Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömän perheen joululahjat

Vierailija
22.11.2018 |

Riittääkö 200euroa/lapsi lahjoihin vai missä menee raja? Puhutaan nyt kouluikäisistä lapsista. Onko tähän olemassa joku tietty summa mikä huomioidaan tt-tukilaskelmassa?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
22/33 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis ei riitä. Ei tolla summalla saa edes yhdelle lapselle uutta läppäriä, merkkivaatteita ja uutta puhelinta. Sossusta voi saada harkinnanvaraisena isojakin summia jos kerrot ettei lapsillanne ole puhelimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis ei riitä. Ei tolla summalla saa edes yhdelle lapselle uutta läppäriä, merkkivaatteita ja uutta puhelinta. Sossusta voi saada harkinnanvaraisena isojakin summia jos kerrot ettei lapsillanne ole puhelimia.

Millaisista summista puhutaan?

Vierailija
24/33 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisista summista puhutaan?

Läppäri+puhelin... paljonko ne nyt sitten maksavat. Ovat jokaiselle lapselle se minimivaatimus. Sit yhteiseksi vaikka pelikonsoli, joku uusi (vaikka Nintendo switch) jos pleikka4 jo löytyy.

Vierailija
25/33 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
26/33 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai työtön laittaa 200 e joululahjoihin jokaiselle lapselle ja  kehtaa vielä pitää sitä täysin normalina ?  Ja vielä ihmetellään kun ihmisillä on ongelmia tässä maassa.

Kyllä sun lapsille kuule riittää ne lahjat jotka tulee muulta suvulta.

Vierailija
27/33 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän lapsilla ole pleikkaria, mutta olemmekin rikkaita! Ei ole isoa tauluteeveetäkään eikä kanavapaketteja! Meillä on muuta tekemistä.

Vierailija
28/33 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkettää kun ei ole rahaa ostaa mitään kenellekkään. Yritän pitää asuntoni ja saada töitä. Multa on oikeastaan enemmän viety kuin on annettu. Se tuntuu tosi pahalta.

Vierailija
29/33 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kolme lasta (3v. 8v. ja 12v.) ja yhteensä lahjoihin menee reilu 500e. Ollaan säästelty pitkin vuotta rahaa ettei tartte ihmetellä nyt, mistä rahaa lahjoihin. Ja kaikki lahjat ovat lasten omia toiveita.

Ja siis silloin kun oltiin kumpikin töissä, minä sekä mies, lahjoihin budjetoitiin about saman verran rahaa.

Mulla on viisivuotias ja kahdeksantoistavuotias. Saman verran mullakin menisi lahjoihin rahaa. Olen varmasti maksanut veroja Suomeen enemmän kuin monet ikäiseni. Nyt kun olen työtön ja jotain tapahtuu, esim joutuu varkaudenkohteeksi, niin ei kukaan auta.

Vierailija
30/33 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kolme lasta (3v. 8v. ja 12v.) ja yhteensä lahjoihin menee reilu 500e. Ollaan säästelty pitkin vuotta rahaa ettei tartte ihmetellä nyt, mistä rahaa lahjoihin. Ja kaikki lahjat ovat lasten omia toiveita.

Ja siis silloin kun oltiin kumpikin töissä, minä sekä mies, lahjoihin budjetoitiin about saman verran rahaa.

Mulla on viisivuotias ja kahdeksantoistavuotias. Saman verran mullakin menisi lahjoihin rahaa. Olen varmasti maksanut veroja Suomeen enemmän kuin monet ikäiseni. Nyt kun olen työtön ja jotain tapahtuu, esim joutuu varkaudenkohteeksi, niin ei kukaan auta.

eikö sulla ole vakuutusta?

Vierailija
31/33 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko ihmiset tulleet ihan aivottomiksi.  Ei osata ajatella itse vaan tavaraa täytyy olla koko ajan ja opetetaan lapsetkin samoihin kaavoihin. Suu säkkiä myöten. Vuodessa on muitakin päiviä kuin jouluaatto.

Vierailija
32/33 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhjätasku kirjoitti:

Antakaa toisillenne lahjaksi ns. toimintaseteleitä (siivousta, pesua, imurointia, järjestämistä, kokkausta, jne). Ei maksa muuta kuin vaivan.

Puhutaan nyt lapsista

Vierailija
33/33 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai työtön laittaa 200 e joululahjoihin jokaiselle lapselle ja  kehtaa vielä pitää sitä täysin normalina ?  Ja vielä ihmetellään kun ihmisillä on ongelmia tässä maassa.

Kyllä sun lapsille kuule riittää ne lahjat jotka tulee muulta suvulta.

Entäs jos suvulta ei tule lahjoja? Esimerkiksi meillä ei tule ainuttakaan pakettia suvulta, ei edes isovanhemmilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi