Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka huono vaimo olen? Vai mitä tämä on?

Vierailija
20.11.2018 |

Ollaan oltu yhdessä 20 vuotta, joista naimisissa 18 v. Mies on niin hyvä isä, komea edelleen yli 40 vuotiaana. Paras rakastaja ja kaikki sängyssä kohdallaan. Joka päivä kertoo kuinka paljon rakastaa ja kuinka kaunis olen. Siis kaikinpuolin olen maailman onnekkain nainen. Silti lähdin mukaan kun mies harrastusporukoista alkoi flirttailemaan ja yhteyden Illanvieton päätteeksi päädyimme tanssimaan hitaita ja suutelemaan. Miksi mä tein näin kun mulla on avioliitossa kaikki hyvin?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota Valium.

Vierailija
2/11 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-iän kriisi saa jotktut typerehtimään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä miehet, että naiset ovat persoja ihailulle ja epävarmuudessaan mielellään testaavat viehätysvoimaansa. 

Itse olen pari kymmentä vuotta pitänyt mielessäni, että se loukkaisi enemmmän vaimoni kuin ilahduttaisi itseäni.

Vierailija
4/11 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti jännityksen vuoksi. Siihen tulokseen itse tulin. Pitkässä suhteessa arki on kuitenkin yhtä puuroa. Ulkopuolisen kiinnostuksen näyttäminen herättänyt jännityksen halun?

Vierailija
5/11 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen ulin naisvihaprovo tällä kertaa. Huono.

Vierailija
6/11 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelu virkistää.

Vierailija
7/11 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa. Jotainhan on pakko puuttua jos kiinnostaa joku muu. Juurikin lähinnä tuo pussailu ventovieraan kanssa. Jotain siinä on mitä ei ole sinun suhteessasi. Jännitys, halu testata omaa viehätysvoimaa, ylipäätään baarissa tunnelma menee monesti siihen että flirtti yms. kuuluu monen baarielämään. En tiedä sitten miksi ihminen näin toimii.

Vierailija
8/11 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda koko juttu ja jatka onnellista elämääsi normaalisti.

Vierailija
9/11 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtelu virkistää.

Avioerokin virkistää. Saa ihan uusia kuvioita elämään.

Vierailija
10/11 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia, ihminen ei ole yksiavioinen.

Vierailija
11/11 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälle on itse asiassa olemassa tieteelliset perusteet. Jotta ihminen koukuttuisi johonkin, tarvitaan aivoissa dopamiinivaste. Yleensä monelle suurempi vaste tulee jonkun asian odottamisesta tai seuraamisesta ja siksi koukutumme sarjoihin, Facebookin selailuun tai fiilistelemme enemmän matkan suunnittelua kuin itse matkaa.

Romantiikka, sohvalla makoilu, yhdessä oleminen jne. aiheuttavat serotoniinivasteen joka on taas onnen taustalla. Serotoniini vastavaikuttaa dopamiinin kanssa, joten pitkässä liitossa dopamiinivaste vaimenee.

Kun ihminen kokee uusia tai jännittäviä asioita, niin se aiheuttaa dopamiinivasteen. Tästä syystä kaikista tehokkain tapa pitää liiton kipinää yllä, on tehdä tasaisin väliajoin uusi asioita nimenomaan puolison kanssa.

Tuskin koit vetoa toiseen ihmiseen, vaan sen sijaan hurmioiduit tilanteesta, huomiosta ja siitä dopamiinin aiheuttamasta kipinästä. Ei sinussa ole mitään vikaa, vaan käyttäydyit kuten käyttäytymistä tutkiva neuropsykologia olettaakin.

Oleellisinta on se, jatkoitko tilannetta vai tyydyitkö siihen ensimmäiseen dopamiinipurskeeseen. Jos se jätti kihelmöimään, niin yritä siirtää kokemus liittooso ja toistaa siellä.

Suurin osa pareista tekee virheen jäämällä aina kotiin hellittelemään, kun tulee pariskunnan oma ilta ja lapset saadaan hoitoon. Joskus pitäisi vain repäistä ja tehdä yhdessä jotain molemmille täysin uutta ☺️

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi