Suhiseeko kaikkien korvissa vaikka olisi ihan hiljaista?
Kommentit (45)
Mulla kuuluu sellaista "sähkön ääntä" ihan kuin kuvaputkitv stand-by tilassa
mulla suhisee. voi johtua verenpaineesta. kannattaa mitata.
Joo kyllä minunkin korvissa aina jotain kuuluu. Isoissa kaikuvissa tiloissa on sellainen oma "taustasihinä". Ihan hiljaisessa tilassa taas tuntuu että voiko esim. veren kohina korvan tienoon verisuonissa kuulua?
Monilla on tinnitusta. Se voi kuulua suhinana, sirinänä, piippauksena, vinkunana, ininänä jne.
Voi johtua kuulovauriosta, raudanpuutteesta tai ihan vain verenkierrosta.
Korvien suhiseminen voi johtua useammastakin eri syystä. - Esimerkiksi erilaiset tilapäiset syyt voivat saada muuten hiljaiset korvat suhisemaan (/kohisemaan). Rasitus, stressi, väsymys, tupakointi ja alkoholi voivat aiheuttaa tai voimistaa korvien huminaa ja kohinaa. Paniikkihäriössä vastaavasti korvien soiminen on verraten tavallinen ilmiö.
Ei suhise mutta tähtiä näkyy aikaajoin.
Mä oon huomannut, että kun mua vituttaa joku asia niin mun korvissa alkaa vinkumaan. Johtuukohan sitten siitä, että lihakset jännittyy tai jotain.
No häiritseekö muita tämä suhina? Minua on yhtäkkiä alkanut ärsyttämään niin että se vaikuttaa jo nukkumiseen, enkä tajua miksi tämä yhtäkkiä on alkanut ärsyttää, vaikka olen huomannut, että ennenkin on suhissut.
Ap
Silmät suljen näen sellaisia hähmyjä ( ? ) seilaavat ylös oikeaan tai vasempaan. Korvat suhisee ja välistä kuuluu VÄP ja ei kuulu mitään!? Mene kertomaan tämä tk-lekurille niin olet suljetulla loppuelämän :(
Ei.
Ei kannattaisi tunkea niitä nappeja korviinsa, meinaan jos haluat vielä viisikymppisenä kuulla muutakin kuin suhinaa.
Esim. heinäsirkkoja.
Kuulokkeiden jatkuva käyttö on takuuvarma keino saada kuulovaurio.
Yksittäinen äkillinen ääni voi myös jättää ikuisen muiston. Eräs tuttu oli päiväkodissa töissä. Siellä joku ipana sai idean: kiljaisi täysillä suoraan tutun korvaan. Hänelle jäi parantumaton tinnitus. Että on ne lapset niin kivoja.
Vierailija kirjoitti:
Monilla on tinnitusta. Se voi kuulua suhinana, sirinänä, piippauksena, vinkunana, ininänä jne.
Voi johtua kuulovauriosta, raudanpuutteesta tai ihan vain verenkierrosta.
Höpö höpö! Muusikoilla tinnitus on yleinen vaiva. Ei muilla ihmisillä. Meluisissa töissä käytetään kuulosuojaimia.
Tinnitus on v- mäinen vaiva. Mä ainakin sekoaisin, jos korvat soisi koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Silmät suljen näen sellaisia hähmyjä ( ? ) seilaavat ylös oikeaan tai vasempaan. Korvat suhisee ja välistä kuuluu VÄP ja ei kuulu mitään!? Mene kertomaan tämä tk-lekurille niin olet suljetulla loppuelämän :(
Eikö kukaan muu näe niitä ( hähmyjä ) ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selittäisitkö tarkemmin nuo hähmyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On parempi ettet tiedä niitä.
Ellei ole tinnitusta, se suhina voi johtua verenkierrosta tai sitten aivot tekevät temppujaan. Meidät on luotu vastaanottamaan ärsykkeitä. Jos olet ihan täydellisessä hiljaisuudessa vähänkään pidempään, aivot kehittävät taustaäänen. Luin tuon jostain aikakauslehdestä.
Silmissä leijuvat "langanpätkät" ja syheröt on yleensä normaaleja. Kun tulee ikää lisää, silmän lasiainen alkaa kiinteytymään, ja siihen saattaa muodostua paakkuja. Jos niitä on häiritsevän paljon ja siihen ilmaantuu muitakin näköhäiriöitä, kannattaa mennä lääkärin puheille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suljet silmät niin sellaisia liikkuvia palleroita häntineen vaikea hahmottaa siksi hähmy. Liikkuvat aina ylös oikealle tai vasemmalle ei ikinä alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Kysäses näkeekö naapurit hähmyjä.
Suhisee tai enemmänkin humisee