Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

4500 € kk tienaava mies pyytää mun maksamaan ruoat vaikka olen opintotuella

Vierailija
20.11.2018 |

Mitä mieltä?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän tilanne on sellainen, että valmistumiseni jälkeen tulen tienaamaan enemmän kun mies. Valmistun korkeakoulusta arvostetulle ja hyväpalkkaiselle alalle.

Olen jo miettinyt asiaa niin että sen jälkeen en maksa miehelle mitään. Vaikka tulisi mikä tilanne. Musta tulee kuitenkin lopulta se, jolla on enemmän rahaa. Kärsiköön sitten nahoissaan. ;)

Mun mielestä on junttia, jos mies ei pidä ns. huolta perheestä vaikka tienaa hyvin.

Ap

Hyvähän se, että valmistut hyväpalkkaiselle alalle. Ei kyl tuu itselleni heti mieleen montaa ammattia, jossa voi heti olettaa saavansa yli 4500€/kk.

Lääkäri ehkä, kunhan on "valmis" eli työkokemusta hieman (en tiedä saako kandi jo julkisella puolella yli 4500) ja ehkä erikoistunutkin. Heillä ei ainakaan ole töistä pulaa.

Vierailija
22/36 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän tilanne on sellainen, että valmistumiseni jälkeen tulen tienaamaan enemmän kun mies. Valmistun korkeakoulusta arvostetulle ja hyväpalkkaiselle alalle.

Olen jo miettinyt asiaa niin että sen jälkeen en maksa miehelle mitään. Vaikka tulisi mikä tilanne. Musta tulee kuitenkin lopulta se, jolla on enemmän rahaa. Kärsiköön sitten nahoissaan. ;)

Mun mielestä on junttia, jos mies ei pidä ns. huolta perheestä vaikka tienaa hyvin.

Ap

Anteeksi, mutta kuulostaa aika kauhealta ihmissuhteelta, etenkin jos elätte avo- tai avioliitossa. 

Musta olisi reiluinta, että molemmat teistä laittavat tietyn prosenttiosuuden tuloistaan yhteisiin menoihin, mikäli yhteistaloudessa elätte. Paremmin ansaitsevan puolison tulisi ottaa opiskelevan huonommat tulot huomioon ainakin siinä mielessä, että puolison korkeat tulot vaikuttavat asumistukeen alentavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tienaan reilut 3000/netto, ja mun mies ei tienaa käytännössä mitään. Mulle on itsestäänselvää, että kustannan mahdollisimman paljon meidän yhteisistä menoista ja ruuista. En pystyisi hyvällä omallatunnolla itse vetämään jotain hanhenmaksaa lounaaksi hyvätasoisessa ravintolassa, kun kaveri vetää itse kotona jotain hernekeittoa. 

Eli viime lauantaina mentiin siis molemmat sinne hyvätasoiseen ravintolaan syömään sitä hanhenmaksaa ym, ja minä kustansin koko lystin. 

Vaihtoehdot olisivat olleet, että oltaisiin molemmat syöty kotona sitä hernaria, mutta minä halusin vähän parempaa apetta. 

En olisi hyvällä omallatunnolla pystynyt nauttimaan siitä yksin. 

En pysty tajuamaan, miten ihmiset on niin rahan perään, että antavat puolisoidensa, joiden pitäisi olla maailman rakkaimpia ihmisiä, kärsiä taloudellisesta epätasa-arvosta ja näin ollen myös tavallaan olemaan täysin eri viivalla myös elintason suhteen. 

Jos mulla on rahaa, niin jaan sen mielelläni ystävieni ja kumppanini kanssa. Totta kai. Ja jos itsellä on joskus mennyt vähän heikommin, niin ystävät tai (silloinen) kumppani ovat ottaneet kopin ja kustantaneet minullekin. Eikö tämä ole ihan normaalia?

Rahahan on elämyksien tekoa varten, sitä varten että vietetään laatuaikaa rakkaimpien ihmisten kanssa? Turha sitä on sukanvarteen säästää, käärinliinoissa ei ole taskuja kumminkaan.  

Vierailija
24/36 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen pohjimmiltani juuri samalla tavalla, kun tuon edellisen kommentin kirjoittaja. Sen takia mua inhottaa miehen pihiys. Hän on luonteeltaan tosi itsekäs muutenkin.

Ap

Vierailija
25/36 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen pohjimmiltani juuri samalla tavalla, kun tuon edellisen kommentin kirjoittaja. Sen takia mua inhottaa miehen pihiys. Hän on luonteeltaan tosi itsekäs muutenkin.

Ap

Miksi ihmeessä sä olet sen kanssa yhdessä? 

Vierailija
26/36 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä mitään, kaurahiutaleita ja makaronia kaapit täyteen vaan sitte.

Vierailija
27/36 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Saattaa olla Porvoon juttuja, mutta kuulostat tyypilliseltä modernilta suomalaisnaiselta: raha on tärkeintä ja miehen velvollisuus on olla naisen kävelevä lompakko.

Vierailija
28/36 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha on siinä mielessä tärkeää, että pystyy huolehtimaan perheestään. Ja se on myös miehen tehtävä.

Kyllä mua ainakin pelottaa pihit miehet jos puhutaan perheen perustamisesta.

Yleensä ne on just niitä, jotka lopulta sysää kaiken vastuun naiselle esim lapsen hoidossa yms.

Vierailija
29/36 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies maksaa kaiken muun, nii on kyllä ihan reilua , että sinä maksat edes ruuat.

Vierailija
30/36 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi ihmeessä sä olet sen kanssa yhdessä? 

no titenkin sen takia, että haluaisi loisia lompakolla. Ja kun se ei onnistu, niin nyt kiukuttaa.

Vierailija
31/36 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tapauksessa mies ei maksa yhtään mitään mun osuuksista. Ei penniäkään mun menoja/kuluja.

Ap

Vierailija
32/36 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies maksaa kaiken muun, nii on kyllä ihan reilua , että sinä maksat edes ruuat.

Tietysti jos vaan makaroni ja kaurahiutaleet kelpaavat. Turha odottaa gurmeeta näillä rahoilla.

Vierailija
33/36 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asutte eri osoitteissa niin ymmärtäisin tilanteen. Jos taas olette avoliitossa, takana pidempi suhde ja opiskelut ovat ollet tiedossa  niin mies kuulostaa melko kohtuuttomalta. Hyötyyhän mieskin todennäköisesti taloudellisesti siitä, että asuu kanssasi koska yksin maksaisi varmasti enemmän vuokraa. Voisitteko  muuttakaa erillenne?Tulotasosi saattaa jopa parantua koska saisit todennäköisesti myös yleistä asumistukea mitä tuskin nyt saat miehen tulojen takia. 

En itse haluaisi rakentaa elämääni ja tulevaisuuttani ihmisen kanssa, joka laskee saman katon alla senttejä kuin lapsi nallekarkkeja. Totta kai pitää löytää kaikille sopiva ja mahdollisimman reilu sopimus, mutta elämässä tulee tilanteita jolloin tulotasot voivat olla erilaiset. Tällöin menot joudutaan suhteuttamaan kummankin tulotasoon nähden ja kumpikin osallistuu sen mukaan minkä pystyy. Ei oikein huvita perhettä perustaa ihmisen kanssa, joka kulkee vain tuijottaen omaa napaansa.

Vierailija
34/36 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä tapauksessa mies ei maksa yhtään mitään mun osuuksista. Ei penniäkään mun menoja/kuluja.

Ap

Miksi sen pitäs sun menot maksaa?

Vierailija
35/36 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko brutto vai netto? Jos br niin en minäkään maksaisi

Vierailija
36/36 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoa miehellesi näkkileipää ilman voita.