Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen äänestää vaaleissa henkilöä tai puoluetta, jolla ei ole läpipääsymahdollisuutta?

Vierailija
22.11.2018 |

Tällainen ihminen vaikuttaa kyllä hiukan yksinkertaiselta, joka käyttää äönioikeutensa väärin

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demokratian nimissä näiden tulisi saada äänestää uudestaan kun heidän edustajansa ei päässytkään.

Vierailija
2/18 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka ei halua äänestää kahdesta huonosta sitä vähemmän huonoa. Onneksi suomi ei vielä ole kaksipuoluejärjestelmä vaikka kehittämistä olisi-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kaltaiseni ihminen saattaisi äänestää; uskon vielä naivisti ja sinisilmäisesti demokratiaan ja yhtäläiseen äänioikeuteen. En ole perussuomalaisten (tai sinisten)  kannattaja, mutta minusta Persujen tulo eduskuntaan ja sittemmin nousu hallitukseen ovat malliesimerkki siitä, että jokainen ääni on ratkaiseva.    

Vierailija
4/18 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestäminen on mielenilmaus eikä sen tavoite ole pelkästään enemmistönä häärääminen.

Vierailija
5/18 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hullulta

Vierailija
6/18 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinpä. tästä syystä äänestän kokoomusta.

Vierailija
7/18 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen äänestänyt piraatteja joka vaaleissa, eikä yksikään ehdokas ole mennyt läpi. Olen kuitenkin ollut mukana prosessissa jonka ansiosta äänimäärä on jatkuvasti kasvanut ja jos sama kehitys jatkuu, niin jossain vaiheessa puolue saanee ensimmäisen kansanedustajansa. Ääni ei siis ole mennyt lainkaan hukkaan, päinvastoin pienelle puolueelle ääneni on suhteessa tärkeämpi, kuin isoille puolueille. 

Vastaavasti voisi kysyä että millainen ihminen äänestää ehdokasta tai puoluetta joka kuitenkin menee läpi?

Vierailija
8/18 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä äänestän ehdokasta, jolla on vain marginaalinen mahdollisuus mennä läpi.

Miksi?

1. Vaikutustyö on pitkäjänteistä. Nyt mahdollisuuden näyttävät heikoilta ja ehkä 4 vuoden kuluttuakin, mutta 8 vuoden päästä tilanne parantunut. Kun äänestän häntä nyt, olen omalta pieneltä osaltani rohkaisemassa häntä jatkamaan hyvällä tiellä.

2. Annan tukeni sellaiselle ihmiselle, jonka tukena olen valmis seisomaan. Hakkaraisia, kanervia ja orpoja äänestävät monet vain siksi, että nimi on näkynyt lööpeissä niin usein. Ap näyttää lukevan tämän viisaudeksi. Olen eri mieltä.

3. Äänestäminen on vain yksi tapa vaikuttaa. Muut tavat ovat väkevämpiä. Äänestän kyllä, mutta se ei ole minun elämässäni kovin merkittävä asia.

Vierailija
9/18 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niinpä. tästä syystä äänestän kokoomusta.

🐩

Vierailija
10/18 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa valitulla puolueella on selvästi isompi merkitys, kuin valitulla henkilöllä. Jos äänestää henkilöä, jolla ei ole läpipääsymahdollisuutta, tuet silti henkilön puoluetta.

Sinänsä äänien merkityksellisyyden hakeminen on hieman tyhmää. Jos tarkkaan ajatellaan, vain niillä äänillä on merkitystä, jotka ratkaisevat saako puolue yhden paikan lisää tai kumpi puoleen ehdokkaista pääsee läpi. Ja sitähän ei etukäteen voi tietää kuinka täpärälle marginaalit menevät.

Vierailija
11/18 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, joka äänestää omantuntonsa mukaan. Eläinoikeuspuolueelle tulossa ääni minulta. Jos riittävästi eläinystäviä tekee samoin niin läpihän se sittenkin menee!

Vierailija
12/18 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako Ap diktatuuria? - Miksi äänestää ketään toista kun on vain yksi ja oikea vaihtoehto? _Kuka tässä nyt sitten oli yksinkertainen? 

Vierailija
13/18 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valonkantaja kirjoitti:

itse olen äänestänyt piraatteja joka vaaleissa, eikä yksikään ehdokas ole mennyt läpi. Olen kuitenkin ollut mukana prosessissa jonka ansiosta äänimäärä on jatkuvasti kasvanut ja jos sama kehitys jatkuu, niin jossain vaiheessa puolue saanee ensimmäisen kansanedustajansa. Ääni ei siis ole mennyt lainkaan hukkaan, päinvastoin pienelle puolueelle ääneni on suhteessa tärkeämpi, kuin isoille puolueille. 

Vastaavasti voisi kysyä että millainen ihminen äänestää ehdokasta tai puoluetta joka kuitenkin menee läpi?

Saat kunnioitukseni, vaikka itse en heitä äänestä. Juuri tuota se demokratia ja äänioikeus tarkoittaa ja jokaisen, joka ei äänetsä, mutta jos äänestäisi niin äänestäisi piraatteja kannattaisi vihdoin rahjustaa sinne luukulle niin saisitte tekin sen ehdokkaan läpi ja asianne kuulluksi :)

Vierailija
14/18 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykäs ihminen joka ymmärtää politiikasta ja mikä idea on parlamentaarisessa demokraattisessa vaikuttamisessa ja äänestämisessä eikä kuvittele äänestämistä V-8 peliksi tai totoamiseksi.

Vierailija
15/18 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen ihminen, joka haluaa politiikkaan muutosta.

Vierailija
16/18 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako Ap diktatuuria? - Miksi äänestää ketään toista kun on vain yksi ja oikea vaihtoehto? _Kuka tässä nyt sitten oli yksinkertainen? 

Fasisti se on.

Vierailija
17/18 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos riittävän moni äänestää puoluetta, jolla ei näyttäisi olevan läpimenomahdollisuutta, saattaa sen ehdokas päästäkin läpi.

Vierailija
18/18 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisin hölmö ja äänestäisin jotain sopulien suosiossa olevaa siksi että menee läpi? Aion äänestää sellaista ehdokasta, jolla on samankaltainen arvopohja kuin minulla, ja nähdäkseni ajaa minulle tärkeitä asioita parhaiten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän