"Vapaaehtoisesti lapsettomat", mistä rahat ikääntyvän väestön hoitoon?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni työnantajani ja minä itse olemme maksaneet eläkerahastoihin, joten miksi te nuoret ikäluokat sanotte maksavanne meidän eläkkeitä. Mun eläke on aika mitätön, joten siitä ei kannata olla kateellinen, mutta pärjätään puolison kanssa.
Jos luulet itse kustantaneesi oman eläkkeesi, olet väärässä. Sinunkin palkastasi otettuja eläkemaksuja on käytetty aiemmin eläkkeelle jääneiden eläkkeisiin. Nytkin töissäkäyvät maksavat teidän eläkepäiviä viettävien eläkkeitä.
Eikö eläkeuudistuksen tarkoitus ollut paikata kestävyysvaje?
Minun rakas veljeni, joka oli suurta ikäluokkaa, kuoli talvella. Hurratkaa nyt kaikki, hän ei kuluta teidän rahojanne enää eläkkeisiinsä.
Suomessa on aika paljon alle 25-vuotiaita eläkeläisiä, olikohan peräti 29 000.
Vain työn teolla on väliä, veloille ja muillekin Ei lasten teolla. Voihan sitä vain lisääntyä ja lisääntyä ja tehdä elättejä lisää.
Minun paskoilla geeneillä synnyttäisin todennäköisesti valtionkassaan miinusta tekeviä jälkeläisiä, kuten itsekin olen
Lapsettomat naiset ovat veronmaksajien ykköskastia. Tehdään töitä tappiin asti, ei jäädä mammalomille eikä saikuteta lasten takia. Tehdään duunipaikoilla saikuttajien duunit ja saadaan ne huonoimmat loma-ajat.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vai haluatteko jättää heidät heitteille?
Miten niin heitteille? Suurimmalla osalla vanhuksia on omaisuutta ja niillä rahoilla vanhus voi ostaa tarvitsemia palveluita.
Ja onhan asuntojen käänteinen asuntolaina ja rahaa tippuu kuukausittain tilille.
Itse säästän rahaa koko ajan tulevaisuuttani varten.
Vierailija kirjoitti:
Eikö eläkeuudistuksen tarkoitus ollut paikata kestävyysvaje?
Se perustui olettamukseen, että hedelmällisyys on suunnilleen vakio. Tällä syntyvyydellä se ei riitä mihinkään. Varmaan nyt jo suunnitellaan uutta "eläkeuudistusta", jossa alennetaan tulevia eläkkeitä ja nostetaan nuorten ikäluokkien tulevia eläkeikiä. Suunnitelma tuodaan julkisuuteen ensi kevään eduskuntavaalien jälkeen.
Onneksi olen melkein 70 vuotta ja minulla on sen verran eläkkeen lisäksi tuloja, että en ole riippuvainen kenestäkään.
Mielestäni, jos valtio haluaa lisää lapsia, sen pitää taata kunnon tuet heti synnytyksen jälkeen. Kotiin hoitaja ja, ettei vanhemmat ( äiti) väsy yövalvomisiin, ja rahaa lomia, harrastuksia ym. varten.
Pienituloisten ei pidä lapsia tehdä. Se on väärin lapsia kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Saavat jäädä heitteille. Ei liikuta paskankaan vertaa. Naiset tästä maasta ovat meetoillansa ja femakoitumisellaan tällaisen tehneet. Joten aevan sama vaikka wanhuksina rypevät omissa paskoissaan.
Omista rahoista kustannetaan. Ei me saada eläkkeitäkään, itse on säästettävä. Ei voi luottaa että yhteiskunta takaa korkean elämänlaadun.
N28
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saavat jäädä heitteille. Ei liikuta paskankaan vertaa. Naiset tästä maasta ovat meetoillansa ja femakoitumisellaan tällaisen tehneet. Joten aevan sama vaikka wanhuksina rypevät omissa paskoissaan.
Miten feminismi ja metoo liittyy syntyvyyteen ja siihen, että digiajan takia töitä ei riitä kaikille?
MItä tulevaisuutta varten niitä lapsia pitäisi tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ne vanhat toimintakyvyttömät miehet hoitaa toisiaan? Ahahahahahhahahhahahahaaa :DDD
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen melkein 70 vuotta ja minulla on sen verran eläkkeen lisäksi tuloja, että en ole riippuvainen kenestäkään.
Mielestäni, jos valtio haluaa lisää lapsia, sen pitää taata kunnon tuet heti synnytyksen jälkeen. Kotiin hoitaja ja, ettei vanhemmat ( äiti) väsy yövalvomisiin, ja rahaa lomia, harrastuksia ym. varten.
Pienituloisten ei pidä lapsia tehdä. Se on väärin lapsia kohtaan.
Moni pienituloinen voi olla parempi vanhempi kuin joku, jolla on isot tulot. Isotuloinen voi olla vaikka työnarkomaani, joka ei koskaan näe lapsiaan. Käsittämättömän typerä mielipide, etteikö pienituloinen voisi olla hyvä äiti tai isä lapsilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtion budjetista. Vähemmän lapsia niin säästyy rahaa päivähoidosta, koulutuksesta, lasten terveydenhuollosta ym. Se voidaan käyttää vanhusten hoitoon.
Jos olisit iso sijoittaja, ostaisitko sellaisen valtion obligaatioita, jolla ei ole veronmaksajia enää 25 vuoden kuluttua? Ellet, niin kuinka maksat pois koko valtiovelan seuraavien 20 vuoden aikana? Valtiontalous on viritetty sen varaan, että erääntyvät lainat korvataan uusilla.
Paskaa taloudenhoitoa, yksittäiselle ihmiselle sanottaisiin jos olisi viritellyt taloutensa samanlaisten huojuvien korttipakkojen varaan.
Vierailija kirjoitti:
No aion edistää eutanasian tuloa Suomeen.
Tämä justiinsa. Sallimalla eutanasian jokaiselle halukkaalle, saataisiin aika pitkä penni säästettyä sairaus- ja hoitokuluissa. Ajat muuttuvat, asenteet muuttuvat. Enää ei nähdä vaipoissa kitumista minään itseisarvona, jota pitäisi Helvetin peloissaan pitkittää. Itse ainakin olisin jonossa siinä vaiheessa, kun en pystyisi enää itsenäisesti elämään tai mahdollisesti jo aikaisemminkin, jos oikein vituttaisi.
Toinen juttu on harmaan talouden kuriin saaminen. Siellä pyörii niin isot rahat joiden kuuluisi mennä valtion kassaan. Yrittäjiä pitäisi tarkailla enemmän ja mitä tähän nyt vaaditaankaan, että harmaa talous saataisiin kuriin. Puhutaan kuitenkin useista miljardeista, Eu-tasolla jopa tuhansista miljardeista.
Rahaa enemmän mua huolettaa, että kuka vanhukset hoitaa tulevaisuudessa? Ei vain yksinkertaisesti ole niitä hoitavia käsiä. Ihminenhän voi säästää, jos tienaa hyvin. Mitähän kotihoito maksaisi, ei se ainakaan täällä maalla ole yksityisellä kuin n. 40 e tunti, eli pari tuntia päivässä on vain 80 e. Mitä se tekee kymmenessä vuodessa? Kyllä sen pystyy varmasti työuran aikana säästämään. No tietysti loppuvuosina tarvii ympärivuorokautista hoitoa, että siihen pitää olla isommat rahasummat.
En minäkään kyllä enää tähän maahan lapsia tekisi, aikoinaan on kyllä tullut tehtyä, mutta silloin tämä maa oli ihan erilainen ja tuntui että mennään aina vain kohti parempaa. Nyt on ihan erilaiset tunnelmat, itsekin ollaan muuttamassa ulkomaille.
Turhat yritystuet pois ja "verosuunnittelu" laittomaksi. Otetaan rahaa niiltä, joilla sitä oikeasti on, sen sijaan, että taviskansa joutuu maksamaan kaiken.