Säästäminen on ihanaa
Kolikko säästötilille kilahtaa, sielu taivaaseen vilahtaa. Säästäminen on hauskaa. Tässäkin kuussa säästän yht. noin tonnin, vaikka tuloni ovat alle keskitason. Nauttiiko kukaan muu säästämisestä?
Kommentit (6)
Nautin. mutta en kamalasti siitä, että joudun laskemaan hyvin tarkkaan, mihin rahan käytän. - Säästäminen olisi helpompaa, jos olisi säännöllisenä tulona muutakin kuin (opiskelijan) asumistuki; hyvä, että sentään se.
En suoranaisesti, mutta nautin säästöjen tuomasta taloudelliseesta turvallisuudentunteesta ja satunnaisesta tuhlailusta.
160 000 on ensi kuussa tilillä, saldoa on kiva katsella
Minä nautin. Saan kuukaudessa säästöön useinmiten 500-1000 euroa, vaikka palkkani on noin 2000 nettona. Lisäksi toki lapsilisät kahdesta lapsesta.
En tykkää shoppailusta, paitsi kirpputorilla ja ruokakaupassa, sieltäkin ostan vain tarpeeseen. En koskaan ”piristä” itseäni shoppailemalla, ajatus on itselleni ihan vieras.
Suuria säästöjä mulla ei ole, tilillä n. 15 000 euroa ja rahastoissa (kaikki miinuksella) n. 2000 e. Rahaa on kulunut viime aikoina mm. kodin remontteihin ja matkaan. Asuntolainaa on vielä viisi vuotta maksettavana, muita lainoja ei ole.
Olen aina ollut innoissani säästämisestä. Se tuo mulle turvaa ja tunteen onnistumisesta. On ihanaa huomata, että pienilläkin tuloilla voi toteuttaa unelmia, kun pitkäjänteisesti säästää.
MOi, sä olisit mun unelmahaastateltava juttuun. Et sattumalta haluis puhua tästä yhdessä aikakauslehdessä?
Mä olen ollut Laihian säästöpankin asiakas jo vuodesta 1989.