***TOUKOtoiveiden keskiviikko***
Kommentit (35)
Pinoutukaa vaan vauvalliset vauvapuolelle, käyn siellä nyt jo päivittäin kurkkimassa onko arkikuulumisia.
Onkos kukaan laskenut montako laskettua-aikaa meillä on toukoisissa? Jos vähän veikkailtas tyttö-poika lukuja? Yleensähän ne menevät aika tasoissa...
Ja joku kyseli muiden sukupuoliveikkauksista. Meille sanottiin ultrassa poikaa, pojan malliseksi mahaksi on moni sanonut, mutta silti minulla on tyttötunne. Meillä on suvun kesken " kisa" jossa pitää arvata vauvamme sukupuoli ja syntymäpäivä, niin monella sukulaisella kun sattuu olemaan itsellän toukokuussa synttärit:)
Täytyy alkaa ruoan laittoon jotta pääsee sitten taas puutarhahommiin. Kivaa tämä alkukesä varsinkin kun on aikaa ja virtaa sekä lämpimät ilmat.
t. Nasu ja Touko-masu 38+3
ps. Olen päättänyt että jos vauva menee yliaikaseksi aloitan mattojen pesun. Ja käsin harjaamalla, ei millään pesurilla;)
Ja kasassa ollaan edelleen... Olen yrittänyt viime päivät pitää itseäni kiireisenä ettei aika olisi niin pitkää.
Huomenna olisi sitten yliaikais kontrolli aamusta. Olen kyllä jo hyvin epätoivoinen mutta tiedän etteivät ennen ens maanantaita käynnistä kun 42 viikkoa on täys. Pe kävin naistenklinikalla kun migreenikin tullut vaivaksi takaisin, oli kyllä puolitoista vuotta ettei ollut migreeniä, kai tässä alkaa olla niin hermostunut että vaikuttaa sitten noin. Vauvan koko arvioksi tuli silloin 3,6kg.
Miten voikin olla näin, ensin supistuksia lähes päivittäin ties kuinka kauan ja nyt ollut yli puolitoista viikkoa täysin hiljaista sillä saralla vaikka mitä tehnyt.
Aminan synnytys kertomus oli kamala, todellakin. vaikka itse hoitaja olenkin, noin ei ikimaailmassa saa/voi käyttäytyä, kuulostaa aivan järkyttävältä, eli laittaisin asian kyllä eteenpäin kenelläkään hoitohenkilökunnasta ei ole oikeutta käyttäytyä noin. Ja jos asioista pysytään hiljaa niin sama kohtalo tulee toistumaan jonkun toisen kohdalla, jollei näin jo ollut käynyt koska niin toivoivat ettei seuraamuksia tule.
Katuska ja 41+2
Mä pesin juuri eilen kaksi mattoa juuriharjan kanssa jynssäten, ja yöllä sit tuli se kunnon suolentyhjennys ja tosi kipetä supparit ;) En tiiä oliko asioilla sitten mitään yhteyttä, mutta haluan ajatella niin =) Jospa se tästä etenis johonki suuntaan.....
Eipä ole sitten itse tullut pinoudutta, vaikka päivittäin ja yleensä ennen kukon laulua, käyn täällä lukemassa, jotta kukas taas on lähdössä. Voi kun saisi jo itsekkin olla niissä tunnelmissa, mutta mitä vielä....plääh=(
Issias vaivaa niin, että kulkeminen on jäänyt ja pian alkaa seinät kotona kaatumaan niskaan. Vaan en kyllä enää usko mihinkään muuhun kuin käynnistykseen, mutta tuntuu niin pirun pitkältä aika!! Vappunahan olin Tays:in äit.polil jossa lääkäri arvioi Pikku2:sen painoksi jo 3,6kg niin sen sekä hirvittävien issias kipujen vuoksi sain ajan yliaikais käynnille jo rv 41, eli 29. päivä. Joten sinne nyt yritän kärvistellä, mutta tuntuu oikeesti kamalan pitkältä ajalta=/ Perjantaina jälleen neuvola, niin katsotaan missä mennään. Oma tuntemus olis että vaavi olis oikeesti nyt laskenut alemmas, kun viimeksihän neuvolassa todettiin, että on laskenut, mutta ei missään nimessä synnytyskanavassa. Ja Tays:ssa käynnillähän kaulaakin oli vielä 3cm jäljellä!!!
Joku, en taas muista nimeä, kyseli tuossa vauvan liikkeistä, niin samaa olen nyt minä parina päivänä todennut, että ovat todella hiljentyneet siitä mitä ovat olleen. Välillä mun on oikein alettava " tökkii" ja hetken ihan joutuu odottelee, jotta saa vastakaikua. Sekin huolestuttaa tässä kivun keskellä=/ No, mutta minkäs teet muuta kuin odotellaan.
Kaikille jo vaavinsa saanneille super paljon onnea ja ihania vauvan tuoksuisia päiviä. On ollut ilo käydä lukemassa synnytyskertomuksianne, vaikka siellä hurjiakin kokemuksia on toiset joutunut kärsimään=( Ja teille muille " kohtalon" kavereille paljon supparisäteitä, joista osan toivon itselleni=;)
H-R rv 38+2
Tsemppiä synnyttämään lähtijöille ja myös meille jotka vielä mahan kanssa kärvistellään;).
Mä kyllä aamulla ajattelin kun vauva potki, että ei uskois, mutta kyllä tätä olotilaa tulee vielä ikävä (kun ei enää muista huonoja puolia). Tää raskaus on nyt ainakin tällä tietoo viimeinen meille, joten kai sitä pitäis vaan nauttia nyt noista potkuista ja koko mahasta:). Se on vaan välillä vähän vaikeaa;)...
Multa kans aina kysellään että joko tiedetään kumpaa sukupuolta tulee ja kaikilla on kauheet arvuuttelut käynnissä. Itsekin olen jo vähän kyllästynyt semmoiseen, mulle on ihan sama kumpaa sukupuolta tulokas on! Tuntuu tosiaan, että aina odotetaan, että pitäis syntyä sekä tyttö että poika samaan perheeseen, tai muuten on jotenkin epäonnistunut. Meillä on ennestään poika ja toinen poika olis ihan loistojuttu, yhtälailla kun tytön saaminenkin!
äiskä-04 rv 37+3
Tänään tuntuu hyvältä, ilman mitään syytä :) Eilen päätin, että lopetan " odottamisen" ja nautin näistä viimeisistä 3-5 viikosta. Tuntuu auttaneen. Odottaminen ainakin mulla on tuskaista jo näillä viikoilla, koska on paljon oheisvaivaa ja tietty jännittää / pelottaa synnytys ja se onko vauvalla kaikki sitten hyvin yms yms...
Mites muut, mikä eniten tekee odotuksesta tuskaisaa?
Tosta Aminan kauhusynnytyksestä olen samaa mieltä kuin katuska 77, että noin ei saa tapahtua. Ja jos vaan on voimia, niin valitusta tekemään. Tuollaiset kauhutarinat olisivat päättäjille hyvää tietoa missä kentällä mennään ja kuinka kipeästi tarvitaan lisäresursseja ja sitä, että työntekijöitä pidettäisiin oikeasti tärkeinä mm. palkkauksen keinoin.
Joku kyseli niistä tyttö / poika jutuista. Meille selvisi pari viikkoa sitten, että poika on tulossa (mitä olinkin koko ajan aavistellut). Oli ihan selkee pippeli ultraruudussa, jopa minä tajusin mikä se on ;)
Tosi monet on kyselly suurinpiirtein raskaustestin tekemisen jälkeen " tiedättekö kumpi tulee" , se on vähän ärsyttävää. 95% ihmisistä on veikannut mahan yms luulojen perusteella poikaa. Päätimme silti kertoa kaikille sukupuolen vasta kun poika on syntynyt.
Jaksuja kaikille!
Soffie ja poika 37+1
Koko alkuviikon on ollut kylässä kaveri lapsineen ja nyt he lähtivät kotiutumaan. Eilen tulin jo siihen tulokseen että peruutan koko lapsihomman...No onneksi tulossa ei ole kuin yksi, joten josko kädet siihen rittäisivät!!!=D
Kiva kuulla jo vauvansa saaneista, tsemppiä kärsiville ja onnea nyyttinsä hakeneille!
Eilen olin neuvolassa ja olisi senkin kerran saanut jättää välistä...Painoa oli tullut viikossa melkein kaksi kiloa, rauta-arvot oli yhdestä päivittäisestä pilleristä huolimatta laskenut niin etä toinen otetaan avuksi, verenpaine kohollaan, turvotus valtavaa ja mikä kruunaakaan kaiken niin epäily vauvan tarjonnasta...Saakeli sentään että olin sitten eilisen pahalla päällä. No äippäpolille lähti tieto tarjonnan tarkastukseen ja huomenaamulla on taas meno tarkastuttaan nuo verenpaineet. Ei siis mitään hyvää eilisessä. Toivotaan nyt vaan että huomenna todettaisiin rt niin kuin on tähän asti ollut ja kaikki jatkuisi niin kuin ennenkin.
Muuten olo o edelleen hyvä. Iltaisin tuon turvotuksen takia kävely on tipunmarssia, mutta yllättävän pirteä olen muuten. Välillä väsymys nostaa päätään, mutta siihen auttaa jo 15 minuutinkin päiväunet. Tänään en meinnntu enää mitään fiksua touhuta, katsellaan sitten huomenna.
Mahasta on veikattu sekä että. Nyt viime aikoina on alkanut kuulumaan noita poika arvauksia. No se selviää sitten ajallaan ja itselle on kumpi tahansa tervetullut. Jollakin oli ilmaantunut pelkoa siitä jos kaikki ei lapsella olekaan hyvin. Itse kärsin tuosta myöskin. No ei auta kun uskoa ja toivoa kaiken olevan niin kuin pitääkin.
Palstatilaa muillekin jättäen
Dolosa ja sintti 37+5
Tulin vielä kirjoittelemaan neuvolakäynnin " tulokset" ;)
rv 39+2
Hb 131
pissa puhdas
verenpaine 123/84
painoa +2kg/viikossa!!!! (yht.6kg koko raskausaikana)
sf mitta 32cm
Vielä vauvan pää mahtui hieman heilumaan, eli ei ole ihan vielä kiinnittynyt, mutta lähellä kuulemma ollaan.
Seuraava neuvola-aika maanantaina, laskettuna päivänä.=)
Mitähän kaikkea mun piti kirjoitella..luin noita teidän juttuja, enkä enää muista mihin piti kommentoida..;)
Ai niin, ainakin liikkeistä. Äsken terveydenhoitaja juuri valisti, että liikkeitä pitää nyt seurata, mutta monet vauvat " rauhoittuvat" ennen h-hetkeä. Mutta että pitäisi tulla ainakin 10 liikettä??? illassa/tunnissa/päivässä???en tiedä.
Omani ainakin pyörii ja hyörii vielä ihan mahdottomasti.
Mahasta: Mulla on joka kerta ollut ns.poikamaha, ja meillä siis tyttö ja poika ennestään. Toisaalta hyvä, niin ei tartte kuunnella noita veikkauksia (tarkoitan, että jos olisi ennestään vaikka 9 tyttöä niin kaikki varmaan veikkailisivat poikaa;))..
Koskettelevatko muuten ihmiset teidän mahoja? Mua se ei niin kauheesti ärsytä, tai no riippuu päivästä. Kerran olin jossain kaupassa ja myyjä tuli silittelemään mun mahaa! Hih, olin vähän pöllähtänyt! En itse menisi koskemaan vieraiden ihmisten vatsoja...
Samoin kyselyt painonnoususta jne..ihankuin sillä nyt olisi kauheasti jotain väliä tai että se kuuluisi muille. Vaikka onhan se kivaa, että ollaan kiinnostuneita..
Jaahas, taidan taas poistua takavasemmalle. On niin rauhallista, kun lapset katselevat pikkukakkosta. Jospa vaikka vähän järjestelis paikkoja..
Suppareita toivotan kaikille niitä toivoville!!!!
Elli 39+2
Enpä ole ihan niiden raskauden alkuviikkojen jälkeen tänne kirjoitellutkaan, vaikka päivittäin olen teidän kuulumisianne käynyt lukemassa.
Nyt ajattelin kuitenki ilmoitella, että 5.5.06 hätäsektiolla syntyi meidän pikkuinen poikamme, 2820 g ja 47 cm. Kotiuduttiin eilen ja nyt siis alkaa se vaaleanpunainen (tai -sininen) vauva-arki...
Tänään oli ultra ja lääkäri Tays:ssa. Kaveri on tällä hetkellä 3300g painava, että sellainen nelikiloinen varmaan maailmaan tulee sitten. Raivotarjonnassa, ei ole vielä kiinnittynyt. Kohdunsuu sormelle auki.
Että ei muuta kun odotellaan :)
mayday 37+3
Ilmottaudun vaan vielä odottelijoihin.
Tänään kävin äippäpolilla käyrillä ja ultrassa kun sf-mitta on ollut laskussa ja oma painokin junnaa paikoillaan.
Pieneksihän tuo vauvan totesi: ultran mukaan 2,6kg mutta lääkärin mielestä kuitenkin 3kg. Mitat vastaisi viikkoa 36. Kaikki kuitenkin ihan hyvin, joten viikon päästä uudelleen jos ei sitä ennen ala tapahtua.
Ja tuskimpa alkaa: supparit on harmittomia ja hyyyvin harvakseltaan. Olo on yhä jättebra. Ja mikä tässä kiire on, kun kerran vauvakin saisi vielä kasvaa.
Seuraavan kerran taidan kuitenkin päästä koneelle jo toivottavasti nyytti kainalossa!
Vointeja kaikille!
stellis & voitto 40+1
Aamulla sain herätä jo heti 7 jälkeen viemään miestä töihin, että sain auton itselleni. Eilen illalla muistui mieleen ½11 aikaan, että tänään on neuvola 9.30. Sittenpä vaan jo klo 8 soittelemaan miehen siskolle, josko hän voisi hoitaa 3 nuorinta neuvolan ajan, ja Kelassakin piti päästä käymään. Onneksi hän suostui noinkin lyhyellä varoitusajalla
Eli seuraavanlaisissa ravauksissa meni päivä:
1. Mies töihin
2. Kelan eteen toteamaan, että se aukeaa vasta klo 9
3. Kotiin syöttämään kolme hoitoon lähtijää
4. Lapset hoitoon
5. Neuvolaan
6. Arndoldille kahville, missä totesin, että kukkaro kotona, enpä juokaan kahvia nyt :(
7. Kelaan
8. Kotiin hakemaan kukkaroa ja pojan selloa
9. Sello konservatoriolle
10. Lapset hoidosta
11. Kauppaan hakemaan pikaruokaa ja kahvileipää
12. Kotiin syöttämään lapsia, kuopus päikkäreille ja kahvit miehelle + 2 työkaverilleen
13. Pukuvuokraamoon hakemaan puku vanhimmalle pojalle kevätjuhlaa varten
14. Kultasepän likkeeseen hakemaan kummilusikka 15. kummilapselle
15. Stemmaan, Askoon, Iskuun ja Sotkaan koeistumaan keinutuoleja (Sotkassa paras)
16. Kotiin päästämään mies katsastamaan autoa, joka olisi pitänyt katsastaa jo maaliskuussa - ei mennyt läpi eikä sillä enää saisi ajaa :(
17. Ruuan jälkeen kauppaan ostamaan pyhähousut 6 pojalle, ja vyöt myös.
18. Pikapankille nostamaan rahaa erinäisiä luokka- ym retkiä varten
Nyt on olo kohtuullisen hakattu, varsinkin kun tuo ' pieni' baby painaa hermoja ja tekee välillä kävelemisen mahdottomaksi.
Neuvolasta terveiset:
Painoa tullut -300g (kun en ehtinyt syödä aamupalaa)
RR 119/79
Pissa -/-
Sf 35½ (Terkka sanoi:" Ei tää varmaan alle 4½ kilon jää..." )
Rt, ja tiukasti kiinnytyt ja laskeutunut niin alas, ettei terkka tuntenut päätä lainkaan. Olkapää vaan tökötti häpyluun päällä.
Kokoarvioon sain ajan la:a seuraavaksi päiväksi. Toivottavasti sitten pistetään vauhtia, jos on vielä tarpeen. Pari melkein 5-kiloista olen synnyttänyt, ja mieluumin olisin synnyttämättä sellaisia jättejä, jos asiaan vain jotenkin voi vaikuttaa.
Mies pisti saunan lämpiämään. Ihanaa päästä pitkästä aikaa kahdestaan saunaan. Pieniä ei tänäiltana saunotetakaan, kun olivat niin väsyneitä, mahtavat jo kohta olla unten mailla (9-luokkalainen niitä nukuttelee, tahtoo tienata ;))
Mahtava viileä tuuli ollut tänään.
peik 38+3
Nyt illalla alkoi tulla näitä kipeitä suppareita. Eivät ihan vielä oo säännöllisiä, toivottavasti sellaisiksi muuttuvat!!
Vatsa on ihan sekaisin vieläki, just äsken piti taas käydä " tyhjennyksellä" . Jospa tää olis nyt SITÄ.
Jos musta ei huomenna kuulu niin tiedätte missä olen ;)
täällä edelleen.....
arkhh!
kipeitä suppareita tulee mut ei ainakaan viel kauheen säännöllisesti eikä kestä kun puol minuuttia korkeintaan.
mulla alkaa maha oleen jo tosi kipee...
:(
ukko lähti just töihin mut täytyy varmaan se jossain vaiheessa kutsua seuraks jos en nukkuun pysty.
tän on pakko syntyä ens yönä!!!!
meppe
Ja pidelipomille onnea suloisesta nyytistä ja jaksamisia vauva-arkeen!
Mä siis eilen vakaasti päätin, että jos tuo vauva ei kerran ota syntyäkseen, ni mä otan sitten ilon irti elämästä vielä viime metreillä... Tänään oltiin pari tuntia esikon kanssa puistossa, oli mukavaa kun oli seuraa toisesta äidistä ja ilmakin tosi lämmin. Sain varattua itelleni iltapäiväksi jalkahoidon ja luvattiin viedä tyttö jätskille, kun on ollut flunssassa... Eihän se kurkku parane kuin jätskillä. ;)
Eilen illalla supisteli, yöllä ei yhtään. Nyt aamupäivällä on vihlonu selkään ja virtsarakon suuntaan inhottavasti, vauva varmaan porautuu vaan vielä alaspäin. Välillä tuntuu, että on jo niin alhaalla, että käy haukkaamassa happea tuolta alakerrasta... :)
Kaipa se vaan niin on, että ei tässä auta kun antaa periksi. Mulla on siis tasan viikon päästä se yliaikaiskäynti Taysiin, joten kai sitten viimestään kahden viikon päästä on meidänkin vauva kainalossa. En vaan millään käynnistykseen haluaisi, jotenkin pelottaa sen rajuus...
Mut nyt kuitenkin tänään suht hyvillä mielin. Kohta lähetään kaupunkiin ja mä pääsen nauttimaan jalkahoidosta... Ihanaa! Tsemppiä kaikille vielä loppumetreille!!! :))
PJS + jäärä rv 41