Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt kaikki ideat kehiin: kuinka hidastaa ilmastonmuutosta?

Vierailija
22.11.2018 |

Minä päätin jättää väliin Black Fridayn ja joulun. Laitoin eilen hyvän joulualusajan toivotukset ja kerroin, etten enää anna enkä halua joululahjoja. Meilissä oli tekstin lisäksi talvinen kuva.

Pelkkä ajatuskin lahjajahdista alkoi ahdistamaan eilen niin paljon, että päädyin tähän ratkaisuun. Minulla on jo kaikkea mitä tarvin. Muillekaan en olisi ostanut mitään varsinaiseen puutteeseen.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velvoittamalla miljardi kiinalaista ja miljardi intialaista tekemään myös osansa.

Vierailija
2/15 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki v*tun moraalisäteilijät vois vetää itensä kiikkuun niin maailma pelastuisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastonmuutos pysähtyy jos AP lopettaa piereskelyn nyt heti.

Vierailija
4/15 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaan kuuraketti viemään jäätä aurinkoon?

Vierailija
5/15 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitetaan kuuraketti viemään jäätä aurinkoon?

Ei onnistu, pitää olla aurinkoraketti eikä kuuraketti.

Vierailija
6/15 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman maat ja ihmiset niissä vain kiistelevät keskenään, että en minä kun ei tuokaan, sitä paitsi yhdellä ihmisellä/maalla ei ole mitään väliä, ja mitä talouskasvullekin kävisi.

Tarvittaisiin joku ilmastodiktaattori, joka määräisi kaikille osansa ympäristönsuojelussa ja myös pakottaisi sen hoitamaan kovien sanktioiden uhalla. Sellaista mahdollisuutta ei vain jostain kumman syystä ole näköpiirissä.

Vierailija
7/15 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

maailman päästöistä suurin osa tulee muutamalta yritykseltä, jotka pitäisi saada kuriin. mutta se on iso haaste se.

käytännön toimista yksinkertaisin on naudanlihan syömisen vähentäminen. ei tartte kokonaan vegeksi ryhtyä äkkiseltään, mutta vähennys pariin kertaan viikossa vaikka. syö enemmän vaikka kanaa jos haluat. naudanlihan tuottaminen on äärimmäisen kuluttavaa.

Vierailija
8/15 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avataan pakastimet auki ja jääkaapin ovetkin. Viilennetään ilmaa näin ja koko maailma pelastuu.

Vierailija
9/15 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kiihdytän sitä kaikilla mahdollisilla toimilla.Sytytän uunit aina v.... moisella savutuksella ym.Olen jo säästänyt monta sataa euroa sähkölaskussa leudon alkutalven johdosta joten savua lisää s..tna

Vierailija
10/15 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kiihdytän sitä kaikilla mahdollisilla toimilla.Sytytän uunit aina v.... moisella savutuksella ym.Olen jo säästänyt monta sataa euroa sähkölaskussa leudon alkutalven johdosta joten savua lisää s..tna

Ne säästöt tulevat tarpeeseen, kun ruoka kuivettuu pelloille ja hinnat nousevat.

Vierailija
11/15 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velvoittamalla miljardi kiinalaista ja miljardi intialaista tekemään myös osansa.

Minulla ei ole mahdollisuuksia poliitikoksi tai Suomen Presidentiksi. Siksi täytyy nyt miettiä omia elämäntapoja ja luottaa siihen, että sielläkin on fiksuja ihmisiä. IS uutisoi juuri, että 72-vuotias mies oli pyöräillyt Intiasta Suomeen ja jatkaa Helsingistä Lappiin. Jos hän niin sitten minäkin jaksan pyöräillä jos tekee mieli matkailla.

Vierailija
12/15 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki v*tun moraalisäteilijät vois vetää itensä kiikkuun niin maailma pelastuisi.

Mikä on moraalisäteilijä?

Vierailija
13/15 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmastonmuutos pysähtyy jos AP lopettaa piereskelyn nyt heti.

Aika vaatimaton konsti koska en paukuttele juuri koskaan.

Vierailija
14/15 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilta maailman ihmisiltä piuhat poikki. Ja näin ~100 vuodessa maailma pelastuu.

Vierailija
15/15 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne isoimmat ilmastopäätökset mitä yksittäinen ihminen voi tehdä on

1. Ei hanki lapsia

2. Välttää lentämistä

3.  Välttää yksityisautoilua

4. Ryhtyy vegaaniksi tai ainakin vähentää punaisen lihan syömistä

Muita pieniä ekotekoja olisi sitten muovijätteen vähentäminen eli oma kauppakassi ja oma hedelmäpussi mukaan kauppareissulle ja vältetään niitä yksityispakattujen tuotteiden ostamista. 

Turhiaa kemikaaleja voi myös välttää, jollon niitä ei myöskään omalta taholta pääse vesistöön. Eli pesuaineet, shampoot, saippuat, pyykinpesuaineet yms. voi vaihtaa luonnontuotteisiin. Naisille keso kuukautissuoja (kuukuppi tai kestoside) tai biohajoava kuukautissuoja sen muovisen kertakäyttösuojan tilalle. 

Siivousvälineet voi myös vaihtaa biohajoaviin ja teitenkin kannattaa suosia kirppareita ja kierrätykskeskukisa sen sijaan että hankkisi kaiken aina uutena ja suosisi kulutusyhteiskuntaa jossa kaikki on kertakäyttöistä. Kannattaa myös suosia kotimaisia tuotteita, jollon siihen tuotteen lennättämiseen ympäri maailmaa ei ole tuhlattu luonnonvaroja.