Suhiseeko kaikkien korvissa vaikka olisi ihan hiljaista?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monilla on tinnitusta. Se voi kuulua suhinana, sirinänä, piippauksena, vinkunana, ininänä jne.
Voi johtua kuulovauriosta, raudanpuutteesta tai ihan vain verenkierrosta.
Höpö höpö! Muusikoilla tinnitus on yleinen vaiva. Ei muilla ihmisillä. Meluisissa töissä käytetään kuulosuojaimia.
Tinnitus on v- mäinen vaiva. Mä ainakin sekoaisin, jos korvat soisi koko ajan.
Anteeksi, mikä höpö höpö? Ihan asiaa kirjoitin, itselläni ollu tinnitus kuulovauriosta jo 20 vuotta. Eli altistuin kovalle melulle. Kuten muusikotkin.
Jos ei ole melusta johtuvaa (eli kuulovaurio tullu melualtistuksesta), syynä voi oikeasti olla raudanpuute, verenkierron normaali suhina, jännitysniska jne. Youtubessa on paljon tinnituksesta asiaa, myös musiikkia, joka peittää tinnituksen. Myös venyttely ja hierontaohjeita, joskus se lähtee silläkin.
Mä muistan jo kouluajoilta kuulleeni niiden hähmyjen olevan silmän pinnalla olevaa proteiinia ym. - tavallista ja vaarattonta :)
Esim. tässä lisää tietoa https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mielenkiintoinen-syy-tasta-johtuvat…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silmät suljen näen sellaisia hähmyjä ( ? ) seilaavat ylös oikeaan tai vasempaan. Korvat suhisee ja välistä kuuluu VÄP ja ei kuulu mitään!? Mene kertomaan tämä tk-lekurille niin olet suljetulla loppuelämän :(
Eikö kukaan muu näe niitä ( hähmyjä ) ?
Selittäisitkö tarkemmin nuo hähmyt?
Suljet silmät niin sellaisia liikkuvia palleroita häntineen vaikea hahmottaa siksi hähmy. Liikkuvat aina ylös oikealle tai vasemmalle ei ikinä alas.
En näe niitä silmät kiinni, mutta silloin kun katson valkoista seinää, niin semmoisia häntäpalleroita menee ylös alas omaan tahtiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kuuluu useimmiten sitä "sähkösihinää" ja näen myös noita "hähmyjä". Ja kulkevat aina vaakatasossa, ei koskaan pystysuorassa.
Valmis suljetulle osastolle? ;)
Laita googlen kuvahakuun "floaters" eli ne on lasiaissamentumia, se on ikäänkuin lasiaisnesteen sisällä klimppiin mennyttä nestettä ja saostumaa, näkyy hyvin kun kattelee taivaalle tai tietokoneen näyttöä jne. Mä saan niitä rikki ja hajalleen ku liikutan nopeasti silmiä. Ne liikkuu silmän liikkeiden mukana viiveellä.
Tuntuu, ettei lapsiperheellisenä töissä käyvänä ole koskaan ihan hiljaisessa, aina jotain taustamelua. Jos ei muuta, niin kotona kodinkoneet tai tietokone surisee. Olin kerran yksin mökillä kaukana liikenteen melusta, huomasin kuinka korvissa oikein kohisi koko illan. Aamulla oli korvissa jo hiljentynyt. Päättelin, että taustamelu "jää päälle" ja kun oli pidempään ilman sitä, korvissakin hiljeni.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kuuluu useimmiten sitä "sähkösihinää" ja näen myös noita "hähmyjä". Ja kulkevat aina vaakatasossa, ei koskaan pystysuorassa.
Sama huone? :D
Onko kenelläkään keinoa, miten voisin olla stressaamatta tätä suhinaa, jos se on siis ihan normaalia? Auttaisikohan joku mielikuvaharjoitus nukkumaan mennessä, että makaan kosken vieressä unelmieni rakastajan kanssa?
Hitsi oonkohan mä sekoomassa, kun ärsyttää niin suunnattomasti tämä. 😬
mulla on suhissu viime keväästä asti, kohtalotoveri? tälläistä ihme sirinää alkanu kuuluu
olen käynyt korvalääkärillä putsauttaa ja käyttäny suosittelemaa öljyä puhidstuksee, ei meinaa rauhottua
jännä teoria; nythän maapallo väitetysti on hidastunut pyörimisliikkeessään ja linnutkin on häiriintyny ja tippunu taivaalta, voisiko tämä sama homma vaikuttaa tietyille ihmisille? toivon mukaan menee ohi sittenkun magneettikentät on vaihtanu paikkaansa keskenää, tästä ei tietenkää keskustella missää meediassa, koska paniikki
Vierailija kirjoitti:
Mä muistan jo kouluajoilta kuulleeni niiden hähmyjen olevan silmän pinnalla olevaa proteiinia ym. - tavallista ja vaarattonta :)
Esim. tässä lisää tietoa https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mielenkiintoinen-syy-tasta-johtuvat…
Siemenneste on täynnä proteiinia....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama huone? :D
Keskitetään se hämy. :)
m85 kirjoitti:
mulla on suhissu viime keväästä asti, kohtalotoveri? tälläistä ihme sirinää alkanu kuuluu
olen käynyt korvalääkärillä putsauttaa ja käyttäny suosittelemaa öljyä puhidstuksee, ei meinaa rauhottua
jännä teoria; nythän maapallo väitetysti on hidastunut pyörimisliikkeessään ja linnutkin on häiriintyny ja tippunu taivaalta, voisiko tämä sama homma vaikuttaa tietyille ihmisille? toivon mukaan menee ohi sittenkun magneettikentät on vaihtanu paikkaansa keskenää, tästä ei tietenkää keskustella missää meediassa, koska paniikki
Vai voisiko olla, että ole stressaantunut ja se olisi saanut korvasi suhisemaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monilla on tinnitusta. Se voi kuulua suhinana, sirinänä, piippauksena, vinkunana, ininänä jne.
Höpö höpö! Muusikoilla tinnitus on yleinen vaiva. Ei muilla ihmisillä. Meluisissa töissä käytetään kuulosuojaimia.
Tinnitus on v- mäinen vaiva. Mä ainakin sekoaisin, jos korvat soisi koko ajan.
Anteeksi, mikä höpö höpö? Ihan asiaa kirjoitin, itselläni ollu tinnitus kuulovauriosta jo 20 vuotta. Eli altistuin kovalle melulle. Kuten muusikotkin.
Jos ei ole melusta johtuvaa (eli kuulovaurio tullu melualtistuksesta), syynä voi oikeasti olla raudanpuute, verenkierron normaali suhina, jännitysniska jne. Youtubessa on paljon tinnituksesta asiaa, myös musiikkia, joka peittää tinnituksen. Myös venyttely ja hierontaohjeita, joskus se lähtee silläkin.
Se että sulla on tinnitus on eri juttu kuin että se olisi yleistä.
Itse tunnen yhden joka on saanut tinnituksen kertamelusta. Vaikka tunnen muusikoita, ei heidän joukossaan ole yhtään tinnittäjää.
En ole muuten kuullut edes tutuntutuista,joilla olisi tinnitus.
Toivottavasti opettajat ja vanhemmat kertovat lapsille miten korvien soimisen eli tinnituksen voi välttää.
Tietty aina voi sattua onnettomuus. Tavallisenpaa on kuitenkin totuttaa korvansa meluun ja hankkia kuulovaurio ihan itse.
Meillä on kasvamassa ennennäkemättömän vaivainen sukupolvi, kunhan jo vaipoissa älyruutuja räplänneet ehtivät aikuisikään.
Voivat siirtyä suoraan koulunpenkiltä sairaseläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Onko kenelläkään keinoa, miten voisin olla stressaamatta tätä suhinaa, jos se on siis ihan normaalia? Auttaisikohan joku mielikuvaharjoitus nukkumaan mennessä, että makaan kosken vieressä unelmieni rakastajan kanssa?
Hitsi oonkohan mä sekoomassa, kun ärsyttää niin suunnattomasti tämä. 😬
Youtubessa on tuntikausien pituisia tinnituksen lievennysvideoita. Valitse sieltä itseäsi helpottava taustakohina, kaikille ei sovi sama, sillä kohinan taajuudet on erilaisia eri ihmisillä. Itse soitan tätä hiljaa taustalla, harmi että näihinkin tunkee nykyään mainokset väliin:
Hei, tämä on ihana ketju! Olen siis yksi noista suljetulle osastolle menijöistä. Kiva saada sinne seuraa. Hyvää tietoa sain tästä ketjusta myös tinnituksesta ja noista hähmyistä. Kiitos, sisaret!
Suhissut ja jyrissyt korvat 7-vuotiaasta asti.
Vinkuminen tuli kuvioihin melualtistuksen myötä, pikkupoikana tehtiin kaikenlaisia paukkuja tulitikunpäästä, nallipyssyn nallinauhasta tms.
90- luvun alussa bändien keikkojen jälkeen korvat soivat usein...
Olen aina nähnyt vaeltelevia erivärisiä valoja näkökentässä kun suljen silmäni.
Ikinä en näe pimeää.
Joskus ilmesyy näkökenttään vasemmalle puolelle tarkentumattomia alueita ja sahalaitakuvioita, kulostaa siltä, miten migreenipotilaat kuvailevat auraa.
Omat korvani suhisevat, vinkuvat ja särisevät. Tämä liittyy ainakin osittain kuulon alenemaan, joka on kummassakin korvassa. Tilanne helpottui, kun sain kuulolaitteet. Yksinkertaisesti, kun kuulee ympärillä olevia ääniä paremmin niin ei sitten kai huomaa näitä suhinoita sun muita.
Kuuntelin kokeeksi "helpotusnauhaa" .
Hirveää! Kiipeilisin seinille, tunnustaisin minkä vaan ri.koksen jos mua kidutettaisiin moisellä äänisaasteella.
Joku puhui nallipyssyistä, räjäytyksistä ja keikoista.
No, mä olen aina välttänyt hälyä ja kovia ääniä. Lakkasin käymästä leffoissa kun äänentoisto nostettiin kuulo.va.mmatasolle. Ns. keikoilla tai festareilla en käy. Poikkeuksena klassisen mus. konsertit. Lentokentältä häivyn asap. Jos jossain jyrähtää tai pamahtaa, peitän korvat ajoissa.
Joten kaipa ihminen luonnostaan karttaa sellaista mistä kärsii.
Kuunteletko musiikkia kuulokkeilla tai muuten kovaa? Minulla pahenee tinnitus väliaikaisesti jos noin teen.
Vierailija kirjoitti:
Aina sille ei edes löydy syytä. Minulla on ollut tinnitusta useamman vuoden jo ja mitään syytä sille ei ole löytynyt.