Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKAkuisten keskiviikko

10.05.2006 |

Huomenta!

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea synttärisankarille! Kiva lukea rakenneultrakuulumisia! Minä taidan olla viimeinen rakenneultraan menijä, kun aika on vasta 2.6. Siihen onkin vielä monta viikkoa!

Maha ei ole vielä kovin suuri ja olo on energinen. Minun puolestani maha saisi jo pullahtaa kunnolla :) Ekoja potkuja odotan edelleen. Tyttöjen juttuna pieni mainoskatko: ostin bodyshopista kivan voiteen, joka on tarkoitettu raskausarpien ehkäisyyn. Erityisesti miellytti se, että se on puikko-mallinen ja sen vuoksi nopsa ja kätevä levittää. En tiedä toimiiko, mutta pienet hemmottelut piristää aina välillä.

T-76: Kyselit vapun tienoilla siitä esikoisen päiväkodin parvorokosta. Olisi kiva kuulla, millaisia ohjeita olet saanut päiväkodista ja neuvolasta. Kävitkö vasta-ainekokeessa? Tein eilen gallupin ylireagoinko muiden mielestä parvorokkoon ja kaikki vastanneet oli sitä mieltä, että en. Ihan helpottavaa, koska aloin jo epäillä omaa arviointikykyäni. Hormonihuuruissa suhtautuu kaikkeen niin tunteella!

Nautitaanhan auringosta!

Titta rv 16+1

Vierailija
22/35 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpotuin kun huomasin että ootte käyneet keskustelua liikkeistä tai pikemmiknkin niiden puutteesta; mieltä painaa juuri samanlainen ongelma kuin Patovahdilla, liikkeitä ei ole kuulunut vuorokauteen! Olen koittanut rauhoitella itseäni että kaikki on masussa varmasti ihan ok, ja toisaalta jos ei ole, niin eihän sille voi ikävä kyllä mitään. Mutta varsinkin toi Tikrun kokemus ja kommentti rauhoitti kovasti, kiitos!

Vaunuista esikoiselle: meillä on Brion Novat, ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä niihin. Ovat tilavat ja tosi kevyet työntää kelissä kuin kelissä ja pikkuinen on hyvässä suojassa. Ja työntöaisan korkeussäätö on tosi kätevä, ollaan miehen kanssa eripituiset (30cm) ja molemmat sovittaa aisan aina heti itselle sopivaksi. Tavarakori on tilava ja helppo lastata. Ainoa mikä harmittaa, on se ettei meidän mallissa oo heittoaisaa. Myyjä väitti ettei Brion Novaan ole sellaista tulossa, vaik 2kk päästä ne oli jo markkinoilla... Eli varmasti tiesi mut halus myydä vanhat alta pois. Autokaukalona oli Britaxin baby Safe+, joka oli kans tosi hyvä, poika viihtyi siinä hyvin koko käyttöajan (muistaakseni 9kk siirtyi isoon istuimeen). Ihan nopea ja helppo sekin on kiinnittää vaikkei ns. alustaa olekaan. Meillä asian ratkaisi kaksplussan odotus-lehden testi v.2004, jossa kyseinen kaukalo päihitti turvallisuudessa muut mallit mennen tullen.

Aurinkoisia odotuspäiviä, me riennetään muskariin!

T: Sebastian ja Papu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Titta:

kävin siinä vasta-ainetestissä ja olen sen joskus sairastanut. Eli meillä poika meni tarhaan takaisin. Silloin kun soitin siitä neuvolaan, niin siellä tuli heti ohjeena ottaa poika pois tarhasta kunnes ollaan saatu vasta-aineiden tulokset. Sanoi vielä, että jos minulla ei ole vasta-aineita niin pitäisi pitää poikaa ainakin seuraavat kaksikin viikkoa pois kunnes tehdään uusinta testi. Onneksi kuitenkin kaikki oli ok.

Lisäksi veljen vaimon oli käsketty mennä heti päivystykseen ottamaan verikokeet jotta varmistus saadaan. Minulle ne kyllä sanoi silloin vapun aikaan että voi odottaa kunnes neuvola aukeaa. Eli ainakin omien kokemusten mukaan kannattaa soittaa neuvolaan, ne laittavat lähetteen verikokeisiin. Useat on sen sairastaneet tietämättään, mutta keskenmenon riski on olemassa vkolle 23 saakka. Eihän se parvo ole pahimmasta päästä, olikohan sen keskenmenoprosentti 20%-30%. mutta kukapa meistä haluaisi asialla leikkiä? Miten Titta sinulla kävi? Eikös sinultakin otettu ne testit?

T-76

Vierailija
24/35 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiikunalle täältä synttärionnittelut ja Hinpulle myös kun kaikki oli ok. ultrassa :)

25/35 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikookohan tämä väsymys ja uupuminen hellittää ikä päivänä? Toivottavasti..minusta ei oo kyllä iloa miehelle eikä lapselle eikä kyllä kenelle muullekkaan ku oon kokoajan niin uupunu ja väsyny ja siksi kiukkunen..no, toivon vaan että kunhan miehen koulu on ens vko jälkeen ohi niin sitten vähän helpottas tämä minunki työ taakka ja ukko ottas pitkästä aikaa osavastuun kodista ja lapsesta. Toivossa on hyvä elää.

On muuten aika jännä juttu, että sillon ku esikoista odottelin, niin heti ku sain tietää vauvasta, teki mieli juosta ostamaan kaupat tyhjiksi vauvanvaatteista. Nyt puolestaan ei oo MITÄÄN hinkua vauvanvaatteisiin enkä ole kertaakaan etes käyny hiplaamassa niitä. No, ehkä osa syy on seki että tietää, ettei oo varaa ostaa mitää vauvalle vielä kun ei oo varaa ostaa itellekkää saati muille tässä perheessä. Ehkä kesä parantaa tilanteen..toivon niin! Ois kyllä mukava juhannuksen jälkeisestä alennusmyynnistä jotain pientä kivaa vauvallekki ostaa ;)

Minä se tässä vaan koneella istun vaikka pitäis olla kovasti tiskaamassa ja pyykkäämässä..mutta ku omaa aikaa ei oikein muullon ole ku sillon ku lapsi nukkuu, niin tulee sitte aina jämähettyä tähän koneelle siksi ajaksi. Äkkiähän tuo tunti jos toinenki tässä hurahtaa ;)

Ei mitään uutta masuun. Tänään taas vähän supisteli mutta ei muuta. Maha on kyllä kasvanu, ja tässäki asiassa oma suhtautuminen on erilainen mitä esikoisen aikana- en nimittäin ollenkaan nauti tästä mahasta. Tai odotan kokoajan että se kasvais niiin paljon, että ei näyttäs vaan ihan löysältä läskikasalta. Istuin tuossa tiukka paita päällä parvekkeella ja rupes ihan ällöttämään, että miksei mulla voi olla jo nyt sellanen ihana pieni söpö pömppö, vaan miks mulla on tällanen löllöttävä roikkuli. No joo, pinnallista mutta väsyneenä ja raskaushormoonien vallassa sitä aina murehtii kaikesta epäolennaisesta.

Onnea Fiikuna synttäreitten johdosta ja onnea kaikille joilla ultratulokset ollu upeita!

Nyt hommiin ennenku mies kotiutuu...

T.Jääsydän rv 15+1

Vierailija
26/35 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin ois kohta (kesäkuun alussa) synttärit ja suunniteltiin miehen kans, että niihin aikoihin kysyttäs mummoilta ottasko ne lapsia yökylään ja voitas pitää ihana, rentouttava aikuisten ilta. Viimeksi on lapset olleet helmikuussa yökylässä, joten onhan nuo mummit saaneet jo toipua :) Mun äitille sitten jos asiasta sanoinki ja lupas ottaa kaks, niin anopille voi sitten työntää yhden :)

Hexu on nyt käynyt ultrassa, minä täällä jo kuumeisesti odotan kuulumisia :) Oonkohan minä ihan höyrähtänyt. Toisaalta tässä on se huono puoli, että on kyllä pettymys, jos itse ei saakaan sitä sukupuolta tietää, kun " kaikki" muut saa ...

Käytin isompaa tyttöä parturissa ja siellä oli kampaaja (tuttu jo vuosien takaa) ihan täpinöissään, kun hänelle oli tulossa eka lapsenlapsi lokakuussa. Se ois sitten niinku...ööh.. oisko neljäs tuttu, joka saa lokakuussa vauvan. On ollut täällä päin munarikas tammikuu :D

Uupumusta on täälläkin liikkeellä, tai sanoisinko jopa laiskuutta. Ei, kyllä se uupumus on paljon parempi sana :) Pyykkiä pitäs työntää koneeseen, lattioita raivata, imuroida, tehdä ruoka... Eli nostaskohan tämän pienen, sievän, täyteläisen ahterinsa tästä koneelta :S

Mianni, tyhjää jaarittelemassa ja yhäkin 16+4

Vierailija
27/35 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on taasen kiirusta pidellyt, kun on lasten kanssa sunnuntaista alkaen yksin touhunnut!!! Uimakoulut, kerhot ym. lasten harrastukset juoksuttavat vähänväliä kylille! =) Ulkosalla yritetty touhuilla kaikki mahdollinen aika ja tänään vielä aamusta pyörähdettiin entisellä työmaallakin. Melkein teki kyllä mieli vetä ätyövehkeet niskaan ja painua mukaan sakkiin. No, ehkä sitä taas parin vuoden päästä sinne lystiin pääsee! =)

Fiikunalle synttärionnittelut ja myös minun puolestani onnittelut ultrassa masuun kurkanneille. Patovahtia minäkin tsemppaisin ja sanoisin, että niin pieniä nämä meidän masukit vielä on, jotta ei aina jaksa tuntuvasti potkaista ja vielä oikeaan suuntaan! =)

(.)Sunnuntaina tuntuivat ensimmäiset pienet potkut!! Kyllä oli ihanaa, minäkin olen jo pitkään mietiskellyt että onkohan siellä kaikki kunnossa, kun ei liikkeistä ole tietoakaan. Nyt aina iltaisin, kun maate menee niin pieni ystävä tervehtää!!! Päivän aikana ei kyllä liikkeitä huomaakkaan. Huomenna olisi neuvola ja kuulee taasen kuinka paljon paino on pompsahtanut... Ultraan minullakin vielä 12 päivää, eikä täällä kerrota kumpi tulossa! Kurjaa sinänsä, mies ei kyllä haluakkaan tietää etukäteen kumpi on, haluaa kuulema jännittää loppuun saakka. Että meillä sitten ei varmaan yksityisellä 3/4d-ultrissakaan käydä! Jaaha, se olisi lähdettävä uimakoululaista hakemaan kotia ja sitten yllätys-yllätys ruoanlaittoon!!

Aurinkoista illan jatkoa!!

Neljäs 16+4

Vierailija
28/35 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ultrasta kotiuduttu vaavin painoarvio oli 300g ja ultraaja sanoi vaavin olla 90% varmuudella poika :)

t:hexu ja onni-ilona rv 19+2

Vierailija
29/35 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea jo ultrassa käynneille ja synttäreistä fiikunalle!

Mulla aikaa vajaa peri viikkoa ultraan.

En ole kerenny käydä edes lukemassa juttuja kun niin poikki olen töistä.Aika raskasta on mutta halusin jäädä elokuun loppuun,pakko tienata välillä.

Masu kasvaa kivasti ja pikku potkujakin tuntuu välillä.Aika voimakkaita mutta ei läheskään joka päiväisiä.

Seksistä sen verran että meillä tällähetkellä aika hiljasta,ehkä 1-2 krt. kuussa.Mies on tottunu jo,ei valita =)

Wades & Natika 17+?

Vierailija
30/35 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa tuntua " oudolta" kahen tytön jälkeen... Meillä myös tytöt 06/02 ja 03/04. Oliskin jänskää saada poika!

Vierailija
31/35 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T-76: Tosi hyvä, että olit sen parvon jo sairastanut! Minusta on otettu verikokeet jo kahteen otteeseen ja minä en ole sitä sairastanut. Voi kun minäkin olisin ollut niin onnekas...Esikoinen on nyt neljättä viikkoa kotihoidossa, kun päiväkodissa oli viime viikolla huomattu toinen selvä parvotapaus. Meidän arki on onneksi järjestynyt melko hyvin joustavien työaikojen takia, mutta melko päänvaiva tästä kuitenkin on aiheutunut! Hyvä tosiaan, että teidän ei tarvinnut hermoilla sen enempää!

Titta

Vierailija
32/35 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs oli taas kertynyt pinoa.Mukava niin.

Coecahill:Mä oon kans miettiny,että mitenkähän tämä elämä tästä alkaa muuttumaan vauvan tulon myötä.Innoissani ja tohkeissani odotan,välillä tuntuu että en malta odottaa lokakuulle asti.Oonkohan unohtanu ne ns.ikävät puolet?! Meillä kakkonen oli aikasta vaikea tapaus.

Nykyään pääsee jo kohtuu helpolla. Poika kohta 4 vuotta ja tyttö 6.

Onhan sitä tähänkin saakka aina sopeuduttu uusiin tilanteisiin.

Ultrassa olleet:Onnittelut teille eli Hinpu,Lupicaia ja Hexu.Olikos vielä muita?! Nyt sitten jännätään lokakuulle pitääkö sukupuoli paikkaansa.Meilläkin täti oli melkoisen varma löydöstään.Saatiin oikeen kuvat jalkovälistä mukaan.Ja näin maallikkonakin tuntuu että on se ihme jos matkalla muuttuu.Elikkäs prinssi ois meitillekki tulossa.

Fiikuna:Onnea vanhenemisesta,tai ei se enää taida niin kivaa olla,mutta onnittelut kuitenkin :)

(.) ei sitten ihmeepiä kuulukkaan.Liikket tuntuu hyvin päivittäin monta kertaa.Niin istuen, seisten kuin makuultakin.Älyttömän energinen kausi menossa.Tai en tiiä johtuisko tästä kesälomasta.Joka tapauksessa tämmöstä en ennen oo kokenu.Väsymyksestä suoraan vaivoihin on mun edelliset raskaudet menneet.Saas nähä kuinka käy kun viikon päästä töihin lähden.Iskiasta on kyllä ollut ja varsinki iltaisin aika pahana.Mutta onneks sen kans vielä pärjää.

Ei kait tässä ihmeempiä odottellaan joka päivä uusia ultra kuulumisia,niitähän alkaa oikeen urakalla pikku hiljaa pukata :)

Terkuin päivänsäde

Vierailija
33/35 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaas, kun ihan vuorotellen pukkaa lokakuisille tyttöjä ja poikia. Kellä onkaan seuraava rakenneultra? Se on sitten tytön vuoro ;) Tässä vois alkaa ihan ennustajaeukoksi ;)

Juuh, me oltiin lasten kans tuossa tunti pihalla; putsattiin mansikkamaata ja siivoiltiin leikkimökkiä :) Nyt on sauna lämpiämässä ja muksut iltapuurolla. Toiveissa, että nukahtaisivat aikanaan, niin vois yritellä miehelle " hyvitellä" sitä eilistä ;) Vaikka yhäkin olen sitä mieltä, että kyllä Suomen lätkämatsi ON tärkeempi asia kuin avomiehen hormonihyrräykset :D

Mianni (huomenna jo eri viikot ;)

Vierailija
34/35 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiiitkästä aikaa taas :)

Täällä voidaan hyvin. Vatsa on jo tosi pömppö, ihanaa!!! Liikkeitä olen jo jonkun aikaa tuntenu, mut en säännöllisesti. Mulla on kans istukka etuseinämässä ja lääkäri sanokin et se vaikuttaa ettei tunne liikkeitä niin selvästi.

Huolestuin noista liikkeistä aikasemmin niin paljo et tilasin sen koti dopplerin, ja kyllä sitä on tullu käytettyä joka päivä :)

Kerroin siitä jo viime viikolla et meille ois tulossa poika. En vaa voi uskoa sitä ja epäilen asiaa. Vaikka mulle sanottiin et yli 90% varmuudel on poika ja itekkin näin ihan selvästi et vehkeet siel haarojen välis on, ni silti. En ymmärrä tätä tunnetta... Tyttöä kun odotin ja ultrassa sanottiin et on todennäköisesti tyttö ni heti ryntäsin kauppaan ostamaan tyttöjen vaatteita!

Me käytiin tossa yks päivä kattelemas kaukaloita ja ajateltiin et ostetaan sit myöhemmin sellanen Britaxin baby safe plus.

Je_Ni: Oliko niin et meinaat turkuun mennä siihen 4D ultraan? Ajattelin ite meinaan varata kans ajan, mut en vielä tiedä kumpaan paikkaan medisonariin tai suomen terveystaloon. Kumpaan sinä olet menossa ja tiedätkö jommasta kummasta paikasta jotain? Ajattelin et menisin parin viikon päästä jos saan ajan.

Sasku ja Onni rv19+4

Vierailija
35/35 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitokset onnitteluista! ...ja ruusuista;)

ja onnea vielä kaikille ultrassa käyneille ja onnea tytöistä ja pojista!

meillä huomenna myös se lääkäri ja ehkä ultrakin saa nähdä pitääkö mun tyttöolo paikkansa jos pikkuinen suostuu itsensä näyttämään suotuisasti...no kunhan on kaikki kunnossa!

r-ultraan nyt hieman yli viikko...ja sitten ollaankin jo melkein puolivälissä!!

noista kaukaloista vielä..meillä on kanssa se britax-römer-baby safe ja on ollut tosi hyvä! ja niinkuin joku mainitsikin niin saanut parhaat pisteet turvallisuusvertailussa.

aika näppärä on tuo vöihin kiinnittää, jos vaan pituutta riittää, joissain autoissa niin lyhyet vyöt että hankalampi. eikä vie mitenkään hirmuna tilaa edessä istujalta.

tosi hyvät toppaukset, pienenkin vauvan tukeva maata, siis on semmoiset irroitettavat lisätuet. ja vieläkin poika mahtuu kaukaloon vaikka jo kohta 11kk... nyt pikkuhiljaa täytyy ruveta katselemaan isompaa istuinta.

mutta nyt unille!

hyviä öitä!

fiikuna ja mytty rv18