Hävettää miehen pukeutuminen
Mies pukeutuu kuin päiväkoti-ikäinen lapsi.
Päälle puetaan kauluri(!), toppapipo-ja hanskat (muistuttavat kurarukkasia), jo varhain syksyllä ennen pakkasia. Vain haalari puuttuu, mutta säänkestävä takkikin on kuin 0-5vuotiaiden osastolta jättikoossa.
Paidat ovat korkeakauluksisia rumanvärisiä fleecejä ja kaikki vaatteet istuvat huonosti, ovat liian isoja jne. Housut sentään menettelevät, ainakin jos pitää raksatyylistä.
Lähikauppaan lähtiessä miehellä menee puolisen tuntia pukea kauluri päälle ja kiinnittää kenkien tarranauhat, mikäli jalkaan eivät sitten mene kirkkaan siniset toppasaappaat. On ollut hilkulla, etten itse ala kiskomaan miehelle rukkasia käsiin nopeuttaakseni lähtöä, saatika alkanut irroittelemaan popoja jalasta kotiin tullessa.
Yritin vihjata miehelle siistimmistä (aikuisten!) Vaatteista ja mies loukkantui verisesti. Vaikka päältä päin ei uskoisi, miehen kaikki vaatteet ovat kalliita ja tarkkaan harkittuja. Luulisi että niillä summilla saisi ihan hyvän näköisiäkin vaatteita kestävyydestä tai tarkoituksenmukaisuudesta tinkimättämä.
Ärsyttää myös oma hävetys, en ennen uskonut että kiinnostaisi pätkääkään miten muut pukeutuvat, mutta ilmeisesti raja menee isossa miehessä, joka pukeutuu kuin eskarilainen.
Neuvoja?
Kommentit (235)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun pohjoisessa enkä tiedä yhtään miestä, joka pukeutuu kuten ap:n mies. Käytännöllisesti ja sään mukaan voi pukeutua myös näyttämättä isolta lapselta.
Miksi mies ei osta vaatteita esim. Partioaitasta (tai ainakin vastaavia merkkejä) kun haluaa kuitenkin käyttää niihin rahaa. Käytännöllisiä mutta tyylikkäitä.
Uskoakseni on ostanutkin osan sieltä, ehkä sitten pikkulapsille tarkoitetusta mallistosta..
Mutta osa ongelmaa saattaa olla myös vaatteiden huono istuvuus, en tiedä valitseeko tarkoituksella liian isoja, että jää kasvunvaraa vai mistä on kyse.
Kasvunvaraa...heh heh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne siellä lähikaupassa välitä miltä te näytätte.
Ei se lähikaupassa käynti vaivaa muuten kuin, että kauppa on todellakin lähikauppa toisella puoleen tietä. Siellä käymiseen menee korkeintaan kolmasosa siitä ajasta kuin mies pukee päällensä.
Miten vaatteiden pukemiseen voi mennä niin pitkä aika, puoli tuntia? Pakko kysyä, käykö mies muutenkin jotenkin hitaalla eli onko henkisesti/älyllisesti jälkeenjäänyt tai muuten jäykkä ja yksioikoinen persoona? Myös lapsenomaisesta pukeutumistyylistäkiinni pitäminen ja vuodenaikaan ja lähikaupassa pistäytymiseen nähden liioiteltu varustautuminen tuntuisi viittaavan siihen.
Kuulostaa juurikin tältä. Aivovamman oireet tulee ensimmäisenä mieleen. Jokin neurologinen syy tällaiselle käyttäytymiselle on kyllä oltava. En ole koskaan kuullut aikuisesta miehestä, joka ilman synnynnäistä vammaa tai myöhemmin aiheutunutta aivotraumaa käyttäytyisi tällä tavalla.
Ei tässä nyt kuitenkaan mistään aivovammasta ole kyse.
Mies on ihan fiksu, peräti älykäs joillakin mittareilla, mutta kai siinä menee aikaa kun sen pitkäkauluksisen fleecen veroketjua suljetaan, niin ettei kaulan iho jää väliin, takin vetoketjuja ja erilaisia tarrateippejä suljetaan huolellisesti ja sullotaan rukkasten varsia takin hihojen sisään heti sen jälkeen kun ollaan saatu pitkävartiset toppasaappaat ujutettua jalkaan niin, etteivät housujen lahkeet jää sisään ryttyyn painamaan..
Siis mua naurattaa niin paljon. En ole pitkään aikaan nauranut näin. Mutta jokaisella on ristinsä kannattavana.
Miten se mies pukeutuu sitten kesällä tai keväällä? Onko sillä kesällä shortsit, tarralenkkarit ja autopaita. Keväällä välikausihaalari ja kumpparit.
Fleece, kuka edes omistaa oikeasti? :0 Vähän kuten kumpparit.
En ymmärrä yhtään tätä keskustelua. Ehkä minäkin olen yhtä "tyylitön", kuin miehesi. Minusta nuo vaatteet ei kuulosta kauhealta vaan käytännölliseltä.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä yhtään tätä keskustelua. Ehkä minäkin olen yhtä "tyylitön", kuin miehesi. Minusta nuo vaatteet ei kuulosta kauhealta vaan käytännölliseltä.
Kuulostaako sinusta ihan oikeasti käytännölliseltä, että lähikauppareissua varten pukeutumiseen kuluu enemmän aikaa kuin itse reissuun, kuten ap kertoi?? Ja vielä tällä säällä. Voin vain kuvitella kuinka kauan mies toppaa itseään ulos lähtöä varten sitten kun on 25 astetta pakkasta.
Mun mies kulkee resuissa vaatteissa! Ei oo rahasta kiinni, ei vaan tykkää kaupassa käynnistä... Salaa laitan roskiin reikäisimpiä paitoja ettei käyttäisi niitä töissä 😭
No ei Porvoossa kyllä vaatekauppoja ole! Lähimmät löytyy Jumbosta.
T: Paikkakuntalainen
"You're an idiot but i love you" kuvaa useaa suhdetta
Voisitteko jo vihdoin ja viimein lopettaa tuon ainaisen englannin tunkemisen SUOMENKIELISIIN LAUSEISIIN. Myötähäpeä.
Miten saisin miehen pukeutumaan juhlavasti juhliin?
Olemme pian menossa miehen hyvän ystävän häihin. Kyseessä eivät ole mitkään prameat ja muodolliset iltajuhlat, vaan rennompi tilaisuus, eli vihkiminen iltapäivällä maistraatissa ja sen jälkeen vastaanotto bistrotyylisessä ravintolassa. Olen kuitenkin täysin varma, että sulhasella tulee olemaan tumma puku.
Mies ei pidä pukuun pukeutumisesta, ja häntä on muutenkin vaikea saada taivuteltua juhlavampaan pukeutumiseen. Arkisin hänellä on farkkuja, huppareita, t-paitoja ja lenkkareita.
Minusta on hirvittävän noloa, jos mies tulee juhliin farkuissa, maihareissa ja jossain värillisessä kauluspaidassa (ei ns. ”dress shirtissä”) eikä ota edes irtotakkia. Jos sulhanen, yksi hänen parhaista ystävistään, on ykköset yllä, ja hän tulee suunnilleen arkivaatteissa. Olen yrittänyt sanoa, että laittaisi puvun ja valkoisen paidan, ja vaikka jättäisi solmion pois jos se ahdistaa. Aion itse pukeutua pitsiseen kotelomekkoon ja korkkareihin, ja tuntuu hölmöltä, jos mies siinä rinnallani on arkikamppeet päällään.
Mitään vinkkejä? Onko joku onnistunut pukemaan miehensä pukuun vastusteluista huolimatta? :D
Vierailija kirjoitti:
Fleece, kuka edes omistaa oikeasti? :0 Vähän kuten kumpparit.
Mulla on montakin fleeceä.
Vierailija kirjoitti:
Olemme pian menossa miehen hyvän ystävän häihin. Kyseessä eivät ole mitkään prameat ja muodolliset iltajuhlat, vaan rennompi tilaisuus, eli vihkiminen iltapäivällä maistraatissa ja sen jälkeen vastaanotto bistrotyylisessä ravintolassa. Olen kuitenkin täysin varma, että sulhasella tulee olemaan tumma puku.
Mies ei pidä pukuun pukeutumisesta, ja häntä on muutenkin vaikea saada taivuteltua juhlavampaan pukeutumiseen. Arkisin hänellä on farkkuja, huppareita, t-paitoja ja lenkkareita.
Minusta on hirvittävän noloa, jos mies tulee juhliin farkuissa, maihareissa ja jossain värillisessä kauluspaidassa (ei ns. ”dress shirtissä”) eikä ota edes irtotakkia. Jos sulhanen, yksi hänen parhaista ystävistään, on ykköset yllä, ja hän tulee suunnilleen arkivaatteissa. Olen yrittänyt sanoa, että laittaisi puvun ja valkoisen paidan, ja vaikka jättäisi solmion pois jos se ahdistaa. Aion itse pukeutua pitsiseen kotelomekkoon ja korkkareihin, ja tuntuu hölmöltä, jos mies siinä rinnallani on arkikamppeet päällään.
Mitään vinkkejä? Onko joku onnistunut pukemaan miehensä pukuun vastusteluista huolimatta? :D
Apua! Jos ei puku käy niin ainakin jotain muuta kuin farkut. Jotain juhlavaa, mutta rennompaa.
En löytänyt mieleistäni kuvaa, mutta vähän tähän suuntaan:
https://www.google.fi/search?rlz=1C1GKLA_enIS760IS760&biw=1242&bih=569&…:
Vierailija kirjoitti:
Toimisiko sama kuin mulla teinipojan kanssa 🤔 Eli juhliin saa pukea siistit farkut jos on valkoinen paita parina. Vastaavasti saa pukea rennomman muotikauluspaidan jos on puvunhousut kaverina. 😀 näin on edes jokseenkin siisti eikä ihan verkkareissa koeta lähtä matkaan... puvun kenkiä ei suostu pukemaan, ollaan ostettu sellaiset kalliimmat nahkaiset tennarityyppiset, tyylikkäät kengät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua! Jos ei puku käy niin ainakin jotain muuta kuin farkut. Jotain juhlavaa, mutta rennompaa.
En löytänyt mieleistäni kuvaa, mutta vähän tähän suuntaan:
https://www.google.fi/search?rlz=1C1GKLA_enIS760IS760&biw=1242&bih=569&…:
'
Jatkan: Esim mustat chinot, siistit juhlavat kengät, joku tuollainen rennompi pikkutakki ja alle kauluspaita.
En tiedä miks mua alko naurattaan kun luin alotuksen :D
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä nyt kuitenkaan mistään aivovammasta ole kyse.
Mies on ihan fiksu, peräti älykäs joillakin mittareilla, mutta kai siinä menee aikaa kun sen pitkäkauluksisen fleecen veroketjua suljetaan, niin ettei kaulan iho jää väliin, takin vetoketjuja ja erilaisia tarrateippejä suljetaan huolellisesti ja sullotaan rukkasten varsia takin hihojen sisään heti sen jälkeen kun ollaan saatu pitkävartiset toppasaappaat ujutettua jalkaan niin, etteivät housujen lahkeet jää sisään ryttyyn painamaan..
Eikai niiden hanskan varsien kuulukaan jäädä ulkopuolelle hihojen päälle?
Vierailija kirjoitti:
"You're an idiot but i love you" kuvaa useaa suhdetta
Voisitteko jo vihdoin ja viimein lopettaa tuon ainaisen englannin tunkemisen SUOMENKIELISIIN LAUSEISIIN. Myötähäpeä.
Ymmärrätkö sitaattien merkityksen?
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää myös oma hävetys, en ennen uskonut että kiinnostaisi pätkääkään miten muut pukeutuvat, mutta ilmeisesti raja menee isossa miehessä, joka pukeutuu kuin eskarilainen.
Neuvoja?
Pue eskarilaisesi pukuun, tai esim. suorat housut, kauluspaita, liivit ja solmuke. Näin erotat kumpi on kumpi.
Mun mies käyttää myös villakaulureita. Muuten kävelee ilman pipoa ja hanskoja tuolla viimassa, mutta kaula on lämpimänä.