Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Gallup! Onko huijausta käyttää vanhoja postimerkkejä?

Vierailija
30.01.2025 |

On ihan pakko tehdä aiheesta gallup, koska näin Tori-myyntiä koskevassa ketjussa ehkä kummallisimman mielipiteen, johon olen koko palstailu-urani aikana törmännyt.

Eli: palstalaisten mielestä on kuulemma huijausta "käyttää vanhoja postimerkkejä ja pyytää uuden hintaa". Siis jos olet ostanut merkkisi halvemmalla 10 vuotta sitten, ja pyydät Tori-ostajalta postimaksun nykyisen hinnan mukaan, se on huijausta.

Pakko tietää, onko monikin tästä samaa mieltä, koska en ole kuullut ikinä mitään naurettavampaa.

Onko huijausta käyttää vanhoja postimerkkejä?

Vaihtoehdot

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan muista, mitä olen mistäkin postimerkistä aikanaan maksanut. Niitä, joissa lukee hinta, ei ole tainnut olla myynnissä enää pitkään aikaan?

Vierailija
2/11 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole huijausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama koska se ikimerkki on ostettu, koska sen arvo on tämänhetkinen voimassaoleva ikimerkin hinta.

Vierailija
4/11 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi samalla tavalla huijausta myydä esim. kultakoru nykyisellä hinnalla eikä sillä hinnalla, jonka siitä on alunperin maksanut?

Vierailija
5/11 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähikauppa antaa ikivanhoja merkkejä minulle kun ostan postimerkkejä. En voi sille mitään. En ole itse säästänyt niitä.

Vierailija
6/11 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama koska se ikimerkki on ostettu, koska sen arvo on tämänhetkinen voimassaoleva ikimerkin hinta.

Niinhän sitä luulisi, mutta "Tämä v*tuttaa Tori-myynnissä" ketjussa on väkeä, joka on eri mieltä.

No, onneksi lakkasin ajoissa myymästä Torissa...

Vierailija
7/11 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha tavarahan myydään yleensä muuhun hintaan kuin siihen hintaan, mitä siitä uutena on maksettu. Eli sen mukaan ei kuuluisi kalliimpaa hintaa pyytää.

Toisen kautta, eikö kaikkien muittenkin tavaroitten arvo ole noussut, mitä myydään eteenpäin? Ei ne postimerkit siis sen kummempi asia ole arvonnousun suhteen.

Itse ostin talvijalkineet 170 eurolla, nyt ne täysin samat talvijalkineet maksaa jo 210 euroa. Jos nyt myisin ne, niin tottakai voisin hinnoitella ne nykyhinnan mukaan ja myydä ne 170 euroa kalliimmallakin.

Ei se ole hullu joka pyytää, vaan se, joka suostuu maksamaan sen, mitä toinen pyytää.

Vierailija
8/11 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vanha tavarahan myydään yleensä muuhun hintaan kuin siihen hintaan, mitä siitä uutena on maksettu. Eli sen mukaan ei kuuluisi kalliimpaa hintaa pyytää."

Mutta eihän kukaan niitä postimerkkejä ole Torissa myymässä?

Vierailija
9/11 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvulla se oli rankaistavaa jos käytti uudelleen jo käytettyä postimerkkiä.

Vierailija
10/11 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70-luvulla se oli rankaistavaa jos käytti uudelleen jo käytettyä postimerkkiä.

No ei kai se edelleenkään sallittua ole. Mutta tässä oli puhe käyttämättömistä postimerkeistä, jotka on ostettu joskus aiemmin.

Vierailija
11/11 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia aivovajaita. Ikimerkki on vomassa aina. Jos joku vinkuu sulle vanhasta ikimerkistä, käske lähettää tuote omalla kustannuksellaan takaisin :D