Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi yritykset eivät itse ala järjestämään kielikursseja? Miksi verorahoilla pitää järjestää valmiit kielitaitoiset työntekijät?

Vierailija
22.11.2018 |

Ennen oli työsuhdeasuntoja tai asuntoloita. Ei luulisi olevan vaikeaa järjestää intensiivinen kielikurssi halpatyövoimaa haluavalle yritykselle?

Miten muuten ne, jotka lähtivät Ruotsiin töihin? Ruotsin valtioko koulutti ruotsin kielen?

Sinne mentiin töitä tekemään. Vaikka moni ei osannut kieltä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja miksi yhteiskunnan pitää kouluttaa firmoille työntekijät, eivätkö ne voi järjestää itse ammattikoulutusta? Sehän olisi jopa helpompaa ja tehokkaampaa, kun koulutetaan väki suoraan siihen hommaan mitä tulevat tekemään, ilman mitään pakkoruotseja ja muita turhia.

Vierailija
2/9 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja miksi yhteiskunnan pitää kouluttaa firmoille työntekijät, eivätkö ne voi järjestää itse ammattikoulutusta? Sehän olisi jopa helpompaa ja tehokkaampaa, kun koulutetaan väki suoraan siihen hommaan mitä tulevat tekemään, ilman mitään pakkoruotseja ja muita turhia.

On olemassa oppisopimuskoulutus jo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska hallitus elättään kansaa kommunismissa ja käärii voitot omiin taskuihin kuten fidel castro. Tässä tapauksessa kansa maksaa, jotta firmoille olisi jatkossa halpatyövoimaa, kilpailemaan samoista paikoista vanhojen työntekijöiden kanssa. Työntekijä kustantaa oman kilpailunsa ja he ovat tässä tilanteessa ne riskin ottajat luottaessaan työnantajaan ja hallitukseen joka mielivaltaisesti ohjailee ihmisiä.

Tosin firmoja ei kiinnosta paskaakaan tämä yhteiskunta ja sen kulut vaan omat voitot.

Vierailija
4/9 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritys voisi järjestää 1 kk intensiivisen kielikoulutuksen. Ja työntekijät voisivat saada harjoittelijan palkan eli 7 e/h.

Tai sitten yritysten pitää vaihtaa työkieleksi englannin kielen.

Jos täällä Suomessa on näitä töitä niin mikseivät palkkaa ja opeta kieltä?

En tosin tiedä, että mitenkä perheellinen halpatyövoimatyöntekijä elättää perheensä jos käteen jää 1200 e/kk...

Vierailija
5/9 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaan yritykset vinkuvat työntekijöistä ja melkein alkaa tuntumaan, että työntekijä on yritykselle ongelma ja kulu. Kuten vanhukset - yhteiskunnan kuluerä.

Mitä palkkaavat ketään. Jättäkää perustamatta yritys on elämä on niin vaikeaa.

Vierailija
6/9 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä siitä, että yritykset odottavat liian valmiita työntekijöitä. Edes yksittäistä työntekijää ei olla valmiita perehdyttämään. Itse asiassa luin viime viikolla ilmoituksen, jossa asia sanottiin suoraan näillä sanoilla, oltava valmis tekijä, koska perehdytystä ei tule!

Vierailija
7/9 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap oikeassa. Olin Ruotsissa Erikssonilla töissä 69-70 ja kyllä työnantaja järjesti kielikurssit jopa työajalla.

Sitten kun osasi kieltä, niin sai parempia hommia talon sisältä.

Oli hyvää aikaa ja rahaa sai oikeasti n. 3 kertaa suomalaisen palkan verran.

Tack för jobbet, Sverige!

Vierailija
8/9 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritys voisi järjestää 1 kk intensiivisen kielikoulutuksen. Ja työntekijät voisivat saada harjoittelijan palkan eli 7 e/h.

Tai sitten yritysten pitää vaihtaa työkieleksi englannin kielen.

Jos täällä Suomessa on näitä töitä niin mikseivät palkkaa ja opeta kieltä?

En tosin tiedä, että mitenkä perheellinen halpatyövoimatyöntekijä elättää perheensä jos käteen jää 1200 e/kk...

Nykyäänhän ei ole tunteja työssä enää samoin kuin ennen. Saat 1000 euroa verollista palkkaa kuukaudessa eikä enempää tunteja ole eikä tule. Ensin pilkottiin työt sitten työaika. 

Vierailija
9/9 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän yritys kyllä järkkää kielikursseja maahanmuuttajatyöntekijöille. Rakennusala.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi