Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syitä miksi Posti tekee työnsä niin huonosti

Vierailija
20.11.2018 |

Miksi Posti tekee työnsä niin huonosti? Kertokaa.
Mulla on parit veikkaukset:
1. Ne tahtoo päätyä konkurssiin. Mutta miksi jokin firma tahtoisi konkurssiin? Jonkinlainen talouspetos?
2. Niillä on salainen sopimus VR:n kanssa. Posti toimii mahdollisimman huonosti jotta ihmiset eivät kiinnittäisi niin paljon huomiota siihen kuinka huonosti VR toimii.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole enää valtion laitos. Voiton maksimointi, eli ei jaeta vain postia vaan pyyhitään mummojen pyllyt ja leikataan nurmikot samalla. Pyyhkimään!!

Vierailija
2/21 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti tuleeckun huvittaa. Katoaa kirjeitä paketteja. Rasistista väittää että minne huitsin nevadaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole enää valtion laitos. Voiton maksimointi, eli ei jaeta vain postia vaan pyyhitään mummojen pyllyt ja leikataan nurmikot samalla. Pyyhkimään!!

Mä oon itse asiassa just päinvastaista mieltä: se on edelleen valtion laitos. Jos se olis aito yksityisyritys niin se toimis paremmin. Nyt se on edelleen suomalaisen regulointi-yritystuki-kommunismin laitos.

Vierailija
4/21 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin työntekijöilä on hassu huumorintaju =D

Vierailija
5/21 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustehtävä on "unohdettu" ja sitä tekevän henkilöstön määrä on minimoitu.

Palvelu on muuttunut itsepalveluksi. 

Jostain syystä perustehtävien alasajon aiheuttamaa asiakaskatoa pyritään paikkaamaan haalimalla tehtäviä, joita kukaan ei miellä postille, vaan aivan eri alan ammattilaisille kuuluviksi (esim. hoivapalvelut). Naapuriavun imitoiminen maksullisesti on vielä asia erikseen.

Muuttamalla nimensä joksikin aikaa Itellaksi Posti ampui jalkaansa oikein kunnolla.

Vierailija
6/21 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muutaman kerran vuodessa lähetän veljentytölle kirjeen tai kortin. Nyt viimeksi kuukausi sitten lähetin synttärikortin. Jätin sen postin toimipisteeseen (k-kaupassa) perjantaina päivällä, kirje oli perillä vasta seuraavana perjantaina. Huvittavinta tässä on se että kirjeen saaja asuu n. 30km päässä, että itse olisin voinut toimittaa sen alle tunnissa. Tyttö kuitenkin tykkää saada kirjeitä ja kortteja oikean postin mukana, niin en halua sitä iloa häneltä viedä. Mun mielestä on hienoa että 12v tyttö osaa arvostaa kortteja ja kirjeitä ja hän myös itse lähettelee mulle kirjeitä, kertoo kuulumisiaan, koulusta, harrastuksista ja mitä on lomillaan tehnyt.

Vierailija
7/21 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

3. Postityöntekijöiden palkkoja on laskettu liikaa. Nyt ne joutuu var-astelemaan paketteja saadakseen lisätuloja.

4. Postityöntekijät on saanut tarpeekseen asiakkaiden törk-eistä kommenteista, joten työntekijät kost-aa hukkaamalla paketit tahallaan.

5. Pakettien jakaminen oikeille vastaanottajille on vain aivan liian vaikeeta. Suomessa ei riitä korkeasti koulutettuja asiantuntijoita postitöihin, joten posti joutuu palkkaamaan huonosti koulutettua väkeä ja virheitähän siinä sitten tapahtuu. Se on tätä nykysuomen kuuluisaa työvoim-apulaa.

Vierailija
8/21 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaista hutilointia ja hälläväliä-tyyliä kuin lähes kaikissa firmoissa nykyään.

Vierailija
9/21 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Posti tuleeckun huvittaa. Katoaa kirjeitä paketteja. Rasistista väittää että minne huitsin nevadaan.

Johtuu ihan siitä, että hallitus on pilkkonut ja myynyt postin toimintoja, nykyään jopa LEHDENJAKAJAT jakaa laskuja ja tärkeää postia... miettikää sitä. Lehdenjakana on jos minkälaista porukkaa. Postivirkailija sentään on arvostettu henkilö jolla pitää olla valmiudet työhönsä.

Syyttäkää sipilän hallitusta tästä paskasta. Oikesito myisi vaikka oman äitinsä, eikä enää mikään toimi.

Nyt ei voi edes tietää, ketä ja mistä firmasta on toimittanut laskun, ja jos lasku ei koskaan tule luukusta, keneltä sitä pitäisi kysellä, kun posti ei tiedä mitään, koska ne eivät toimita niitåä kirjeitä. 

Sekavaksi on mennyt. Miettikää vähän ketä äänestätte.

Vierailija
10/21 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon itse asiassa just päinvastaista mieltä: se on edelleen valtion laitos. Jos se olis aito yksityisyritys niin se toimis paremmin. Nyt se on edelleen suomalaisen regulointi-yritystuki-kommunismin laitos.

ota nyt jumalauta lääkkeet,. oikeistopelle. Mikään ei toimi juuri sen takia, että yksityisfirmat jakavat postia.

Vierailija
11/21 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva viedä toisten pankilta tai maistraatilta tulleita kirjeitä takaisin laatikkoon. Ihan sama miten se mainosposti kulkee, mutta oikeasti tärkeät jutut saisi kyllä mennä perille. Maksakaa niille jakajille kunnon palkkaa.

Vierailija
12/21 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on "liikaa päälliköitä ja liian vähän inkkareita", eli kun pikkupomot eivät tee mitään hyödyllistä ja oikeat tekijät on potkaistu pellolle, jää kaikki asianmukaiset työt tekemättä.

Tämä tietysti näkyy huonona palveluna ja asiakkaiden tyytymättömyytenä, sekä asioiden takkuiluna ja ruuhkaisuutena.

Vierailija
13/21 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti on jaettu viiteen eri yksikköön, joilla on tulostavoitteet. Ennen vanhaan postin piti kulkea, mutta nykyään heikosti kannattavana kirjeiden ja pakettien jako tehdään miten sattuu. Siellä ei vasen käsi tiedä mitä oikea tekee, joten ei mikään ihme ettei kusti polje. Se on tuo yhtiöittäminen ja tulostavoitteet syynä heikkoon tulokseen. 

Vierailija
14/21 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä muutaman kerran vuodessa lähetän veljentytölle kirjeen tai kortin. Nyt viimeksi kuukausi sitten lähetin synttärikortin. Jätin sen postin toimipisteeseen (k-kaupassa) perjantaina päivällä, kirje oli perillä vasta seuraavana perjantaina. Huvittavinta tässä on se että kirjeen saaja asuu n. 30km päässä, että itse olisin voinut toimittaa sen alle tunnissa. Tyttö kuitenkin tykkää saada kirjeitä ja kortteja oikean postin mukana, niin en halua sitä iloa häneltä viedä. Mun mielestä on hienoa että 12v tyttö osaa arvostaa kortteja ja kirjeitä ja hän myös itse lähettelee mulle kirjeitä, kertoo kuulumisiaan, koulusta, harrastuksista ja mitä on lomillaan tehnyt.

Ikävää, mutta miten asiaan liittyi se, että mistä sen korttisi lähetit. Se asiamiesposti työntekijä kun ei sitä kirjettä enää koskaan näe tai ole sen kulun kanssa missään tekemisissä kun on vastaanottanut sen ja laittanut muun lähtevän postin mukaan.

Vierailija
15/21 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Posti on jaettu viiteen eri yksikköön, joilla on tulostavoitteet. Ennen vanhaan postin piti kulkea, mutta nykyään heikosti kannattavana kirjeiden ja pakettien jako tehdään miten sattuu. Siellä ei vasen käsi tiedä mitä oikea tekee, joten ei mikään ihme ettei kusti polje. Se on tuo yhtiöittäminen ja tulostavoitteet syynä heikkoon tulokseen. 

Näin minäkin epäilen. Lisäksi N. 80 prosenttia työvoimasta kulttuuria rikastuttavia persoonia. Työehdot heikentyneet.

Vierailija
16/21 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lehdenjaossa on reguloitu tuntipalkka 8,91e tunnilta.

Vierailija
17/21 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks on Matkahuolto 😮 En tue enää mitään nettiliikkeitä, jotka käyttävät postia kuljetukseen. Posti on nyt kolme kertaa toimittanut avatun paketin. Viimeksi tuotteen pakkauskin oli avattu 👌 Kyllä, aioin käyttää uutta piirtopöydän kynääni laittomuuksiin, onneksi Posti tarkasti asian ja esti rikoksen. Olisitte vielä pöllineet sen kynän, se olisi ollut asiakaspalvelua parhaimmillaan 😊

Vierailija
18/21 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen eniten sitä että nykyään lukutaidottomat jakaa niitä posteja, naapureiden kanssa joudutaan vaihdella niitä kirjeitä keskenämme, vaikka meillä on eri ovinumerot ja aivan erilaiset sukunimet, ja eri näköisiä kirjekuoria tulossa.

Välillä postit on jätetty ulko-ovelle muovilaatikkoon, eikä kantajaa näy missään! Nyt tarkoitan siis posteja jotka ovat ihmisten nimillä lähetetty. Siitä laatikosta voisi kuka tahansa ohikulkija ottaa mitä tahansa kirjeitä. Miettikää jos siellä on pankkien luottokorttilähetyksiä tms!!!

Postin asiakaspalvelu ei näytä välittävän kun olen netissä reklamoinut. Pyysin heitä selvittämään kenelle minun posteja on viety.

Vierailija
19/21 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on myös mukavaa että Posti jakaa mun kirjeitä väärään osoitteeseen. Viimeksi potilasasiakirjat meni 1,5km päähän! Joku likka etsi mun numeron ja soitti, toi postin mulle lenkin varrelle 😀 Meidän nimissä tai osoitteissa ei ole mitään samaa. Kerran jäi ajanvaraus tutkimuksiin saamatta, Posti kun toimitti kirjeen ilmeisesti toiselle puolelle kylää, onneksi soittivat sairaalasta muuten en olisi saanut ajanvarauksesta tietoa. Posti hukkasi uuden luottokortin kaksi kertaa, S-pankissa olivat repimässä pelihousujaan asian suhteen. Lopulta hain kortin konttorista.

Vierailija
20/21 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee usein jonkun muun lehtiä, osoitteen perusteella asuu 3,8 kilometrin päästä meidän talosta. Olen sitten käynyt palauttelemassa niitä postin kirjelaatikkoon jos tajuaisivat jaella ne oikein seuraavan kerran.

Viimeksi saatiin joillekin muille tarkoitettuja joulukortteja, henkilö joka asuu 3 korttelin päässä. Oltiin itse matkoilla muutaan viikon ajan joulukuussa ja vietiin ne sitten postin kirjelaatikkoon, mahtoi ihmetellä miksi joulukortit tuli perille vasta uudenvuoden jälkeen.