Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suositelkaa koirarotua

Vierailija
23.11.2018 |

-Keskikokoinen tai iso, ei kuitenkaan näitä kaikkein isoimpia eli irlannin susikoira tai tanskandoggi

-Viihtyy ulkona, mutta yöt saa kyllä olla sisällä jos haluaa ja sisälle pääsee aina halutessaan

-Ihan peruskoiran elämää saa viettää, eli kaverina ja ehkä kodin turvana. Emme tule harrastamaan agilityä tms temppuilua. Liikuntaa saa tietenkin tarvittavat lenkit+viihdymme paljon ulkosalla muutenkin pihahommissa yms jolloin saa ilman muuta olla mukana touhussa. Ei rotua joka kaipaa jatkuvaa aktivointia että pysyy selväjärkisenä.

-Meillä on iso piha, asumme maaseudulla, ei lapsia

-Ei metsästysviettistä rotua

-Suht terve rotu. Tietenkin on paljon yksilökohtaistakin ja koira tullaan hoitamaan mahdollisuuksien mukaan jos jotain tulee. Kuitenkin ilmeisesti joissain roduissa on poikkeuksellisen paljon lonkkavikaa, iho-ongelmia yms.

Kommentit (269)

Vierailija
241/269 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin ap:n kommenteista jää fiilis et ap on vähän itteensä täynnä ja ilkee. eiks rotu oo jo löytyny vai haluukko vielä vaihtoehtoja? onnee sulle koiranhankintaan. toivottavasti et oo lähistöllä ja pidä koiraas häkissä muuten vaan koska mä teen alta aikayksikön elsun.

p.s. nautit vissiin kun täällä käydään jumalatonta vääntöö, heh.

Vierailija
242/269 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli miksi tätä ketjua vielä pidetään yllä. Rotu on tuttu, siitä on kokemusta. Ostohousut jalkaan ja hankkiin koiraa.  armaan täyttää kokonsa puolesta kriteeritkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/269 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää av on kyllä kummallinen. Nyt on näemmä päätelty jostain, että olen ilkeä, itseäni täynnä ja koiramme viettää elämänsä hylättynä häkkikoirana😄 Rotuvaihtoehtojakaan ei kai olisi saanut kartoittaa tämän palstan avulla. Ap

Vierailija
244/269 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jotenkin ap:n kommenteista jää fiilis et ap on vähän itteensä täynnä ja ilkee. eiks rotu oo jo löytyny vai haluukko vielä vaihtoehtoja? onnee sulle koiranhankintaan. toivottavasti et oo lähistöllä ja pidä koiraas häkissä muuten vaan koska mä teen alta aikayksikön elsun.

Mitähän ajattelit elsun hyödyttävän? Ei ole laissa kiellettyä pitää koiraa ulkona raikkaassa ilmassa päivä.

Vierailija
245/269 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rottweiler, semi iso muttei jättiläinen. Koira joka sopii esim. lapsiperheeseen, suojelee omiaan ja pitää varkaat loitolla.

Maineestaan poiketen todellisuudessa lempeitä sylivauvoja, kunhan kohtelee niitä rakkaudella eikä kaltoin.

En vaihtais pois

Joo, meille tuli yllättäen aikuinen kodinvaihtajarottweiler ja on kyllä sellainen sylivauva <3 kumea ääni ja näyttävä ulkomuoto mutta niin lapsirakas ja hellyydenkipeä mussukka.

Alapeukut lienevät ihmisiltä joilla ei kokemusta rotikoista.

Tuollaisiahan ne ovat kun hyvin kohtelee :)

Ei tässä silti opasteta ottamaan rotikkaa ensimmäiseksi koiraksi.

No kukahan nyt tuollaista lauhkeaa pulleaa possua ensikoiraksi haluaisikaan.

Vierailija
246/269 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

sEKAROTUINEN JA KESKIKOKOINEN ONPARAS

Vierailija
247/269 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saatana mitä jankkausta tarhassa olemisesta työpäivän eli jotain 8-8,5h päivässä. jotkut koirat selvästi nauttii, jotkut ei, PISTE. siitä olen ihan samaa mieltä että on se varmaan mukavampaa jos koira voi käydä tarpeillaan kun haluaa.

Vierailija
248/269 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsigöötanmaanpystykorva

Vierailija
249/269 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdasverinen susi on paras ulkokoira.

Vierailija
250/269 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ap löytäny sopivan rodun?

Vierailija
251/269 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiria ja pieniä lapsia samassa perheessä...kertokaas  miten siitä selviää?

Vierailija
252/269 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moikka. Suomen löytöeläintalot on täynnä näitä isohkoja, omakotitaloon ja maalle uusia koteja etsiviä koiria. Sekarotuinen on oman kokemukseni (25 vuotta koiria ja koiraharrastusta) tervein rotu. Monet rescuet rakastavat myös omistajiaan todella paljon.

Katso esim Vaasan koiratarhan koirat, siellä juuri kuvailemasi kaltaisia koiria. Samoin seyn eri yhdistyksillä, esim hesy, pirkanmaan sey ja niin edelleen. Samoin kodinvaihtajat.fi sivustolta löytyy, mutta usein pieniä koiria.

Toivottavasti harkitset. Monet näistä koirista nimittäin toivovat pääsevänsä maalle ja ok-taloon. Sen vuoksi ovat usein vuosia odottamassa kotiaan. Ja ovat rakkautta täynnä.

Haluaisinpa joskus tavata edes yhden rescuekoiran, jolla ei ole ongelmia.

Tervetuloa meille katsomaan rescue-koiraa (tosin ulkomailta) joka on ollut meillä vajaa 4 kk. Aluksi repi tavaroita mutta se on loppunut. On sisäsiisti. Perustottelevainen jo nyt, on ottanut oppia kahdelta vanhemmalta sekarotuiseltani (9 + 8v). En tiedä mitä ongelmia tarkoitat, mitä esiintyy mielestäsi kaikilla rescue-koirilla.

Kyllä mä pitäisin tavaroiden repimistä ongelmana.

Vai siis tarkoititko sanoa, tervetuloa meille katsomaan, kuinka paljon ongelmia niillä on. Nythän viestistäsi sai päinvastaisen käsityksen.

Voi sua :) se on kyllä jännä ettei koira ymmärrä automaattisesti mitä uudessa paikassa saa tai ei saa tehdä.. mutta joo, jos ongelmakäyttäytymisenä pidetään jotain satunnaista tuhoa, ei-sisäsiisteyttä tai sitä ettei koira osaa ekalla kerralla kävellä hihnassa vetämättä niin pehmokoira lienee sellaiselle ihan hyvä valinta. Kyllä ongelmakoirat taitaa olla vähän eri tyyppisiä.

Mä olen itse ainakin hommannut koirilleni ihan luvallista pureskeltavaa, joten niitten ei ole tarvinnut pureskella jotain mitä nyt vaan sattuvat löytämään.

Ei ole vaikeaa.

Koiria voi myös kouluttaa, jos et tiennyt.

Vierailija
253/269 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän ajattelit elsun hyödyttävän? Ei ole laissa kiellettyä pitää koiraa ulkona raikkaassa ilmassa päivä.

Kyllä mä ainakin ennemmin tekisin elsun ihmisestä joka ei sään salliessa koiran anna olla ulkona, jos siihen on mahdollisuus.

Vierailija
254/269 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monta urpoa tosiaan on, jotka luulee ettei koira pärjää ulkona. Kaikki koirat, joilla on paksu aluskarva ja turkki, pärjäävät ulkona. Ja kokemuksen mukaan viihtyvät paremmin ulkona kuin sisällä lämpimässä. Tarhassa ollessaan saavat itse päättää ovatko kopissa vai ulkona viileässä.

Ja sinä taas et tunnu ymmärtävän koiria ollenkaan. Koirat nimenomaan kaipaavat ihmisen seuraa eivätkä tykkää olla yksikseen pitkiä aikoja. Tutustupa yleisesti koirien luonteeseen, se ihmisen läheisyyden tarve kun ei ole rodusta kiinni, vaan koskee joka ikistä koiraa. Ulkotarhoissa olevat koirat ovat yksinäisiä, vaikka sinä miten kuvittelet muuta.

Mun koira viihtyy tosi hyvin ulkona, ei aina edes haluaisi tulla sisälle vaan jäädä sinne tarhaan. Se kyllä tulee raapimaan tarhan ovea jos joskus käy niin että haluaa sisälle. Ja silloin pääsee sisälle. Mut usein se mieluummin jäisi sinne ulos, kun tulen sitä sisälle hakemaan.

Sisällä on melkoinen sylikoira, tulee viereen sohvalle katsomaan televisiota, tai oikeammin siis rapsutettavaksi. Osallistuu sisällä mielellään kaikkeen tekemiseen, tulee katsomaan mitä touhutaan tai välillä vaan loikoilee lähettyvillä ja siitä katselee.

Mun mielestä olisi ihan sekopäistä esim kesällä lämpimillä ilmoilla pitää sitä vaan sisällä. Talvella turkkinsa puolesta myös pärjää jonkun aikaa ulkona ja siis viihtyy siellä. Ja enemmän sillä virikkeitä on ulkona kun sisällä, vaikka sisältä löytyy vaikka mitä aktiviteettia.

Nämä syksyn ja kevään lähellä nollaa oleva lämpötila ja kostea, kolea, kylmä ilma on sellainen sää jolloin koira ei ulkona viihdy puolta tuntia pitempään.

Eikä mun koiran ulkoilu ole pelkkää tarhassa olemista, paljon siis liikutaan ja touhutaan muutakin ulkona.

Vierailija
255/269 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko ap löytäny sopivan rodun?

Jaa vieläkö tää ketju on hengissä.. ei ole päätöksiä tehty, mutta harkinnassa on ainakin siis se tiibetinmastiffi. Ketjun perusteella heräsi kiinnostus samojediin ja suomen lapinkoiraan. Ap

Vierailija
256/269 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap, etkö pysty itse hakemaan kriteereilläsi mitään rotua? Eikö alunalkaen ollut mitään mielessä?

Tässä on ehdoteltu jos jonkinlaista.

Jotenkin koen, jos on koiraa ottamassa niin vähintä on ite etsiä rotu. Sitten voi kysellä kokemuksia ko. rodusta.

En ole ap, mutta antakaa nyt herranen aika ihmisten kysellä. Vai onko koiraharrastajilla jo joku ohje siihenkin, miten sitä rotua itselle etsitään? Yhtenä tapana muiden joukossa et saa keskustella asiasta netissä muiden kiinnostuneiden kanssa?

Hyvänen aika teidän kanssanne :D

Vierailija
257/269 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei ap, etkö pysty itse hakemaan kriteereilläsi mitään rotua? Eikö alunalkaen ollut mitään mielessä?

Jotenkin koen, jos on koiraa ottamassa niin vähintä on ite etsiä rotu. Sitten voi kysellä kokemuksia ko. rodusta.

En ole ap, mutta antakaa nyt herranen aika ihmisten kysellä. Vai onko koiraharrastajilla jo joku ohje siihenkin, miten sitä rotua itselle etsitään? Yhtenä tapana muiden joukossa et saa keskustella asiasta netissä muiden kiinnostuneiden kanssa?

Tota kommenttia mäkin nauroin :D alkaa olla pikkasen paksua kun aletaan jo määräilemään mistä saa tai ei saa keskustella keskustelupalstalla :D

Vierailija
258/269 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pehmohauva tuolta Toys 're us -kaupasta.

Vierailija
259/269 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tota kommenttia mäkin nauroin :D alkaa olla pikkasen paksua kun aletaan jo määräilemään mistä saa tai ei saa keskustella keskustelupalstalla :D

Ja ihme oletus -ei ole ensimmäinen kerta- että jos täällä kyselee ihmisten kokemuksia roduista tai suositteluja se tarkoittaa automaattisesti että ei ole itse tutkinut asioita keskustelupalstan ulkopuolella.

Vierailija
260/269 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoffifani kirjoitti:

Hovawart!!Ihana koira,helppohoitoinen mutta tarvitsee( niinkuin kaikki koirat) hyvän koulutuksen.Viihtyy ulkona kylmälläkin.Mukava kaveri:-)

Tutun hoffi oli ihan paras jos vaan sieti sen luonteen hökelötkin puolet. Ehkä koulutus,ei ollut ihan paras mutta koiran sydämmellisyys korjasi ongelmaa. Samaan aikaan jotenkin vaikea niin uskomaton.