Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suositelkaa koirarotua

Vierailija
23.11.2018 |

-Keskikokoinen tai iso, ei kuitenkaan näitä kaikkein isoimpia eli irlannin susikoira tai tanskandoggi

-Viihtyy ulkona, mutta yöt saa kyllä olla sisällä jos haluaa ja sisälle pääsee aina halutessaan

-Ihan peruskoiran elämää saa viettää, eli kaverina ja ehkä kodin turvana. Emme tule harrastamaan agilityä tms temppuilua. Liikuntaa saa tietenkin tarvittavat lenkit+viihdymme paljon ulkosalla muutenkin pihahommissa yms jolloin saa ilman muuta olla mukana touhussa. Ei rotua joka kaipaa jatkuvaa aktivointia että pysyy selväjärkisenä.

-Meillä on iso piha, asumme maaseudulla, ei lapsia

-Ei metsästysviettistä rotua

-Suht terve rotu. Tietenkin on paljon yksilökohtaistakin ja koira tullaan hoitamaan mahdollisuuksien mukaan jos jotain tulee. Kuitenkin ilmeisesti joissain roduissa on poikkeuksellisen paljon lonkkavikaa, iho-ongelmia yms.

Kommentit (269)

Vierailija
201/269 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
202/269 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin pidätte koiraa sisällä työpäivän ajan ilman mitään mahdollisuutta päästä tarpeilleen jos hätä yllättää, kuin että pitäisitte tarhassa, jossa pääsee halutessaan ja tarpeen vaatiessa lämpimään koppiin ja tarpeilleen?

Kyllä on todellisuudesta irtaantunutta ja julmaa porukkaa.

Kaiva kaiva!! Kyllä niitä todellisuusperää vailla olevia argumentteja löytyy lisää :DDDD Surullista että koiratietämykses on noin hataraa.

Surullisia olette te, jotka ette koirista mitään ymmärrä. Säälittää jos teillä on lemmikkejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/269 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirarotu on hyvä! Kannattaa hankkia!

:D  Tätähän otsikossa pyydettiinkin  :)

Totta tosiaan, siinähän sitä koirarotua suositellaan!

Vierailija
204/269 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullisia olette te, jotka ette koirista mitään ymmärrä. Säälittää jos teillä on lemmikkejä.

Minkälainen pohja eläinten pidosta sinulla? Itselläni vain eläintenhoitaja ja eläimiä ollut lähes 40 vuotta. Yhteistyötä esim. koirien kanssa kokeissa kehuttu. Vuosikaudet tokossa 10 yleisvaikutelmasta. Muissa lajeissa koetuomari huomioinut myös yhteistyömme. Vuosien ajan koirieni kuntoa ja pitoa on kehuttu. En ala laittamaan esimerkkejä vuosien varrelta, niitä tuskin kukaan viitsii selata. Ulkoaitauksessa ei koirani ole ollut vaikka olen asunut maallakin.

En aio kommentoida tämän enempää.

Vierailija
205/269 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up

mix upittelet? idari

Vierailija
206/269 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puolestani olem eläintenkouluttaja (AT) ja todellakin koirani ovat ulkotarhassa päiväsaikaan. Toki turkin paksuudesta riippuen talvisin. En voi kuvitella parempaa virikettä ja koiran elämän rikastuttamista silloin kun en voi ottaa töihin mukaan :) Minun korvaani kaikki muu kuulostaa kummalliselta ja inhimilliseltämiseltä.

Vierailija
207/269 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni/ lapsuuden perheelläni on ollut useampi erirotuisia koiria. Pinseri, saksanpaimenkoira, beagle, collie, ja 3 pulia. Puli on näistä selkeästi oma suosikkini, siksi niitä on eniten (ja viimeksi) ollutkin. Ensimmäiseksi koiraksi puli saattaa olla kyllä turhan haastava. Erittäin älykäs ja perheeseensä kiintyvä koira, mutta alkukantainen rotu ja siten huonosti koulutettuna/ sosiaalistettuna mahdollisesti aggressiivinen ulkopuolisia, tai ainakin muita koiria kohtaan. Kotivahtina maailman kärkiluokkaa, joka taas saattaa aiheuttaa harmia haukkumisen muodossa kun väkeä kulkee ulkona / käytävässä. Ei oikein sovi kerrostaloon.

Pulissa parasta on sen paimenkoiramainen kiintymys ja älykkyys. Monet pulit myös "juttelevat", eli päästelevät kaikenmoisia ihania äännähdyksiä kun kommunikoivat kanssasi. Karvaa ei myöskään irtoa samalla tavalla kuin monista muista koirista. "Rastoille" kasvavaa turkkia pitää toki eritellä ja pohjavillaa vähän nyhtää, mutta muuten helppohoitoinen. Jos pitkää karvaa haluaa pitää, niin peräpuolta saa toki putsata jos ripuli iskee.

Minusta puli on paras koira ollut itselläni, mutta onhan ne kaikki ihania :)

Vierailija
208/269 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä puolestani olem eläintenkouluttaja (AT) ja todellakin koirani ovat ulkotarhassa päiväsaikaan. Toki turkin paksuudesta riippuen talvisin. En voi kuvitella parempaa virikettä ja koiran elämän rikastuttamista silloin kun en voi ottaa töihin mukaan :) Minun korvaani kaikki muu kuulostaa kummalliselta ja inhimilliseltämiseltä.

Ja minä koirahieroja, valmistunut 2005 Tampereella. Koiria ei ulkotarhoihin muutakuin pieneksi hetkeksi. Seurasta, tarhan koosta, suojasta ja ennenkaikkea säästä riippuen 0,5 - 3h

Vierailija
209/269 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minä koirahieroja, valmistunut 2005 Tampereella. Koiria ei ulkotarhoihin muutakuin pieneksi hetkeksi. Seurasta, tarhan koosta, suojasta ja ennenkaikkea säästä riippuen 0,5 - 3h

Miksi? Oletko oikeasti sitä mieltä, että vaikkapa kesällä niillä on mukavampaa kuumassa talossa?

Vierailija
210/269 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen pohja eläinten pidosta sinulla? Itselläni vain eläintenhoitaja ja eläimiä ollut lähes 40 vuotta. Yhteistyötä esim. koirien kanssa kokeissa kehuttu. Vuosikaudet tokossa 10 yleisvaikutelmasta. Muissa lajeissa koetuomari huomioinut myös yhteistyömme. Vuosien ajan koirieni kuntoa ja pitoa on kehuttu. En ala laittamaan esimerkkejä vuosien varrelta, niitä tuskin kukaan viitsii selata. Ulkoaitauksessa ei koirani ole ollut vaikka olen asunut maallakin.

En aio kommentoida tämän enempää.

26-vuotta koiria ja pienelämiä omistanut, maalla asun, kaikki koirat olleet rotuja jotka pärjäävät ja viihtyvät ulkona.

Vierailija
211/269 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira nauttii ulkona tarhassa olosta kun se pentuna siihen tottuu. Saa haistella hajuja ja nauttia ulkoilmasta.

Vierailija
212/269 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira nauttii ulkona tarhassa olosta kun se pentuna siihen tottuu. Saa haistella hajuja ja nauttia ulkoilmasta.

Juu juu. Niivvarmaan. Onhan se kivempaa kun ei kurasta kotia. Ei tuu karvoja. Ei oo jaloissa. Ei oo tiellä. Ei nakertele mitään. Eiks vaan?

Hus pois silmistä.

Vierailija
213/269 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ap saanut riittävästi rotuvaihtoehtoja? Vai jäikö puutteelliseks?

Tässä tuli kaupan päälle eipäs juupas mielipiteitä ulkonapidosta.

Itseänsä tyhmempien kanssa ei kannata kiistellä siispä bye bye.

Jääkää rauhasa kiisteleen mulla on parempaa tekemistä.

Vierailija
214/269 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu juu. Niivvarmaan. Onhan se kivempaa kun ei kurasta kotia. Ei tuu karvoja. Ei oo jaloissa. Ei oo tiellä. Ei nakertele mitään. Eiks vaan?

Hus pois silmistä.

Kerrotko vielä kenen jaloissa, tiellä tai silmissä ei ole? Kun tässähän puhutaan ajasta jolloin koira on yksin, Eikä24/7 tarhassa pitämisestä

Vierailija
215/269 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinrääkkäystä pitää sisätiloissa jos itse on töissä pitkää päivää välillä.

Vierailija
216/269 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan täyttä pskapuhetta. Keksi parempaa.

Eläinrääkkäystä on hylätä koira pihalle tarhaan. Koiraa kun on jalostettu vuosisadat ihmisen avukdi. Se haluaa olla siellä missä on ihminen tai missä oman ihmisen tai lauman tuoksu ja tavarat on.

Kirjottele vasta kun jostain jotain tiiät.

Vierailija
217/269 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi. Oot tunnevammanen.

Vierailija
218/269 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläinrääkkäystä on hylätä koira pihalle tarhaan. Koiraa kun on jalostettu vuosisadat ihmisen avukdi. Se haluaa olla siellä missä on ihminen tai missä oman ihmisen tai lauman tuoksu ja tavarat on.

Miksi se on hylkäämistä kun laittaa tarhaan työpäivän ajaksi mutta ei ole hylkäämistä jättää sisätiloihin?

Vierailija
219/269 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietämättömät huutelee... Ulkona viihtyvä koira on mielellään työpäivän ajan tarhassa.

Vierailija
220/269 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hus pois silmistä.

Hohhoijaa.