Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömän perheen joululahjat

Vierailija
22.11.2018 |

Riittääkö 200euroa/lapsi lahjoihin vai missä menee raja? Puhutaan nyt kouluikäisistä lapsista. Onko tähän olemassa joku tietty summa mikä huomioidaan tt-tukilaskelmassa?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin riittää kun on hyvä kuitenkin ostaa esim kännykkä, tabletti tms.

Vierailija
2/33 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään lisätukeahan ei lasten (tai kenenkään) joululahjoihin saa, mutta kukapa sitä valvoo käytätkö esim. marraskuun ja joulukuun n. 450 eurosta vaikka 200€ lahjoihin per kuukausi. Mutta sitten tietysti ruoka ja muut yleismenot pitää budjetoida pienemmiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että Kela kustantaisi teidän joululahjat vai?

Vierailija
4/33 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin riittää kun on hyvä kuitenkin ostaa esim kännykkä, tabletti tms.

Yksi tabletti riittää mielestän hyvin kahdelle.

Vierailija
5/33 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että Kela kustantaisi teidän joululahjat vai?

Harkinnanvaraista maksaa kunta ei kela

Vierailija
6/33 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa toisillenne lahjaksi ns. toimintaseteleitä (siivousta, pesua, imurointia, järjestämistä, kokkausta, jne). Ei maksa muuta kuin vaivan.

Vierailija
7/33 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään lisätukeahan ei lasten (tai kenenkään) joululahjoihin saa, mutta kukapa sitä valvoo käytätkö esim. marraskuun ja joulukuun n. 450 eurosta vaikka 200€ lahjoihin per kuukausi. Mutta sitten tietysti ruoka ja muut yleismenot pitää budjetoida pienemmiksi.

Tosiaan t. ihminen, joka on työttömänä ollessaankin ostellut joululahjoja "ihan normaalisti". Jos olen halunnut vaikkapa äidilleni ostaa 50€ joululahjan, niin sitten olen vain ostanut pienemmällä summalla ruokaa siinä kuussa tai siirtänyt esim. uusien kenkien oston seuraavalle kuulle.

Vierailija
8/33 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku?

Vierailija
9/33 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää. Meillä on vuositulot noin 140 000€ ja lapset saavat alle 200€ lahjoja. Ehkä alle 50€:lla. En ole vielä päättänyt. Emme osta mitään mitä ei tarvita ja kaivata.

Vierailija
10/33 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittää. Meillä on vuositulot noin 140 000€ ja lapset saavat alle 200€ lahjoja. Ehkä alle 50€:lla. En ole vielä päättänyt. Emme osta mitään mitä ei tarvita ja kaivata.

Teidän lapsilla onkin jo varmaan kaikkea

Vierailija
11/33 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan t. ihminen, joka on työttömänä ollessaankin ostellut joululahjoja "ihan normaalisti". Jos olen halunnut vaikkapa äidilleni ostaa 50€ joululahjan, niin sitten olen vain ostanut pienemmällä summalla ruokaa siinä kuussa tai siirtänyt esim. uusien kenkien oston seuraavalle kuulle.

Sama, ja tietty nää tavalliset ostetaan pitkin vuotta alesta, käytettynä (meidän perhessä tämä on ok) jne.

Vierailija
12/33 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä syytä emme anna lahjakeräykseen lahjoja. Suomessa ei ole todellista taloudellista kurjuutta! Pienituloisen yksinhuoltajan lapsi saa aina enemmän lahjoja kuin meidän lapset ja ilman meidän apua! Hakevat aina ilmaisia joululahjakeräyslahjoja ja suku ostaa lisää itse! Luulin, että keräyksetstä lahjan voisi hakea JOS EI SAA MUITA LAHJOJA. He myös VALITTAVAT KUN LAITTAVAT JOULULAHJOIHIN OMAAKIN RAHAA. Oma valinta on laittaa!

Vierailija
13/33 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsilla ei ole kaikkea. Lapsillamme on varmasti enemmän näköaloja maailmaan, kuin lapsilla, jotka saavat enemmän tavaralahjoja! Lapsemme voivat pyytää, että ei taaskaan ostettaisi turhia lahjoja, koska saastuttaisimme vain ympäristöä. Sanon sitten siihen, että sopii hyvin ja voidaan tehdä joku kesälomamatka vaikka sitten niilläkin rahoilla.

9.

Vierailija
14/33 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

100-150e on mielestäni riittävä summa jos kyse on alle 12 vuotiaasta.

Vierailija
15/33 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan alle 12 v ei tarvi noin suurella summalla lahjoja. On meitä jum.alauta näköjään moneen junaan!!

Vierailija
16/33 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan alle 12 v ei tarvi noin suurella summalla lahjoja. On meitä jum.alauta näköjään moneen junaan!!

Mitä ihmettä. Pleikkari peli maksaa jo yksistään noin 60e.

Vierailija
17/33 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolme lasta (3v. 8v. ja 12v.) ja yhteensä lahjoihin menee reilu 500e. Ollaan säästelty pitkin vuotta rahaa ettei tartte ihmetellä nyt, mistä rahaa lahjoihin. Ja kaikki lahjat ovat lasten omia toiveita.

Ja siis silloin kun oltiin kumpikin töissä, minä sekä mies, lahjoihin budjetoitiin about saman verran rahaa.

Vierailija
18/33 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
19/33 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5

?

Vierailija
20/33 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pidän meillä-määritelmistä.

Mieheni tienaa 10 000 ja minä 130 000 euroa vuodessa. Vai miten se nyt olikaan?

ohis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän