Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö Pohjois-Sentineliin nyt mennä lukemaan oikeutta alkuasukkaille kun Yhdysvaltalainen saarnaaja tapettiin?

Vierailija
22.11.2018 |

Vai riittääkö, että rangaistuksen saa vain ne jotka veivät miehen kyseiselle saarelle?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tunne Intian lainsäädäntöä, mutta sinne saarelle on pääsy kielletty ihan kaikilta, joten ei kai sinne tässäkään tapauksessa mennä lakia lukemaan, eikä menty silloinkaan, kun ne kalastajat tapettiin. Oli kyllä täysin itse aiheutettu tilanne.

Vierailija
2/22 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heimolla lienee omat lakinsa, ja tiukka maihintulosäännöstö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä niitä kalastajiakaan rankaisemaan, syyttämiä he siihen ovat että hölmö saarnaaja oli vakaasti päättänyt mennä ammuttavaksi.

Vierailija
4/22 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
5/22 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tunne Intian lainsäädäntöä, mutta sinne saarelle on pääsy kielletty ihan kaikilta, joten ei kai sinne tässäkään tapauksessa mennä lakia lukemaan, eikä menty silloinkaan, kun ne kalastajat tapettiin. Oli kyllä täysin itse aiheutettu tilanne.

Mutta kun nyt on kyseessä amerikkalainen niin kai Yhdysvalloilla on tähän sanansa sanottavana?

Vierailija
6/22 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi saarnaaja tapettu, suomalaiset vangittuna. Ei mene lähetystyössä hyvin nyt.

Vierailija
7/22 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä niitä kalastajiakaan rankaisemaan, syyttämiä he siihen ovat että hölmö saarnaaja oli vakaasti päättänyt mennä ammuttavaksi.

Rikkoivat lakia sillä, että veivät sen miehen sinne. Kas, kun niillä kalastajillakaan ei ollut laillista oikeutta mennä sinne.

Vierailija
8/22 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokea henkilö haluaa mennä junaradalle kävelemään. Joku opastaa kädestä pitäen, pitäisikö opastajaa rangaista, kun sokea halusi itse mennä radalle?

Vierailija
9/22 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikkoivat lakia sillä, että veivät sen miehen sinne. Kas, kun niillä kalastajillakaan ei ollut laillista oikeutta mennä sinne.

Eivät he saarelle menneetkään. Saarnaaja meni viimeisen pätkän yksin kumiveneellä.

Vierailija
10/22 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun nyt on kyseessä amerikkalainen niin kai Yhdysvalloilla on tähän sanansa sanottavana?

Voi olla, mutta jos sinne saarelle meneminen on kategorisesti kiellettyä, jopa niin kiellettyä, etteivät Intian merivoimatkaan saa sinne mennä, ovat perusteet aika hatarat. Uutisten mukaan tämä amerikkalainen oli yrittänyt saarelle aiemmin, joten hän oli varmasti täysin tietoinen siitä, että rikkoo lakia.

Vierailija
11/22 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sokea henkilö haluaa mennä junaradalle kävelemään. Joku opastaa kädestä pitäen, pitäisikö opastajaa rangaista, kun sokea halusi itse mennä radalle?

Suomen laissa on ainakin sellainen termi kuin heittellejättö.

Vierailija
12/22 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi saarnaaja tapettu, suomalaiset vangittuna. Ei mene lähetystyössä hyvin nyt.

Missä lähetystössä?

Vierailija
13/22 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkevä henkilö, jolle oli monen monta kertaa kerrottu että älä nyt mene sinne radalle.

Vierailija
14/22 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarelle menokielto on itseasiassa jokin aika sitten (käsittämättömästi) purettu Eikä mies ollut mikään saarnaaja, vaan uskonnollinen seikkailija.

Eiköhän heimon rangaistukseksi riitä potentiaaliset sairaudet jotka amerikkalainen vei mukanaan.

Vierailija
15/22 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä lähetystössä?

Siis perhana, mä luin "lähetystössä". Mulla on flunssan takia aivan helkkarin kuivat silmät, ja lukeminen on todella hankalaa. Sori siitä.

Vierailija
16/22 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Se saari ei kuulu Intian lakien piiriin eikä varsinkaan Amerikan, eli Amerikan on turha mussuttaa, että saaren, jolla ei ole sivistysvaltion lakeja, asukkaat teki just kuten tykkäsi. Jos oot laittomasti saarella, jonka asukkaat tiedetään väkivaltaisiksi ja joille murha ei oo laitonta niin mitä helvettiä Amerikka asialle tekee? Pommittaa koko saaren mereen?

Vierailija
17/22 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saarelle menokielto on itseasiassa jokin aika sitten (käsittämättömästi) purettu Eikä mies ollut mikään saarnaaja, vaan uskonnollinen seikkailija.

Eiköhän heimon rangaistukseksi riitä potentiaaliset sairaudet jotka amerikkalainen vei mukanaan.

Eiköhän se mies ehtinyt kuolla ennen kuin ehti mitään tartuttamaan.

Vierailija
18/22 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heimolla lienee omat lakinsa, ja tiukka maihintulosäännöstö.

Kuka tietää milloin paikalliset heimot on näiden kanssa olleet ensimmäisen kerran kontaktissa ja onko jo silloin tajuttu, että vieraiden mukana tulee tauteja.

Historian saatossa noita kontakteja on eurooppalaisten ja muiden kanssa kuitenkin sen verran ollut, että eiköhän näille vieras tarkoita kuolemaa ja siksi ovat niin vihamielisiä.

Vierailija
19/22 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein. Mitäs meni paikkaan, johon ei haluta ja vielä sairasta uskontoa tuputtamaan.

Vierailija
20/22 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se mies ehtinyt kuolla ennen kuin ehti mitään tartuttamaan.

Hiukan makaaberiksi menee, mutta tuore ruumis pystyy ihan hyvin tartuttamaan immuniteettikyvyttömiä siinä missä eläväkin. Uutisten mukaan heimo oli raahannut ruumiin mukaansa.