Mitä teillä on tänään perjantairuuaksi?
Kommentit (22)
Kasvissosekeitto ja sämpylöitä, mies illan töissä. Taaperon kanssa kaksin kotona
En tiedä (ei tullut eilen kysyttyä), mitä mies on itselleen ostanut. Kasviksia (munakoiso, kesäkurpitsa, herkkusieni, sipuli, paprika) jossain muodossa ja lisukkeena nuudeleita + miehelle todennäköisesti jotain lihaa ja itselleni soijasuikaleita.
Vierailija kirjoitti:
Kana-makaronikeittoa
Meillä samaa, paitsi eilisen jämiä.
Meillä vanhemmilla on molemmilla pikkujoulut, eli lapset saivat rahaa. Ruokkikoon itsensä.
Pakaste pitsaa, odotan panoa saapuvaksi :D Eka sutinaa lakanoissa, sitten pitsaa ja kaljaa. Siinä se on parasta perjantai viihdettä!
Itsetehdyt hampurilaiset - lasten lempiruoka. Täytteenä jauhelihapihvi, kuullotettua pusasipulia, tomaattia, mozzarellaa, suolakurkkua, ananasta.
Tein shawarmaa kanan rintafileestä, siihen vielä herkkusieniä ja paprikaa. Syödään pitaleivän välissä ja kylkeen chilitahnaa ja itsetehtyä valkosipulimajoneesia. Helppo ruoka, en jaksa seistä keittiössä raskaan työviikon jälkeen.
Huomiseksi on wokattua kananmaksaa aasialaisittain ja riisiä.
Sunnuntaiksi katkarapu-pinaatti-pestopasta.
Ja mies aikoi tehdä mulle aamiaiseksi iranilaista munakasta, toisella aamiaisella minä teen grillatut leivät paistettu muna/cheddar/pekonipäällisillä.
Vierailija kirjoitti:
Pakaste pitsaa, odotan panoa saapuvaksi :D Eka sutinaa lakanoissa, sitten pitsaa ja kaljaa. Siinä se on parasta perjantai viihdettä!
Meillä samat suunnitelmat, mutta kaljan tilalla punaviiniä ja tietysti itse tehty ruoka. :) Samat sutinat tosin jatkuu sunnuntaille asti ;)
Mä taiteilen jonkun parsakaali-porkkana-kukkakaali-kookoskerma-tomaattipyre-kastikkeen kokojyväriisin kanssa. Vihreä salaatti, eli salaattia+kurkkua+oliiviöljyä+pippuria+suolaa.
Blendasin äsken vesimelonin ja join sen lapsen kans puokkiin..
Joo ideoita kaivataan täälläkin 😀
Perjantai - kalapäivä, näin on ollut meidän perheessä aina. Tein savukalatahnaa, jota laitoin paahdetun leivän ja salaatinlehden päälle. Lisäksi kasvissosekeittoa ja yrttiöljyä.
Just tulin kaupan kautta kotiin ja ilokseni huomaan, että mies on jo ehtinyt kokata. Possun sisäfilettä syntisen hyvässä liemessä sekä höyrytettyjä kasviksia 👌
Mies syö eiliset tonnikalapastan jämät sekä salaattia, minä linssikeittoa.
Kana-makaronikeittoa