Jaan nyt maukkaimman -ja helpon - reseptini kaikille kokkaamista vihaaville
Itse inhoan ruuanlaittoa, mutta tämän ohjeen bongasin You Tube -mainoksesta. En ole sitä ankaralla googlettamisellakaan löytänyt mistään, joten jos joku tunnistaa ruuan ja omaa ihan alkuperäisen ohjeen, niin linkitä ihmeessä tähän!
Aivan sairaan hyvää.
Mutta no niin, aloitetaan:
1. Broilerin pikkukoipipaloja
Paista uunissa paketin ohjeen mukaan (n. 50min)
2. Keitä 3-5 dl kanalientä kuutiosta
3. Pilko 2 keskikokoista sipulia ja kuullota öljyssä pannulla. Murskaa sekaan useampi kynsi valkosipulia halutessasi.
4. Lisää muut mauste(et), ohjeessa käytettiin jeeraa eli juustokuminaa, 1 tl
5. Lisätään tomaattimurskaa. Ohjeessa oli Muttin säilykekirsikkatomaatteja, itse laitoin 1 tlk Muttin tomaattimurskaa ja 1 tlk kirsikkatomaattisäilykettä.
6. Lisää pannulle kanaliemi, tässä vaiheessa noin 3dl
7. Kaada sekaan liemeen säilöttyjä kikherneitä, itse laitoin 2 x 240g (nettopainoa) pakkausta.
8. Suolaa maun mukaan (laitoin vajaan tl:n)
Annetaan hautua 20-30 min, tai kauemminkin, "kiireen" mukaan. Itse olen hauduttanut tunninkin. Silloin voi halutessaan laittaa kik-herneet myöhemminkin sekaan.
Alkuperäisessä ohjeessa Henri Alen paistoi kanat pannulla ja lisäsi muut ainekset siihen, mutta hukattuani ohjeen en enää onnistunut saamaan keitoksesta niin maukasta, kuin ohjeen mukaan, vaikka mielestäni muistan kaikki ainesosat.
Eli tarvitset:
Ison boxin Broilerin pikkukoipia (toki mikä muu vastaava lisuke käy)
2 sipulia
Öljyä paistamiseen
Valkosipulia
2 tlk Mutti kirsikkatomaatteja tai murskaa (tai molempia yksi)
Kanaliemikuution
2 prk liemeen säilöttyjä kikherneitä
Juustokuminaa eli jeeraa
Suolaa
Kommentit (28)
Kuulostaa jotenkin ällöttävältä sekasotkulta, etenkin ne kikherneet ja jeera ovat tuossa ihan väärässä paikassa jos minulta kysytään. Kikherneitä kyllä käytän salaatteihin tai paahdan, mutta jeeraa en voi sietää pientäkään määrää. Niin me ollaan erilaisia.
Riisiä ja kanapaloja
Keitä riisi
Paista kana
Sekoita keskenään tai älä sekoita
Tarvitset siis: riisiä ja kanaa
Pilko... paloittele... kuumenna... paista... Äh.
Avaa rasia raejuustoa. Mausta yrttisuolalla, haarukoi.
-Avaa tonnikalapurkki, valuta. (Vedessä laihduttajille, öljyssä meille taviksille, mausteliemessä kulinaristeille)
-Pilko sipuli. (Tavallinen paras, punasipuli luxus-versio ja varattu juhlapäiviin.)
-Levitä näkkileivän päälle ensin tonnikala ja sitten sipuli. Nauti!
Nopeaa, helppoa ja terveellistä! Samalla saat kasvista, proteiinia ja terveellistä hiilihydraattia yhdellä kertaa, tästä ei ruoka parane :)
Helppo muunnella mieleisekseen!
Ap, en tiedä mikä sun alkuperäinen ohje on, mutta suosittelen toista ohjetta, nimittäin intialainen Butter Chicken eli Voikana.
Yksi hyvä resepti löytyy dekkarista Vish Puri ja kohtalokkaan voikanan tapaus. Tässä se resepti englanniksi kuvineen:
https://www.huffingtonpost.co.uk/linda-duffin/butter-chicken-recipe_b_5…
Vierailija kirjoitti:
Makarooni ja ketsuppi
Tarvitset siis: makarooni ja ketsuppi
Makarooni ilman ketsuppia.
Tarvitset siis: makarooni
Töissä paistelen 30 koipireittä sen parisen tuntia 180 c kiertoilmassa. 30-45 minuutissa kypsyy kasvikset 30 henkilölle.
Sehän tietty on, mitä määriä tykkää kotona tehdä...