Mitä helvettiä teen?
Kommentit (4)
vaikka tupakoin, ja tupakkaa meni 5-15 päivässä. lapselle siitä tulee ilmavaivoja ja muutenkin lapsesta tulee itkuinen, voi jäädä nikotiiniin koukkuun samanlailla kuin tupakoivatkin ihmiset.
Olen itsekin miettinyt samaa,vaikka esikoinen ei ole vielä maailmassakaan. Viikkoja on 36+1 joten aihe on lähiaikoina ajankohtainen. En ole polttanu koko raskausaikana yhtään tupakkaa, mutta tiedän että jos hermot ovat kireällä niin saatan sortua taas synnytyksen jälkeen polttamaan.
Olen lukenut että muutama tupakka ei olisi haitaksi imetysaikana,kunhan muistaa pitää tauon imettämisestä polttamisen jälkeen.
mutta mies on kovasti sitä vastaan. Kiristää, että lähtee menee jos poltan. Ja vaikka en imettäisikään niin en silti saisi polttaa. Mitä mä teen? Onko miehellä oikeus kieltää ja teenkö väärin jos poltan yhden tai kaksi tupakkaa päivässä? Vaikka aamulla ja illalla.
Oikeus on kieltää, eri asia totteletko vai et :) Jos poltat, muistathan tehdä sen ulkotiloissa, et sisällä, etkä vauvan lähellä. Muista myös imetystauko tupakoinnin jälkeen (2h). Vauva voi myös alkaa hylkiä rintaa, jos tupakointi maistuu/haisee vielä maidossa/sinussa.
lapselle siitä tulee ilmavaivoja ja muutenkin lapsesta tulee itkuinen, voi jäädä nikotiiniin koukkuun samanlailla kuin tupakoivatkin ihmiset.
Kyllä!
Olen lukenut että muutama tupakka ei olisi haitaksi imetysaikana,kunhan muistaa pitää tauon imettämisestä polttamisen jälkeen.
Parisen tuntia on suositus. Eli aika pitkä aika..
Itselläni ei omakohtaista kokemusta, mutta ystäväni kyseisessä tilanteessa, tosin valintansa tehnyt. Hän polttaa 1-3 (3 ehdoton max.) päivässä ja hienosti on pärjännyt sillä, kun niin päättänyt. Imettää lapsen juuri ennen päivän ensimmäistä tupakkaa, niin tulee reippaasti yli suosituksen eli 2h pidettyä välissä taukoa. Ja muuten päivästä ajoittaa sitten niin, että esim kun mies vahtii lasta ja hän käy jossain (esim kaupassa, kahvilla ym) polttaa silloin. Hän ei polta lapsen läheisyydessä (ei edes työntäessä rattaita). Tämä lähinnä tarina ei neuvo, mutta kerroinpa kuitenkin :)
Oma henkilökohtainen mielipiteeni ja varmasti myös monen muun, tuosta sinun miehestä, niin kauan kun hän ei joudu 9kk raskausaikaa ja synnytystä ja imettämistä ym ja tupakasta luopumista kokemaan, niin mielestäni aivan turha uhkailla. Näin itse sanoisin miehelle. Olet jo hienosti onnistunut ylipäätään lopettamaan raskauden ajaksi, ei sekään helppoa ole eikä kaikki siihen pysty! Ole siis ylpeä itsestäsi, eikä sinun mielestäni tarvitse miehen uhkailuja kuunnella. Niin kauan kun vauvasi ei kärsi tupakoinnistasi, se on sinun oma asiasi.