatoiminta tai autoimmuunityreoidiitti. Kannattaa käydä myöhemmin uudestaan verikokeissa.

Vierailija
22/31 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko uniapneaa tutkittu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet iso siiderivalas. Unohdit mainita päiväannoksestasi ne 30 pullollista makeaa siideriä.

Vierailija
24/31 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma K. kirjoitti:

Olet iso siiderivalas. Unohdit mainita päiväannoksestasi ne 30 pullollista makeaa siideriä.

ja taas oli uli asialla.

Vierailija
25/31 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on EU:n huonoin lääketieteellinen osaaminen. Erikoissairaanhoito vielä menettelee, mutta muuten ollaan kyllä rupuluokassa. Hinta per hoidettu on tietysti hyvä ja siitä saadaan maailman onnellisimman maan leima.

Lihominen itsessään on merkki hormonaalisen tasapainon pettämsiestä. Syy voi olla aivoperäinen, eli kasvain aivoissa, neuroendokriininen, eli hormoneita ohjaava järjestelmä on pielessä, hormonaalinen eli energiabalanssia ylläpitävän systeemin pettäminen jossa yleisin on kilpirauhanen, lääkkeistä johtuva, stressistä johtuva, hyperinsulinismista johtuva jne.

Muista myös se, että lääkärit saavat n. 5 op verran koulutusta lihavuuteen. Heillä ei siis ole osaamista, vaikka osaavat kyllä moittia lihavia. Kyse on enemmän rodun jalostukseen, eugeniikkaan, tähtäävistä toimista kuin tieteelisesti perusteltuihin argumentteihin. Mikäli kysyt esimerkiksi lääkäriltäsi pitäviä todisteita lihavuuden aiheuttamasta sairaudesta, ei hän sellaista pysty antamaan, koska sellaisia ei ole olemassa.

Vierailija
26/31 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä elämässäsi muuttui, kun oireet alkoivat? Vaihtuiko työpaikka tai asunto? Homealtistus? Otitko jonkun rokotteen? Sairastuitko johonkin sairauteen, joka tuolloin meni ohi, mutta  jätti jälkeensä tuon "jälkitilan"? Vastaus oireisiisi löytyy, jostakin "muuttujasta". 

Muutimme miehen kanssa yhteiseen asuntoon noihin aikoihin kun oireilu alkoi, mutta se täytyy olla sattumaa sillä mies on täysin terve. Tai niin terve kuin epilepsiaa sairastava on, mutta tajuatte varmaan pointin.  TYöpaikka on ollut sama jo viisi vuotta.  En ole ottanut mitään rokotteita, enkä sairastanut flunssia kummempia. 

A.p

Oireesi sopivat kyllä erinomaisesti voc/hometoksiinien aiheuttamiin oireisiin.

Vierailija
27/31 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivosumu voi johtua ihan siitä että olet aliravittu. Siis ihan kalorimielessä. Syöt aivan liian vähän.

Sitäpaitsi koska olet lihava, sinulla on rasvakudoksen säätely häiriintynyt. Kehosi todennäköisesti syystä tai toisesta kerää rasvaa aina kun syöt. Ikään kuin nälkiinnyt ja lihot samaan aikaan.

Fiksut lääkärit antaa tyroksiinia kokeeksi jos ihmisellä on selkeitä vajaatoiminnan oireita, olivat kipirauhasarvot mitä hyvänsä. Itse sairastan masennusta ja arvoni olivat lähempänä liika- kuin vajaatoimintaa ja silti tyroksiinia kokeiltiin väsymykseen ja aivosumuun. (Ei auttanut.)

Lääkäreiden pitäisi ymmärtää että lihavuus on oire jostain, ei se varsinainen ongelma. Toisinaan se on oire liiasta syömisestä, mutta silloinkin pitäisi kysyä miksi ihminen syö liikaa? Joku senkin laukaisee, koska iso osa ihmisistä ei liho vaikka söisivät mitä haluavat -itse asiassa ne jotka pysyvät hoikkana ovat useimmiten niitä jotka eivät kontrolloi syömisiään mitenkään tietoisesti, koska heidän elimistönsä toimii kuten pitää ja säätelee itse ravinnontarvettaan.

Vierailija
28/31 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivosumu voi johtua ihan siitä että olet aliravittu. Siis ihan kalorimielessä. Syöt aivan liian vähän.

Sitäpaitsi koska olet lihava, sinulla on rasvakudoksen säätely häiriintynyt. Kehosi todennäköisesti syystä tai toisesta kerää rasvaa aina kun syöt. Ikään kuin nälkiinnyt ja lihot samaan aikaan.

Fiksut lääkärit antaa tyroksiinia kokeeksi jos ihmisellä on selkeitä vajaatoiminnan oireita, olivat kipirauhasarvot mitä hyvänsä. Itse sairastan masennusta ja arvoni olivat lähempänä liika- kuin vajaatoimintaa ja silti tyroksiinia kokeiltiin väsymykseen ja aivosumuun. (Ei auttanut.)

Lääkäreiden pitäisi ymmärtää että lihavuus on oire jostain, ei se varsinainen ongelma. Toisinaan se on oire liiasta syömisestä, mutta silloinkin pitäisi kysyä miksi ihminen syö liikaa? Joku senkin laukaisee, koska iso osa ihmisistä ei liho vaikka söisivät mitä haluavat -itse asiassa ne jotka pysyvät hoikkana ovat useimmiten niitä jotka eivät kontrolloi syömisiään mitenkään tietoisesti, koska heidän elimistönsä toimii kuten pitää ja säätelee itse ravinnontarvettaan.

Itse juoksin lääkärissä vuosikaudet ensinnäkin sen takia, että hengästyin pienestäkin ponnistuksesta (siis tyyliin kävely postilaatikolle ja takaisin) niin paljon, että haukoin henkeä kuin kala kuivalla maalla. En vaan tuntunut saavan happea sisään, vaikka kuinka vedin henkeä. Häpesin nähdä ihmisiä, koska olin samaan aikaan lihava (vaikka en syönyt mitään) ja ”huonokuntoinen”. Koska kunnonkasvatus ei onnistunut vaan kärsin jatkuvasti happivajeesta, kävin siis lääkärillä moneen otteeseen, ne testasivat astmat ja allergiat ja lähettivät kotiin moitteiden kanssa: en vain liikkunut tarpeeksi ja söin huomaamattani enemmän kuin normaali ihminen.

Sitten aloitin uudessa työpaikassa ja työhöntulotarkastuksessa otettiin laaja verikuva. Lääkäri soitti kauhuissaan perääni, koska hemoglobiiniarvoni oli 53. Tämän vuoksi en siis ollut pystynyt hengittämään - ei ollut mitään, mikä olisi veressä kuljettanut sitä happea minnekään. Erilaisia rautakuureja testattiin, mutta ne eivät oikein toimineet, joten käyn rautatankkauksessa neulan varassa noin kerran vuoteen ja mun hb pysyy safan kieppeillä, mikä saa mut pysymään liikkeellä.

No! Siitä verikuvasta eräs tuttava (joka on eläköitynyt erikoislääkäri) keksi, että mulla oli myös kilpirauhasarvot tosi matalat, ja selitti, että niillä ja raudalla on yhteys. Tästä sain tapella tosi pitkään niin työterveys- kuin terveyskeskuslääkäreidenkin kanssa, koska heistä kaikki oireeni selittyivät anemialla ja nyt vain pitäisi tarkkailla syömisiä, että laihtuisi normaalipainoon. Kun yritin selittää, että olen viimeiset viitisen vuotta elänyt kahdella paahtoleivällä päivässä, vastasivat taas sen klassisen: huomaamattasi syöt. Mitä saamaria tämä on, unissako söisin???? Typerin kommentti koskaan.

Vihdoin sitten sain tapeltua itselleni kokeeksi tyroksiinilääkityksen ja kas kummaa, se toimi heti. Painosta putosi puolessa vuodessa ihan itsestään 20 kiloa, vaikken ole eläessäni syönyt niin paljon kuin nyt. Syön mielestäni kuin hevonen ja silti laihdun.

Heitän talolla heti seuraavaa, joka itkee jossain, että kunto kasvaa liikkumalla ja pitää vain liikkua enemmän kuin syö. Koska ihmisen elimistössä voi olla jotain niin perustavanlaisesti kuralla, ettei se nyt vain toimi kuten elimistön kuuluu.

Vaatikaa niitä kokeita. Itse menin vastaanotolle sillä asenteella, etten poistu sieltä ennen kuin mun asia on selvä.

Vierailija
29/31 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus aiheuttaa sairauksia. Ei muuta kun salaattikuurille. 

Vierailija
30/31 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli rauta ja kilpirauhanenko olivat lääkäreiden mukaan ok? Sulta on varmaan otettu täysi patteri muistakin hormoneista, vitamiineista, maksa- ja tulehdusarvot+kaikki muut testit? Ei oo nimittäin normaalia turvota kuin ilmapallo muutaman vuoden sisään, etenkin jos vähentää syömistä. Sikäli mikäli tuo kuvaamasi tosiaankin on koko vähentämätön totuus sun ruokavaliostas, syöt vain välipaloja ja niitäkin liian vähän lihoaksesi.

Tuo rauta (hb+ferritiini) ja kilpparitestit ovat vaan ongelmallisia, koska kummankin viitearvot ovat jo lähtökohtaisesti päin prinkkalaa, lisäksi kumpainenkin vaikuttaa eri ihmisiin eri tavoin. Perusteet tietysti samat, mutta yhdellä arvolla toinen ihminen on elämänsä kunnossa kun taas joku toinen voi samalla arvolla kitua kuoleman kielissä. Pyytäisin toisen lääkärin mielipiteen noista arvoista jos ovat viitteidensä ääripäissä.

Vierailija
31/31 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

CFS voi olla myös yksi mahdollinen sairaus. Se tunnetaan huonosti eikä ole Suomessa ns "oikea sairaus" mutta meitä sairastuneita on tuhansia.

Oireet vaihtelee jopa tunneittain. Joillakin siihen voi liittyä painonnousua. Hoitokeinot on vähissä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä