Hyvä raskausarpivoide?
Edellisessä raskaudessa käytin jotain voidetta raskausarpien ehkäsiyyn. Voide oli silloin tosi pop ja suositeltu. Arpia ei tullut ja nyt tilanne on taas ajankohtainen. Olen kuitenkin unohtanut mitä voidetta silloin käytin. Olisiko vinkkejä jakoon?
Kommentit (10)
Ensimmäisessä raskaudessa voitelin vatsaa ja rintoja oliiviöljyllä eikä arpia tullut. Synnytyksen jälkeen, kun lopetin öljyämisen, rintoihin tuli muutama vaalea arpi. Tässä raskaudessa löysin marketin öljyhyllyltä sitruunaöljyn(sitruunalla maustetun kylmäpuristetun rypsiöljyn) ja sillä olen massua ja rintoja taas rasvaillut. Laitan sitä saunaan ja suihkuun mennessä, suihkussa liika öljy peseytyy pois. Eipä tarvi läträillä rasvojen kanssa erikseen. Halpa ja hyvä konsti. Omalla kohdallani olen täysin vakuuttunut öljyämisen hyödyistä, koska muuten olen taipuvainen arpiin laihtumisen ja lihomisen yhteydessä.
Kannattaa ainakin kokeilla. Muutaman euron öljypullo ei ole kallis ja taatusti riittää koko raskausajaksi.
Itse käytän Biothermin biovegertures-voidetta. On kallis, mutta riittoisa ja niin ihana tuoksu.
minäpä käytin ensimmäisen raskauden aikana natusan baby lightoil sprayta ja arven arpea ei tullut. Nyt käytän taas samaa öljyä, eikä ainakaan vielä ole arpia näkynyt! (rv 31+1) eli ei sen tarvii mitään kovin erikoista välttämättä olla...
Oli/on mullakin käytössä. Ei arpia ekasta raskaudesta. Nyt kaksosraskaus kohta lopuillaan, eikä edelleenkään arpia!
Viisi kertaa hyväksi todettu-ei arpia ollenkaan!
Nyt pääsen kuudetta kertaa todistamaan onko siitä todella estämään arpia=)
Leanna ja viisi ipanaa sekä masukki sissi rv 16+
Mä käytän kans oliiviöljyä. Toimii..
Miten käytätte niitä, esim. illoin vaiko aamuin, kuinka usein? Eikö ne tahraa vaatteita?
Kuulostaa muuten hyvältä idealta.
Mulla ainakin oliiviöljy (extra verg.) imeytyy melko nopsasti, eikä tahraa vaatteita. Olen laittanut sitä ehkä joka toinen päivä vatsaan ja rintoihin. Laitan sitä sellaisen reilun teelusikallisen verran kerrallaan.
Mie käytin tuota Body shopin paksua voidetta esikoista odottaessa eikä tullu ku kaks pientä vekkiä mahaan ja nekin tais hävitä. En tiijä sit onko voiteella oikeesti vaikutusta mut jostain kuulin et sitä suosittelivat ja kokeilin ja taijanpa kokeilla nyt toistakin kun odotan.