Jaan nyt maukkaimman -ja helpon - reseptini kaikille kokkaamista vihaaville
Itse inhoan ruuanlaittoa, mutta tämän ohjeen bongasin You Tube -mainoksesta. En ole sitä ankaralla googlettamisellakaan löytänyt mistään, joten jos joku tunnistaa ruuan ja omaa ihan alkuperäisen ohjeen, niin linkitä ihmeessä tähän!
Aivan sairaan hyvää.
Mutta no niin, aloitetaan:
1. Broilerin pikkukoipipaloja
Paista uunissa paketin ohjeen mukaan (n. 50min)
2. Keitä 3-5 dl kanalientä kuutiosta
3. Pilko 2 keskikokoista sipulia ja kuullota öljyssä pannulla. Murskaa sekaan useampi kynsi valkosipulia halutessasi.
4. Lisää muut mauste(et), ohjeessa käytettiin jeeraa eli juustokuminaa, 1 tl
5. Lisätään tomaattimurskaa. Ohjeessa oli Muttin säilykekirsikkatomaatteja, itse laitoin 1 tlk Muttin tomaattimurskaa ja 1 tlk kirsikkatomaattisäilykettä.
6. Lisää pannulle kanaliemi, tässä vaiheessa noin 3dl
7. Kaada sekaan liemeen säilöttyjä kikherneitä, itse laitoin 2 x 240g (nettopainoa) pakkausta.
8. Suolaa maun mukaan (laitoin vajaan tl:n)
Annetaan hautua 20-30 min, tai kauemminkin, "kiireen" mukaan. Itse olen hauduttanut tunninkin. Silloin voi halutessaan laittaa kik-herneet myöhemminkin sekaan.
Alkuperäisessä ohjeessa Henri Alen paistoi kanat pannulla ja lisäsi muut ainekset siihen, mutta hukattuani ohjeen en enää onnistunut saamaan keitoksesta niin maukasta, kuin ohjeen mukaan, vaikka mielestäni muistan kaikki ainesosat.
Eli tarvitset:
Ison boxin Broilerin pikkukoipia (toki mikä muu vastaava lisuke käy)
2 sipulia
Öljyä paistamiseen
Valkosipulia
2 tlk Mutti kirsikkatomaatteja tai murskaa (tai molempia yksi)
Kanaliemikuution
2 prk liemeen säilöttyjä kikherneitä
Juustokuminaa eli jeeraa
Suolaa
Kommentit (28)
Keitettyjä kylmiä perunoita, vihreitä papuja ja kananmunia (sopivan pehmeiksi jätettynä). Suolaa, pippuria, sitruunamehua ja oliiviöljyä. Halpa, terveellinen ja täyttävä salaatti avot!
Uuniranskalaiset uuniin. Kaveriksi kalapuikkoja ja nekin uuniin.
Tarvitset siis:
Kalapuikko
Ranskalainen
Vuokaan perunaa, porkkanaa ja sipulia lohkoina. Päälle kanankoivet, mausta itse esim. suolalla, pippurilla, sitruunalla ja timjamilla. Uuniin 180 c pari tuntia.
Jauhenliha-rakettispagetti-hernemaissipaprika. Mausteeksi sitä mitä löydät.
Tarvitset:
Jauhenlihaa
Hernemaissipaprikaa
Rakuspagua
Vierailija kirjoitti:
Vuokaan perunaa, porkkanaa ja sipulia lohkoina. Päälle kanankoivet, mausta itse esim. suolalla, pippurilla, sitruunalla ja timjamilla. Uuniin 180 c pari tuntia.
Nam, tämä menee kokeiluun!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nam, tämä menee kokeiluun!
Ap
Kaksi tuntia kuulostaa kyllä liuan pitkältä ajalta sekä kanalle että kasviksille. Itse kun teen uunikasviksia, kypsennän niitä n. 30-40 min., melko pieniksi kyllä pilkon ne.
Texmex-pata
Tarvitset:
Jauheliha
Pussi texmex-pataa
Tee kuten pussissa neuvotaan.
Ap:n resepti on kyllä monimutkainen ja hidas.
Meidän perusruoka on uunikasvikset eli perunaa, porkkanaa, punajuurta ja sipulia pilkottuina, päälle roiskitaan summittain suolaa, valkopippuria ja ruokaöljyä. Paistetaan n. 40 min. 200 C. Lisukkeeksi voi lykätä kasvisten päälle pilkottua lenkkimakkaraa, nakkeja ja/tai bratwursia viimeiseksi 10 minuutiksi. Muita vaihtoehtoja lisukkeiksi on broilerfileet pannulla paistettuna & kermaviilikastike tai sitten ihan vaan fetajuustokuutiot, mitkä sopivat suolaisina erittäin hyvin makeiden kasvisten kanssa. Fetajuustoversiossa otetaan oliiveja seuraksi, jos kotoa löytyy niitä. Loput ruuasta syödään seuraavana päivänä pyttipannuna.
Makarooni ja ketsuppi
Tarvitset siis: makarooni ja ketsuppi
Vierailija kirjoitti:
Pizza
Tarvitset:
Puhelin tai tietokoneResepti: www.pizzaonline.fi ja arvioitu aika n.60 min
*repesin*
Lopetin lukemisen jo sipulien pilkkomiseen.
Hyvä, halpa ja ravitseva välipala, murumölskötti.
Tarvitset muruja ja mölskötin.
Yksi vähän unohdettu ruoka taitaa olla kanapata riisin kanssa. Se on yksinkertaisimmillaan sellainen, että paistetaan hetken broilerfileitä pannulla ja pistetään ne sitten porisemaan kattilaan, jossa on muutama desi vettä. Joukkoon voi laittaa perheen maun mukaan herkkusieniä, oliiveja, kirsikkatomaatteja, sipulilohkoja, paprikaa. Ruuan annetaan muhia ehkä jotain 30-40 min., kunnes broileri on hyvin pehmeää. Veden voi kiehauttaa pois ja lisätä joukkoon kermaa tai ruokakermaa, mutta jos ei halua laittaa kermaa, voi pistää vaikka pari rkl soijakastiketta. Broilerista saa näin ihanan pehmeää ja maukasta. Ohjeita kanapataan löytyy netistä, mutta monet niistä ovat uuniruokia. Itse tykkään tehdä tuon mieluummin hellalla, niin valmistumista on helpompi seurata ja maistella, tarvitaanko lisää mausteita.
Valmiit kuutioperunat pakkasesta
Hk sininen
Sipulia
Mausteita.
Paista sipulia hyvin alle
Paista hk blöö kuutioina hyvin
Lisää perunakuutiot
Valkopippuria ja mitä nyt haluut ja suolaa
Tarjoa kurkkutomaattisalaatin kanssa.
Tuoksu on hitonmoinen...
Fetapasta:
Keitä pennemakaronit. Valuta lopuksi vesi pois mutta jätä pennet kattilaan. Lisää sinne oliivirenkaita, pieneksi kuutioksi leikattu kesäkurpitsa, kaupan valmispurkki paprikasuikaleita, oliiviöljyä. Kuumenna 2-3 min.
Lopuksi lisää fetapurkki, ”ryöppää” eli kuumenna nopeasti, ei liian pitkään ettei feta sula, sekoita koko ajan. Mustapippuria ja ripsus suolaa.
Tarvitset:
Pennepastaa
Kesäkurpitsa
Oliiveja
Säilykepaprikaa (tuorekin käy mutta pitää esikeittää)
Fetapurkki
Msusteet: oliiviöljy, suola, pippuri
Kreikkalainen munakas:
Riko 2 munaa pannulle, sekoita. Kun munakas ei ole vielä täysin hyytynyt eli pinta löysää, heitä sekaan 1/2 prk fetaa, oliivirenkaita ja paprikasuikaleita. Taita kahtia, kypsennä hetki vielä molemmin puolin. Halutessa suolaa mutta ei sinällään tarvitse kun feta on suolaista.
Tarvitset:
2 munaa
1/2 prk fetaa
Oliivirenkaat
Paprikasuikaleet
Voita paistamiseen
Suolaa
Pakastevalkosipuliperunat
Tonnikalapurkkeja 2 kpl
Uuniloodaan
Jos vielä haluat niin sipulikermaa purkki
Hauduta 200 astetta - ihanaa..
Voi sinne herneitä tai her-mai-paprikan heittää.