Hävettää miehen pukeutuminen
Mies pukeutuu kuin päiväkoti-ikäinen lapsi.
Päälle puetaan kauluri(!), toppapipo-ja hanskat (muistuttavat kurarukkasia), jo varhain syksyllä ennen pakkasia. Vain haalari puuttuu, mutta säänkestävä takkikin on kuin 0-5vuotiaiden osastolta jättikoossa.
Paidat ovat korkeakauluksisia rumanvärisiä fleecejä ja kaikki vaatteet istuvat huonosti, ovat liian isoja jne. Housut sentään menettelevät, ainakin jos pitää raksatyylistä.
Lähikauppaan lähtiessä miehellä menee puolisen tuntia pukea kauluri päälle ja kiinnittää kenkien tarranauhat, mikäli jalkaan eivät sitten mene kirkkaan siniset toppasaappaat. On ollut hilkulla, etten itse ala kiskomaan miehelle rukkasia käsiin nopeuttaakseni lähtöä, saatika alkanut irroittelemaan popoja jalasta kotiin tullessa.
Yritin vihjata miehelle siistimmistä (aikuisten!) Vaatteista ja mies loukkantui verisesti. Vaikka päältä päin ei uskoisi, miehen kaikki vaatteet ovat kalliita ja tarkkaan harkittuja. Luulisi että niillä summilla saisi ihan hyvän näköisiäkin vaatteita kestävyydestä tai tarkoituksenmukaisuudesta tinkimättämä.
Ärsyttää myös oma hävetys, en ennen uskonut että kiinnostaisi pätkääkään miten muut pukeutuvat, mutta ilmeisesti raja menee isossa miehessä, joka pukeutuu kuin eskarilainen.
Neuvoja?
Kommentit (235)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä nyt kuitenkaan mistään aivovammasta ole kyse.
Mies on ihan fiksu, peräti älykäs joillakin mittareilla, mutta kai siinä menee aikaa kun sen pitkäkauluksisen fleecen veroketjua suljetaan, niin ettei kaulan iho jää väliin, takin vetoketjuja ja erilaisia tarrateippejä suljetaan huolellisesti ja sullotaan rukkasten varsia takin hihojen sisään heti sen jälkeen kun ollaan saatu pitkävartiset toppasaappaat ujutettua jalkaan niin, etteivät housujen lahkeet jää sisään ryttyyn painamaan..
Eikai niiden hanskan varsien kuulukaan jäädä ulkopuolelle hihojen päälle?
Siis tälleen niiden hanskojen pitääkin mielestäni olla
https://www.google.fi/search?q=lapaset&client=ms-android-sonyericsson&s…
Eikä tälleen
https://www.google.fi/search?client=ms-android-sonyericsson&biw=320&bih…
Jos vaatteet ovat siistejä, ehjiä ja laadukkaita, en näe ongelmaa muussa kuin tuossa hidastelussa. Oikeasti hidastelevaa ihmistä ei pitkän päälle jaksa katsella.
Huomioliivikommentoijille: Minun mieheni käyttää huomioliiviä mennessään iltapimeällä juoksemaan eikä siinä ole mitään noloa. Tummissa juoksuvaatteissa nopeasti liikkuvaa juoksijaa ei autot välttämättä ajoissa huomaa, ne vaatteiden omat heijastimet on aivan onnettomia eikä mitään heiluvaista voi pitää juostessa. Olen huomannut että juoksijoilla on lähes aina joko huomioliivi tai otsalamppu kaupungissakin. Niille on ihan omia huomioliivejään, pienempiä ja tiukempia ettei kinnaa käsivarsiin.
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtaisesti, näin niin kuin pohjoisessa asuvana, kuulostaa järkevältä pukeutumiselta. Eikä täällä tarvi pahemmin miettiä mitä muut miettii... ketään ei pahemmin kiinnosta. Enemmän pyöritellään silmiä, jos ei olla pukeuduttu sään mukaisesti. Mutta voin kuvitella, että jossain muualla tuolla tietenkin voi olla paljonkin merkitystä.
-25 pakkasessa voi lähteä aivan hyvin kaupungille asioille siisteissä vaatteissa. Ei ole tarkoitus olla ulkona 5 minuuttia kauempaa. Entä vetääkö kaikki Ivalossa moottorikelkkahaalarit niskaan, kun hakee K-Marketista sipsipussin?
Miehelle voisi kertoa, että pukeutumalla siististi jne. kunnioitetaan toisia.
Lisäksi voisi näyttää kuvia lasten asuista ja aikuisten asuista sekä verrata niitä.
Mikäli hän tämmöisestä loukkaantuu, antaa vain loukkaantua. Ei mielensä pahoittaminen kovin vaarallista ole.
Hehheh...tässä sinulle ap. IS:n vastaus
"Kukaan voi tuskin kuitenkaan väittää, etteikö päiväkoti-ikäisen lapsen pukeutuminen olisi järkevintä mahdollista talvipukeutumista – kaulureineen ja haalareineen kaikkineen."
Itse käyn ihan mielelläni valitsemassa kumppanin kanssa vaatteita. Toki vaatteiden täytyy miellyttää myös itseäni. Valintaan vaikuttaa kuitenkin myös toisen mielipide tietyissä määrin. Jos jonkun vaatteen kehutaan olevan päälläni tosi hieno, niin valinta saattaa kallistua siihen. Saan tietynlaista nautintoa siitä, jos pystyn miellyttämään myös pukeutumisellani rakkaimpaani. Jos vaatemaku olisi kovin erilainen niin homma olisi varmasti astetta hankalampaa.
Ihan pakko tulla vaan sanomaan, etten muista nauraneeni täällä pitkään aikaan millekään ketjulle niin paljon kuin tälle. Moni kerrottu asia on syöpynyt varmasti ikuisesti mielikuvitukseni verkkokalvolle ja viihdyttää minua tulevaisuudessakin. Kiitos ja olen pahoillani puolestasi, ap :D
Hahahah, asun itse Tukholmassa ja jokunen päivä sitten näin jossain kalliissa muotiliikkeessä aikuisten kaulureita! :DDD Ehkä miehesi on vain aikaansa edellä...
En tiedä onko hyvä idea osallistua tähän, mutta olen naisversio ap:n miehestä! :D tosin nykyisin jo aika monipuolinen pukeutuja, mutta...
Ylivarustaudun usein (aina), olen hidas pukemaan, käytän reiluja kokoja koska ei voi tietää jos alle haluaa pukea enemmän/haluan juuri sen eikä ole muuta kokoa enkä välitä istuvuudesta vaan laadusta/haluan peittää jotain. Tarralenkkarit ja kirkkaansiniset toppasaappaat kuulostaa minusta hienoilta, mistä saa?
Hidasteluun et ap voi oikein mitään paitsi ottaa iisisti, mutta voit partioaitastaa varmaan vähitellen miestä.
Ehkä hänellä on samaa survivalisti-viettiä ja lapsuudesta kumpuavaa suojautumisen tarvetta kuin minulla, samoin hyöty ensin -ajattelu ennen estetiikkaa. Itsekin pidän kirkkaista väreistä, koska ne on iloisia plus jos olen eksyneenä erämaassa, niin minut ehkä löydetään...
En tiedä miksi olen niin hidas juuri pukemisessa ja miksi on tärkeää laittaa esim hanskat huolella, ehkä se on vaan jokin tiukka malli toimia. Yritä vaan sitkeästi osallistua vaatekaapin sisältöön ja avata puhumalla maailmaasi miehelle, että fleece aukikin voi lähteä. Ei ehkä vaan ole tullut ajatelleeksi.
Vierailija kirjoitti:
Hahahah, asun itse Tukholmassa ja jokunen päivä sitten näin jossain kalliissa muotiliikkeessä aikuisten kaulureita! :DDD Ehkä miehesi on vain aikaansa edellä...
Eihän se kauluri itsessään ollut AP:n ongelma. Kaulurin pukeminen ei ole olennaisesti hidastava tekijä ja kauluri jää pääosin piiloon tuollaisen talvitakin alle. Ja musta kauluri olisi joka tapauksessa neutraali. Jos kauluri on esim. kirkkaan oranssi, se ei tietenkään ole enää neutraali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä tässä ihmettelee, että jos miehellä on Ap mielestäsi ulkoisesti noin luotaansa työntävä tyyli, niin mikä sai sinut aikanaan kiinnostumaan juuri hänestä, niin paljon, että teistä tuli pari?
Ollaan tutustuttu harrastuksen kautta ja tosiaan hieman lämpimämpänä vuoden aikana. Ei miehen tyyli kyllä ollut silloinkaan se mihin ihastuin, mutta tavatessamme ekoja kertoja vaatteet olivat siedettävät, perusteepaita- ja housut. Vasta parin tapaamisen jälkeen "tyyli" alkoi hahmottua paremmin.
Mies on muuten kaikin tavoin ihana ja haluaisin, että muutkin sen näkevät ilman pelkoa siitä, että luulevat olevan holhouksen alainen.
Sulla on kyllä ihan huippu tapa ilmaista itseäsi. :D
Kyllä, mikäs sen hauskempaa kuin miehen vähätteleminen.
Toivottavasti aloittajan mies ei pukeudu kuten eskari-ikäinen tyttö. Sitten olisi ehkä enemmän selittelemistä. Tästä tulee mieleen ne ruuat, mies syö lapsen vanukkaat j.n.e. eli syökö mies myös lastenruokia?
Ehkä tuo ongelma onkin jotain muuta, kuin pelkkä kauluri. Onko aloittaja varma, ettei itse ole aiheuttanut jotain???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä yhtään tätä keskustelua. Ehkä minäkin olen yhtä "tyylitön", kuin miehesi. Minusta nuo vaatteet ei kuulosta kauhealta vaan käytännölliseltä.
Kuulostaako sinusta ihan oikeasti käytännölliseltä, että lähikauppareissua varten pukeutumiseen kuluu enemmän aikaa kuin itse reissuun, kuten ap kertoi?? Ja vielä tällä säällä. Voin vain kuvitella kuinka kauan mies toppaa itseään ulos lähtöä varten sitten kun on 25 astetta pakkasta.
Tuossa apn kertomassa pukeutumisessa menee ehkä 3-4 minuuttia. Joten kyllä, kuulostaa käytännölliseltä. Ja onkin.
Nyt on kysymyksessä pahasta asiasta jos tänne palstalle tuodaan avioparin heikkouksia ja puutteita, Sanon ettei tästä hyvää seuraa kenenkään kannalta,kiitos kun luit.
Oletko miettinyt, että miehesi voi ajatella samoin sinun pukeutumisesta, mutta ei halua sinulle siitä mainita ja mieltäsi pahoittaa.
Kaiken maailman pikkumaisia asioita täällä viljellään. Kovin kuulostat itse keskeiseltä ja pikkumaiselta ihmiseltä, joka hoitaa ongelmat toisten selän takana puhumalla. Yleistä monilla työpaikoilla tämä, keksitään muista pahaa sanottavaa, kun itsellä on ongelmia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä tässä ihmettelee, että jos miehellä on Ap mielestäsi ulkoisesti noin luotaansa työntävä tyyli, niin mikä sai sinut aikanaan kiinnostumaan juuri hänestä, niin paljon, että teistä tuli pari?
Ehkä ne rakastui tulisesti kesällä, kun miehellä ei ollut toppavaatteita päällä
😂🤣😂
Vierailija kirjoitti:
Mun miehellä on punaisten varsikuomien lisäksi myös se huomioliivi kun lähtee iltakävelylle pimeällä :D
Ja ne kuomien pitkät varret on sitten lahkeiden(eli ulkkareiden lahkeiden) päällä!
Tuosta huomioliivistä kymmenen pistettä ja papukaijan merkki👍
Hyvin näkyy autoilijan silmään täälläkin alueella,missä jalankulkijat ja pyöräilijät kulkevat tien laidassa,ilman erillistä siihen tarkoitettua tietä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä yhtään tätä keskustelua. Ehkä minäkin olen yhtä "tyylitön", kuin miehesi. Minusta nuo vaatteet ei kuulosta kauhealta vaan käytännölliseltä.
Kuulostaako sinusta ihan oikeasti käytännölliseltä, että lähikauppareissua varten pukeutumiseen kuluu enemmän aikaa kuin itse reissuun, kuten ap kertoi?? Ja vielä tällä säällä. Voin vain kuvitella kuinka kauan mies toppaa itseään ulos lähtöä varten sitten kun on 25 astetta pakkasta.
Tuossa apn kertomassa pukeutumisessa menee ehkä 3-4 minuuttia. Joten kyllä, kuulostaa käytännölliseltä. Ja onkin.
Eikö aloittaja kertonut miehen pukevan niitä vaatteita tuskastuttavan hitaasti? Eikä ole välttämättä provo, olen oikeasti tuntenut aikoinaan ihmisen, jolla kaikki normaalit toiminnot kestivät käsittämättömän kauan. Mietin joskus kun olimme lähdössä ulos tämän ihmisen kanssa, että pitäisi ottaa aikaa kuinka kauan hän sitoo kengännauhoja. Ehkä hänkin olisi tarvinnut ne tarralenkkarit :D
Sinulla on persoonallisuushäiriö tai jokin tunne-elämän epätasapaino. Sinulle tuottaa häiritsevää häpeää niin vähäinen asia kuin jonkun pukeutuminen. Mutta et tunne voimakasta surua nälänhädän ja sotien takia. Siis, häpeä pukeutumisen takia on sinulla voimakkaampi kuin suru sotien takia. Ehkei terapiasta olisi sinulle mitään hyötyä, esim narsismia ei voi parantaa.