Olen 26 enkä ole suunnitellut tekeväni lapsia
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Jep, mä muistan tuon saman 26-vuotiaana. Nyt olen 30v. kahden lapsen äiti. Haahaa, mites tässä näin kävi.
Tuo asenne on todella ärsyttävä. Lällällää, olen fiksumpi kuin sinä, ja sinulle käy taatusti samalla tavalla kuin minullekin. Minä tiedän ettei kukaan 26-vuotias pysty tosissaan päättämään lapsettomuudesta. Koska minä en pystynyt, niin ei kukaan muukaan pysty, hahhaa.
Kiva! Itsekin tiesin suurin piirtein tuossa iässä, ei ole mieli muuttunut, nyt 42v. :)
Hmm. Suunnitelmia kannattaa tehdä tilanteen mukaan ja aina välillä on hyvä tarkistaa ja mahdollisesti korjata suunnitelmaansa. - olsi aika tylsää, jos sitten vaikka 26 vuotiaanan pitäisi päättää, että haluaako saada lapsia vai ei. - Ja jos sitten päättäisi haluavansa, eikä niitä saisi, niin sitten tulisi kokea ja tuntea itsensä erinomaisen epäonnistuneeksi ja tai sellaiseksi, jota ei mitenkään voitaisi arvostaa ja kunnioittaa. Tai sitten toisin päin.
Vierailija kirjoitti:
Jep, mä muistan tuon saman 26-vuotiaana. Nyt olen 30v. kahden lapsen äiti. Haahaa, mites tässä näin kävi.
Mikään, MIKÄÄN ei ole yhtä v-ttumaista kuin nämä hähhättelijät että kyllä se mieli vielä muuttuu jne!
Minä olen 27 ja takuulla yhtäkään kakraa en aio maailmaan pieraista.
Olen päässyt kaksi vuotta sitten kiinni unelmaani eli työhön jossa hyvät etenemisen mahdollisuudet, enkä taatusti aio hukata tätä tilaisuutta minkään noin typerän asian takia.
En ole koskaan sietänyt kakaroita, ja onneksi avomieheni jonka kanssa asuttu nyt pian kuusi vuotta yhdessä on täsmälleen samaa mieltä. Hän kieltäytyy systemaattisesti alkamasta isäksi, kuten minä äidiksi.
Olemme samassa työpaikassa vaikka eri osastoilla, ja meillä kummallakin työ on etusijalla elämässä.
Kun täällä nyt yhden kerran eletään, pitää se tehdä mahdollisimman hyvin ja niin, ettei sitten kuolinvuoteella tarvise surra että perhana kun se ja tuo ja tämä jäi kokematta ja näkemättä kun tuli ripustettua se pallo jalkaan ja uhrattua elämän parhaat vuodet räkäneniä niistellen ja p-skavaippoja vaihdellen.
Mielestäni on erinomaisen hyvä että väkiluku Suomessa on lähtenyt jyrkkään laskuun. Kunpa se sama tapahtuisi kaikissa maailman maissa! Maapallo on ylikansoitettu ja myrkytetty, ja lisää pitäisi vaan porsia! Ei kiitos!
Mä oon 39 enkä koskaan suunnittele koko elämääni valmiiksi ja julista sitä anonyymina keskustelupalstoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään, MIKÄÄN ei ole yhtä v-ttumaista kuin nämä hähhättelijät että kyllä se mieli vielä muuttuu jne!
Minä olen 27 ja takuulla yhtäkään kakraa en aio maailmaan pieraista.
Olen päässyt kaksi vuotta sitten kiinni unelmaani eli työhön jossa hyvät etenemisen mahdollisuudet, enkä taatusti aio hukata tätä tilaisuutta minkään noin typerän asian takia.
En ole koskaan sietänyt kakaroita, ja onneksi avomieheni jonka kanssa asuttu nyt pian kuusi vuotta yhdessä on täsmälleen samaa mieltä. Hän kieltäytyy systemaattisesti alkamasta isäksi, kuten minä äidiksi.
Olemme samassa työpaikassa vaikka eri osastoilla, ja meillä kummallakin työ on etusijalla elämässä.
Kun täällä nyt yhden kerran eletään, pitää se tehdä mahdollisimman hyvin ja niin, ettei sitten kuolinvuoteella tarvise surra että perhana kun se ja tuo ja tämä jäi kokematta ja näkemättä kun tuli ripustettua se pallo jalkaan ja uhrattua elämän parhaat vuodet räkäneniä niistellen ja p-skavaippoja vaihdellen.
Mielestäni on erinomaisen hyvä että väkiluku Suomessa on lähtenyt jyrkkään laskuun. Kunpa se sama tapahtuisi kaikissa maailman maissa! Maapallo on ylikansoitettu ja myrkytetty, ja lisää pitäisi vaan porsia! Ei kiitos!
Ei uskoisi että sinäkin olet aikuinen tuolla kielenkäytöllä
Vierailija kirjoitti:
Minäkin ajattelin 26-vuotiaana pysyväni lapsettomana. Nyt olen 35 v. Ja yhä lapseton.
Mäkin jo sun iässä tiesin etten halua lapsia. Oman kumppanin tapasin 22-vuotiaana ja osasin jo sillon hälle kertoa, ettei mun kanssa kannata mennä edes treffeille jos on pienikin mahdollisuus siihen, että hän haluaa joskus lapsia. Onneksi oli samanlaiset suunnitelmat itsellään. Piuhat kävi pätkimässä heti kun täytti 30 vuotta, itse menisin jos se olisi naisille yhtä riskitön operaatio.
Kukin tavallaan, toiset haluu lapsia ja toiset ei. Yhtälailla aika monet osaa jo nuorempiakin sanoa, että haluaa lapsia, kumma juttu ettei näihin kommentteihin tule muut hokemaan bessewisserimäiseen tyyliin, ettet voi vielä tietää!
Noh, koska multa on kysytty noin tuhat kertaa syytä siihen miksi en lapsia halua, niin aina kun joku kertoo haluavansa lapsia niin kysyn sitten että miksi? Kun tämä lapsi-aihe kun on nyt sellainen, joka kaikille muille kuuluu ja päätöksiä pitää muille selittää...
N31
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo asenne on todella ärsyttävä. Lällällää, olen fiksumpi kuin sinä, ja sinulle käy taatusti samalla tavalla kuin minullekin. Minä tiedän ettei kukaan 26-vuotias pysty tosissaan päättämään lapsettomuudesta. Koska minä en pystynyt, niin ei kukaan muukaan pysty, hahhaa.
No ei mun ollut tarkoitus mitään lällätellä. Kunhan vain totesin, että näin kävi mulle. Ihme raivarit te vedätte. En sanonut missään, että niin kävisi ap:lle.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon 39 enkä koskaan suunnittele koko elämääni valmiiksi ja julista sitä anonyymina keskustelupalstoilla.
Se, ettei halua lapsia, on elämän valmiiksi suunnittelemista vain sellaiselle, jonka koko elämä ovat lapset.
Minäkin olin 26-vuotiaana sitä mieltä, ettei minulle lapsia tule, ja kuinkas sitten kävikään? Nyt olen kolmikymppinen ja sterilisaatio tehtynä. Että se siitä mielen muuttumisesta.
15-20 prosenttia suomalaisista ei halua lapsia ollenkaan. Ei tämän nyt niin harvinaista pitäisi olla.
Mä olen koko aikuisikäni ajatellut, että mitä todennäköisemmin en halua omia lapsia. Nyt 29-vuotiaana olen aivan varma asiasta. Harmi vain, että mieheni on oman pohdintansa jälkeen tullut eri tulokseen ja tämä on asia, josta ei voi tehdä kompromissia.
En tiedä pitääkö siihen olla mitään erityistä syytä miksi en halua lapsia, en vain näe itseäni äitinä ja en pidä lapsista erityisesti.
Oma äitini on jo ymmärtänyt lopettaa kyselyn lapsista, mutta miehen äiti jatkuvasti liittää jokaiseen keskusteluun jollakin tapaa vauvat tai lapset, mutta ei kysy suoraan mitään.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, ettei halua lapsia, on elämän valmiiksi suunnittelemista vain sellaiselle, jonka koko elämä ovat lapset.
Ei kyllä ne lapset tuntuvat olevan sisältö lapsettomille, kun jaksavat asiasta jauhaa joka foorumilla.
Mä oon omat lapseni jo saanut ja myös minä nuorena julistin etten halua lapsia.