Ole sellainen kuin olet, kunhan et ole tavallinen mies.
Nykyään tuntuu että toitotetaan tätä kliseetä ”ole sellainen kuin olet” mutta saako miehet vielä olla miehiä?
Tarkoitan, että jo päiväkodissa poikia kannustetaan leikkimään nukeilla ja tanssimaan. Mutta entäpä jos poika/mies haluaisikin olla ”miehekäs” tapella, riekkua, käyttäytyä välillä huonosti tms. Tai että aikuinen mies tykkäisi ottaa kaljaa kavereiden kanssa ja käydä kalassa tms.
Välillä tuntuu että ole vaan sellainen kun oot kunhan se sopii meille muille.
Olkoot toiset miehet sellaisia kuin ovat antakaa meidän olla myös sellaisia kun ollaan.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/579041-jari-sinkkonen-tytot-o…
Tästäkö siis kyse?
Ja siis minäkään en kannusta ketään käyttäytymään huonosti, mutta pitäisi antaa tyttöjen olla tyttöjä ja poikien poikia. Jos joku tyttö haluaa painia niin siitä vaan, jos joku poika haluaa tanssia balettia niin siitä vaan.
Pääasia että kaikkia siis kaikkia tuetaan.
Niin eikö tämä ole tasa-arvoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinusta siis mies on Miehekäs MIES vain jos haluaa tapella ja "riekkua", tehdä tyhmyyksiä? Ja kun tätä ei mukamas jossain suvaita, sinusta se on osoitus siitä, että miehet ei saa olla enää miehiä?
Jos sitä ei suvaita niin se pitää ohittaa. Mitä välii jos joku ei arvosta painimista ja kuseskelua sinne minne haluaa. Opetan omat pojat kusemaan silloin kun kusihätä iskee. Turha sitä on pidätellä, muuten alkaa vaan pierettään.
Sen verran olen opettanut että jos lyömään lähdetään niin vältetään naamaan lyöntejä, jos toinen aloittaa lyömään naamaan niin sitten saa lyödä takaisin muuten mennään painin säännöillä. Sama pätee päähän potkimisessa. Maassa makaavaa ei potkita koskaan päähän. Se on raukkismaista.
Eli suojaus koko ajan yllä ja hyvin on pärjänneet päiväkodissa. Eivät ole ongelmaksi.
Mulla on siis kaks poikaa jotka tykkää taisteluleikeistä. Ei niissä ole mitään vikaa. Pojat on sotureita ja isä kans. Eiks nii heh heh :D
Kaikkia tarvitaan tässä yhteiskunnassa.
Okei, mä jotenkin typerästi ajattelin, että haluat oikeasti keskustella asiasta, mutta oishan tää nyt pitäny arvata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinusta siis mies on Miehekäs MIES vain jos haluaa tapella ja "riekkua", tehdä tyhmyyksiä? Ja kun tätä ei mukamas jossain suvaita, sinusta se on osoitus siitä, että miehet ei saa olla enää miehiä?
Jos sitä ei suvaita niin se pitää ohittaa. Mitä välii jos joku ei arvosta painimista ja kuseskelua sinne minne haluaa. Opetan omat pojat kusemaan silloin kun kusihätä iskee. Turha sitä on pidätellä, muuten alkaa vaan pierettään.
Sen verran olen opettanut että jos lyömään lähdetään niin vältetään naamaan lyöntejä, jos toinen aloittaa lyömään naamaan niin sitten saa lyödä takaisin muuten mennään painin säännöillä. Sama pätee päähän potkimisessa. Maassa makaavaa ei potkita koskaan päähän. Se on raukkismaista.
Eli suojaus koko ajan yllä ja hyvin on pärjänneet päiväkodissa. Eivät ole ongelmaksi.
Mulla on siis kaks poikaa jotka tykkää taisteluleikeistä. Ei niissä ole mitään vikaa. Pojat on sotureita ja isä kans. Eiks nii heh heh :D
Kaikkia tarvitaan tässä yhteiskunnassa.
Okei, mä jotenkin typerästi ajattelin, että haluat oikeasti keskustella asiasta, mutta oishan tää nyt pitäny arvata.
Kanssani saa keskustella. Lainaamasi teksti ei ole minun kirjoittamani.
Eli ensimmäinen oma viestini meni hieman huonosti, eli välillä tuntuu siltä ettei miehistä (onko se nyt sitten toksista) käytöstä ei enää suvaita ollenkaan. Ja en tarkoita että lapsista tarvitsee kasvattaa mitään öykkäreitä, mutta että esim. Varhaiskasvatuksen opetuksessa olisi mukana myös sellaista ei niin pehmeää käytöstä.
Ei räväkästä poikslapsesta kasva automaattisesti öykkäriä. Päin vastoin kun on saanut toteuttaa itseään myös villimmin niin kasvaa tasapainoisempi ihminen.
Just joo eli tiedät paremmin kuin muut :)