Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesäloma. Minne matkustatte?

Vierailija
20.11.2018 |

Ja mitä sinne tekemään? Kertokaa myös mielenkiintoisista matkoistanne.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti ei mihinkään. Teini tekee toivottavasti  koko kesän töitä joten reissataan hiihtolomalla ja syyslomalla näillänäkymin.

Onneksi on uuden talon piha johon ei ole vielä tehty mitään joten mulla ainakin riittää tekemistä:)

Vierailija
2/26 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just eilen ajattelin, että Korsika on vielä näkemättä. Jos sen ainakin autoilisi ympäri ensi kesänä. Auto yleensä vuokrataan, hirveintä oli ajaa Irlannissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa koko perheen voimin Lapissa mökkeilemässä, kalastamassa, retkeilemässä jne.

Toiset pari viikkoa jossakin päin etelä- tai keski-Eurooppaa todnäk siskon ja/tai jonkun kaverin kanssa. Poika alkaa olla sen ikäinen ja sen verran tullut isäänsä että saattaa jäädä ukon kanssa koko lomaksi Lappiin tai lentää vasta jälkimmäiselle viikolle etelään.

Vierailija
4/26 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kai se on Suomeen lentää, muuten äiti hyppii siellä seinille. Veikkaisin, että käyn katsomassa isovanhempia, kavereita ja oleilen kotosalla äidin luona. 

Vierailija
5/26 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kesä tulee tehtyä viikon tai kahden vaellus jonnekin päin Lappia.

Ensi kesänä sen lisäksi tulee myös yksi ulkomaanmatka. Rahat on siihen reissuun jo kerättynä.

Vierailija
6/26 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu toki mistä lähtee, mutta pk-seudulta lähtiessä esimerkiksi Pietari. Miljoonakaupunki tuossa ihan kiven heiton päässä. Todella paljon näkemistä ja kokemista, eikä hintatasokaan ole paha.

Vierailija
7/26 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi, että miten aiotte majoittua Lapissa? Menettekö omalla autolla ja millainen on budjetti? Onko kalliimpi kuin Keski-Euroopan loma?

Myös Keski-Euroopan matkakohteet kiinnostaisivat ja jos on jokin toteutunut budjetti, niin kerrothan? Epäilen, että Etelä-Eurooppa on liian kuiva ja kuuma kesällä. Parempi mennä muuhun aikaan?  On ollut viime vuosina paljon tulipaloja yms.

Heinäkuussa olisi tarkoitus matkustaa.

ap

Vierailija
8/26 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummolaan pohjanmaalle. Parasta <3

Vierailija
9/26 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi, että miten aiotte majoittua Lapissa? Menettekö omalla autolla ja millainen on budjetti? Onko kalliimpi kuin Keski-Euroopan loma?

Myös Keski-Euroopan matkakohteet kiinnostaisivat ja jos on jokin toteutunut budjetti, niin kerrothan? Epäilen, että Etelä-Eurooppa on liian kuiva ja kuuma kesällä. Parempi mennä muuhun aikaan?  On ollut viime vuosina paljon tulipaloja yms.

Heinäkuussa olisi tarkoitus matkustaa.

ap

Viime vuonna mentiin autojunalla, se taisi olla jotain 150e en muista tarkasti. Hyvin varusteltu vuokramökki Inarijärvellä 8 päiväksi maksoi jotain 700-800e. Pari yötä oltiin teltassa. Pari jollain majoituspalveluita tarjoavalla porotilalla, olisiko ollut luokkaa 60e/yö. Lennot minulle ja pojalle Ivalosta stadiin taisi olla reilun satasen yhteensä. Mies ajoi paluumatkan etelään yksinään myöhemmin. Välimatkat on pitkiä joten bensoihinkin saa varata satasia riippuen siitä kuinka paljon tykkää ajella ja kuinka paljon möllöttää mökillä. Parin tonnin budjetti meillä on tuohon pariin viikkoon varattu ja nyt meni aika lähelle se pari tonnia. Joinakin vuosina on halvempaa kun on majoituttu osa ajasta miehen sukutilalla, viime kesänä sinne oli samaan aikaan niin paljon menijöitä että haluttiin omaa rauhaa mieluummin.

Keski-Eurooppa on ehkä halvempi kuin Lappi, ainakin jos ei tarvitse vuokrata autoa. Tietysti riippuu paljon siitä mitä tekee :) Viimeksi meillä oli auto vuokralla  8pv niin siitä tuli jo 900e tms, toki kaverin kanssa puoliksi. Aloitettiin Saksasta, kierreltiin vähän Alppeja, sitten Italiaa ja loppuloma löhöttiin Nizzassa. Kuuma oli kyllä, mutta Suomessa taisi olla samaan aikaa ihan yhtä kuuma.

Vierailija
10/26 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kesällä, mutta nyt jouluna Uuteen-Seelantiin kuukaudeksi, mitä siellä nyt voi tehdä sen näkee sitten.

Vierailija
11/26 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oo vielä suunnitellut. Ainakin yhdet kokoontumisajot olisi tarkoitus käydä. Ehkä Saaristoralli Turun saaristossa.

Vierailija
12/26 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökille niin pitkäksi ajaksi kuin mahdollista.

Vierailija
13/26 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän kesällä pyöreitä ja olisi kiva tehdä vähän joku spesiaalimpi reissu, mutta lomaa on hyvin vähän ja sekin saattaa sijoittua elokuulle, joka on minusta ikävä ajankohta matkustaa ainakaan Euroopassa (kuuma, paljon väkeä tai sitten paikat kiinni, kun paikalliset lomailevat). 

Vierailija
14/26 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italia/Kroatia/Latvia luultavasti joku näistä. Lomailemaan oerheen kanssa.

Vierailija
15/26 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko lähteä ulkomaille hiilijalanjäljestä välittämättä. Kotimaanmatkailuun ei köyhällä ole varaa.

Vierailija
16/26 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikoksi joko Rodokselle tai Lontooseen. Rodos on teini-ikäisten poikien lempikohde.

Lisäksi vietän pitkiä aikoja sairaiden vanhempieni kanssa heidän mökillään.

Vierailija
17/26 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä ja purjeveneessä. En käy kesäisin ulkomailla.

Vierailija
18/26 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei ole vielä aavistustakaan ensi kesän matkoista. Keväälle on suunniteltu yksi tietty kaupunkilomakohde. Mies kysyi juuri äskettäin, kiinnostaisiko minua eräs tietty maa ja totesin, että voisin lähteä sen pääkaupunkiin pidennetyn viikonlopun viettoon, mutta hän kuulemma haluaisi sinne pitemmäksi aikaa ja niin, että ehdii nähdä muutakin kuin pääkaupungin. Minä taas olen jo päättänyt, että ainakin viikoksi menen tiettyyn kohteeseen, jossa olen kyllä ollut ennenkin mutta josta itse pidän valtavasti. Eri suuntaan kyseistä maata kuin aikaisemmilla reissuilla. Mies taas ei ole siitä niin innostunut. Eli voi olla, että hän lähtee tuohon maahan, mikä häntä kiinnostaa ja minä siihen, mikä minua kiinnostaa, ja sitten tehdään yhdessä reissu jonnekin, missä ei ole koskaan ennen oltu. Mutta nyt on joka tapauksessa aivan liian aikaista miettiä.

Maiden nimiä en kerro siksi, että ne eivät ole perinteisiä lomakohteita kumpikaan ja olen sen verran vainoharhainen, että pelkään jonkun tunnistavan minut jos kerron ne :)

Vierailija
19/26 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikkaan mennään. Kohdetta ei ole vielä valittu ja ihan rantalomalle aiotaan mennä.

Vierailija
20/26 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjaan . Siellä kesämökki Benalmadena ssa .Ollaan koko kesä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän