Paljonko kanaa saa syödä?
Tai ylipäätään vaaleaa lihaa? Onko se mukana 350 gramman suosituksessa? Vai pelkkä punainen liha?
Kommentit (63)
Syö vaan niin paljon kuin huvittaa. Ei näistä vassupaskojen ideologiaan kuuluvista suosituksista kannata välittää.
Vierailija kirjoitti:
Niin paljon kuin haluaa.
Elä höpötä. Ei kaikki voi syödä niin paljon kun haluaa. Kana on kallista.
Olen ekologinen, ostan vaatteet kirpparilta, en ostele mitään koskaan turhaan. Syön kanaa pari kiloa viikossa, kotimaista sellaista (osa luullista ja nahallista maustettua), enkä syö koskaan mitään tuontihedelmiä, kotimaisia juureksia kyllä mutta kilo viikossa max plus perunaa toinen. Eli suosi kotimaista, syö vaikka sitä kanaa tai leikkeleitä, mutta älä suosi ulkomaalaisia hedelmiä, geenimuunneltuja tai muokattuja muka super terveellisiä kasvisproteiineja kotimaasta tai ulkomailta, ulkomaista lihaa (edes kestomakkaroissa, nekin kotimaisena). Näin olet ekologinen syöjä. Turha Suomen yksinään miettiä koko Euroopan hiilijalanjälkeä, naurettavia suosituksia, enkä aio noudattaa niitä, 20 vuotta sitten annetut olivat vielä ok. Lisäaineet karkeissa ja limuissa aiheuttavat syöpää, ei puhdas ruoka.
Niin paljon kuin on varaa laillisesti syötäväkseen hankkia.
Mä oon katsonut nää suositukset nyt aika tarkasti, ja mä olen sitä mieltä että perinteistä maustamatonta kanaa ei ole tarpeen vähentää ollenkaan. Se on tärkeä proteiininlähde ja ennenkuin siitä tulee tutkimuksia joissa se huonontaa ihmisten terveyttä, niin minä en sen syöntiä vähennä.
Pup pa syö kanaa niin paljon kuin itse haluaa. 😎🥸😛
Ei yhtään, kuten ei juustoa, maitoa, lihaa, kalaa tai mitään eläinperäistä muutenkaan. Ilmasto täytyy pelastaa!!!!!!!!
Kana on kielletty ympäristösyistä, ei vaaranna terveyttäsi.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon katsonut nää suositukset nyt aika tarkasti, ja mä olen sitä mieltä että perinteistä maustamatonta kanaa ei ole tarpeen vähentää ollenkaan. Se on tärkeä proteiininlähde ja ennenkuin siitä tulee tutkimuksia joissa se huonontaa ihmisten terveyttä, niin minä en sen syöntiä vähennä.
Etippä juutuubista kanaloitten kanojen elinolosuhteet, siis ihan kotimaiset!
EN vuoteen syöny kanaa kun sen näin hyi mitä rääkkäystä!
Sen verran että nälkä lähtee, mutta ähkyyn ei kannata.
M23 kirjoitti:
Niin paljon kuin jaksaa.
Täydellinen vastaus.
100g ja jokaisesta ylimenevästä grammasta tulee kuukausi vankeutta, koska ei SAA syödä.
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään, kuten ei juustoa, maitoa, lihaa, kalaa tai mitään eläinperäistä muutenkaan. Ilmasto täytyy pelastaa!!!!!!!!
Höpö höpö, vihervassupaskojen tyhjäpäistä vinkumista 🤡
Mielestäni siipikarjan liha nykyisen tiedon valossa ei ole terveydelle haitallista. Kananliha erityisesti a) ei ole punaista lihaa ja b) erittäin vähärasvaista, n. 4% massasta on rasvaa, josta 1% tyydyttynyttä. Eli erittäin puhdas, maukas ja laadukas proteiinin, raudan ja hivenaineiden lähde. Punainen liha on asia erikseen, siihen on olemassa syystä rajoitteet.
Niin paljon kuin jaksaa.