Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin kaupungin asunnot! Kokemuksia?

Vierailija
22.11.2018 |

Hei.

Olen 24 vuotias ja asun äitini ja isäni kanssa. Molemmat alkoholisteja. Olen tukenut heitä monta vuotta rahallisesti ja muutenkin elämässä. Tämä on ollut hyvin raskasta ja estänyt itsenäistymiseni täysin. Kannan heistä suurta huolta ja tilanne on ihan kieroutunut. Käyn itse töissä ja tienaan n 1400€ kk.

Mun on pakko saada oma asunto. Vanhemmat ovat vastuussa itsestään ja on ollut väärin vierittää vastuuta minulle. Olen vihdoin tämän täysin ymmärtänyt ja sisäistänyt.

Kerroin tämän kaiken asuntohakemuksessa. Hain asuntoa ympäri Helsinkiä. Kaksiota ja yksiötä.

Kuinka nopeasti itse sait asunnon? Millaisen? Olitko erittäin kiireellinen hakija?
Kuinkakohan kauan yleensä kestää? Lukeekohan kukaan hakemustani huolella?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa asuntoa. Itse olen asunnoton ja koittanut hakea jo vuoden.  Ainoa, miten se onnistuisi, olisi jos olisin raskaana.

Ei mitään mahdollisuuksia. Koita Nuorisosäätiöltä, koska olet töissä. Hanki myös parempi työpaikka, jotta enemmän jäisi käteen. Mitä teet, jos palkka on 1400 vai onko tuo se, mikä jää käteen? Muista laittaa hakemukseen tulosi ennen veroja.

Vierailija
2/4 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et saa asuntoa. Itse olen asunnoton ja koittanut hakea jo vuoden.  Ainoa, miten se onnistuisi, olisi jos olisin raskaana.

Ei mitään mahdollisuuksia. Koita Nuorisosäätiöltä, koska olet töissä. Hanki myös parempi työpaikka, jotta enemmän jäisi käteen. Mitä teet, jos palkka on 1400 vai onko tuo se, mikä jää käteen? Muista laittaa hakemukseen tulosi ennen veroja.

Ennen veroja 1400€. Asiakaspalvelutyötä teen. Aika kummallista että et ole saanut asuntoa. Ystäväni sai kahdessa viikossa, pari vuotta sitten, ja hän asui kotona vanhemmillaan eikä ollut muita ongelmia.

Miksi pitäisi hankkia parempi työpaikka? Siis miten tämä liittyy asiaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/4 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen veroja 1400€. Asiakaspalvelutyötä teen. Aika kummallista että et ole saanut asuntoa. Ystäväni sai kahdessa viikossa, pari vuotta sitten, ja hän asui kotona vanhemmillaan eikä ollut muita ongelmia.

Miksi pitäisi hankkia parempi työpaikka? Siis miten tämä liittyy asiaan?

Kaksi viikkoa on uskomattoman nopeaa, vaikka olisi hyvät syytkin. Tiedän yhden kaverien sohvia kiertämään joutuneen ja yhden, joka kävi lopulta Salosta asti töissä, vaikka molemmat olivat olleet listoilla kolme kuukautta ilman mitään rajauksia tai toiveita.

Nopein tietämäni tapaus on kolmikymppinen nainen, joka muutti vanhempiensa asunnosta aviomiehensä kanssa yhteen, kun sai tietää olevansa raskaana (ovat Lähi-Idästä ja siksi outo järjestely, oman asunnon lapsiperheethän jonottavat useita kuukausia). He odottivat noin viikon.

t. eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi