En usko, että koirien omistajat tekevät päivittäin pari pienempää ja yhden isomman 2-3 tunnin lenkin koiransa kanssa
Tuon ison lenkin tekevät varmaan kerran, pari viikossa, mutta että päivittäin, en usko, en. Täyttä liioittelua. Kukaan työssäkäyvä ihminen, varsinkaan perheellinen, ei ehdi harrastaa päivittäin 3 tuntia. Koiria koskevat ketjut ovat täynnä näitä toisten syyllistäjiä, että koiraa ei muka voisi ottaa, jos ei ole aikaa päivittäin noin hirveästi. Kenellähän muka on?!
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Miksi koiranomistajat teeskentelevät, että koira jotenkin heitä tottelisi? Lähes aina kun moisesta parivaljakosta kulkee ohi, niin koira räksyttää ja omistaja vetää kuristushihnaa ja huutaa "hiljaa". Naurattaa joka kerta ja säälittää näiden eläimien puolesta niiden omistajat ja ulkoiluttajat.
Noi on kyllä ärsyttäviä ja lisääntymään päin oleva ilmiö. Mun koira ei tuota tee. Kisataan tokon voittajaluokassa. Koiraa ei vois vähempää kiinnostaa ohittavat koirat.
Oltiin kerran tokokisoissa ja koiralla oli tehtävänä maata paikoillaan muiden koirien kanssa rivissä kun me ihmiset oltiin muutaman metrin päässä omassa rivissämme. Mun koiran viereinen koira nousi ja kävi nuolaisemassa mun koiraa ja lähti sitten omille teilleen. Mun koira tuijotti koko episodin ajan mua ja pysyi maassa koko suorituksen loppuun asti. Saatiin 10 pistettä ja tuomarin ihailu päälle.
Meillä koirat pääsee aidatulle pihalle ennen töihin lähtöä, sen jälkeen jatkavat vielä uniaan. Töiden jälkeen lasketaan koirat pihalle, jossa tekee tarpeet ja temuavat keskenään. Ruoka annetaan sisällä tai ulkona, mahdollisesti hetki lepoa tai treeniä (riippuen annanko ruuan koirille treenien muodossa vai kupissa), iltalenkki tunti/3-10km riippuen kuljenko tietä pitkin vaiko maisemareittejä pitkin peltoja ja metsiä hyväksi käyttäen. Viikonloput menee sitten metsästäen, jolloin ei lenkkeillä ollenkaan. Päivän aikana saattaa koiralle nimittäin tulla 30km helposti, eivät edes halua lenkille, hyvä jos aina edes iltapissille. Hieronnat kaupan päälle niin johan on makoisat unet.
Vierailija kirjoitti:
Niin, kertokaa vaan tuntien lenkeistänne, olen kyllä lukenut niistä muissa ketjuissakin. Kyse on siitä, etten usko teitä. En usko, ettei teillä ole esim. iltaisin klo 18-21 muuta elämää kuin olla ulkona koiran kanssa illasta toiseen, viikosta, kuukaudesta, vuodesta toiseen Suomen sääolotkin huomioon ottaen. Kun jonain päivinä saattaa olla näin paljon lenkittelyä, se onkin puheissa jo joka päivä, nämä koiranulkoiluttamisjutut on kuin kalavaleet, näissä koiraan liittyvissä vain liioitellaan kertoja ja aikoja. Mielenkiintoinen ilmiö sinänsä. Ap
Kyllä lenkkeilen kaksi tuntia päivässä ja ehdin siihen päälle vielä käydä parissa harrastuksessa. Harrastukset alkavat klo 18.30. Käytän koiran kunnon lenkillä ennen harrastusta ja sitten pienellä lenkillä ennen nukkumaanmenoa. Aamulla ennen töihin lähtöä tehdään myös kunnon lenkki. Mulla on ylimääräistä aikaa, koska asun lähellä työpaikkaa ja näitä harrastuksia, joten matkoihin ei mene aikaa.
Ei voi kuin ihmetellä kuinka reippaita koiran omistajia täällä onkaan! Parin tunnin lenkillähän ehtii kävellä reilusti yli kymmenen kilometriä ja sitten vielä aamu- väli- ja iltalenkit päälle. Wauuuu!!!
Muttakun ne koirat on niin ihania, pakko saada.
Syödään salaattia ja jumpataan, juostaan koiran kanssa aamusta iltaan ja some täynnä iloisia kuvia.
todellisuudessa se koira käy pari 3min lenkkiä kotiportaiden edessä ja omistaja kitisee sohvalla sipsejä mättäen.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi kuin ihmetellä kuinka reippaita koiran omistajia täällä onkaan! Parin tunnin lenkillähän ehtii kävellä reilusti yli kymmenen kilometriä ja sitten vielä aamu- väli- ja iltalenkit päälle. Wauuuu!!!
Kävelen koiran kanssa noin 7,5 km päivässä. Onko se sinusta paljon? Ei minusta ainakaan.
Monesti täälläpäin näkee hyvin pieniä lapsia jo melko isojen koirien kanssa. Jos joku koiran hermostuttaisi, niin se perässä kulkeva heinänkorsi ei mitään asiassa voisi tehdä. Lapset siis ala-asteikäisiä ja koirat sellaisia joita aikuisellakin voisi olla hankala saada kuriin.
En oleta että kaikissa perheissä näin on, tämä seutu vain kuhisee todella idiootteja koiranomistajia. Koiria kulkee vapaana ja perustelut sille on "koiralla on oikeus lihaksiaan verrytellä". Koiraa en omista, mutta melkoinen kaulapanta ja hihna ovat jotka jaloista katkaisee kokonaan lihaksien liikkumisen.
Mä voin ihan rehellisesti sanoa, että en koskaan lenkkeile koiran kanssa kahta tuntia. Ei mulla ole aikaa sellaiseen.
30-45min lenkki ennen tai jälkeen töiden (teen vuorotyötä). omassa pihassa käy pissalla muuten ja teini käyttää lisäksi n.15min lenkin arkisin. Koira on isokokoinen. Välillä käydään metsässä ja pellolla jossa koira saa juosta vapaana. Mies käy sen kanssa juoksemassa tunnin lenkin ehkä kerran viikossa tai välillä harvemminkin jos on paljon töissä.
Koira tuntuu ihan tyytyväiseltä. Ei tuhoa paikkoja sisällä. Ja ihan hyvin jaksaa tunnin lenkin juosta eli on hyvässä kunnossa.
Miellä kääpiökoira ei tykkää olla lenkillä. Ulkona; pihassa ja mökillä kylläkin. Joka tienhaarasta olisi vetämässä kotiin takaisin. Hälle riittäisi ilmeisesti se että käy tarpeillaan oman tontin ulkopuolella ja sitten äkkiä takaisin.
Me ulkoillaan tällä hetkellä näin: (olen itse tällä hetkellä työttämänä)
klo 8: aamupissa, n. 5min (mies hoitaa ennen töihin lähtöä)
klo 11: aamulenkki: n. 45min. (30-60min)
klo 15: ulkoilua pihassa, säästä ja omasta fiiliksestä riippuen 10-90min.
klo 17-19: päivän toinen lenkki n.30min. Riippuu paljonko on oltu ulkona aiemmin. Jos on juuri kolmelta oltu tuo tunti tai enemmän ulkona, niin sitten saattaa olla 10-15min pikalenkki
klo 23: viimeinen pissitys 5min (mies hoitaa ennenkuin tulee nukkumaan)
Minä olen sataprosenttisesti kissaihminen. Kissaa ei tarvitse viedä ulos välttämättä. Kissat ovat viisaita, älykkäitä ja suorastaan jumalolentoja. Kissaihmiset ovat tutkitusti myös älykkäämpiä kuin koiraihmiset. Ota siis kissa!
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sataprosenttisesti kissaihminen. Kissaa ei tarvitse viedä ulos välttämättä. Kissat ovat viisaita, älykkäitä ja suorastaan jumalolentoja. Kissaihmiset ovat tutkitusti myös älykkäämpiä kuin koiraihmiset. Ota siis kissa!
Koiran omistamisessa on mielestäni iso juttu se terveysvaikutus, minkä päivittäinen lenkkeily säässä kuin säässä tuo myös ihmiselle. Sen takia mulla on just se koira, että se pitää viedä ulos. Samalla vien itseni ulos.
Vierailija kirjoitti:
Tulit sitten koiraketjuun tätä julistamaan? En kauhean älykkäänä pidä ihmistä, joka tunkee paikkaan, johon ei kuulu ja vielä kehuu itseään. :D
Vierailija kirjoitti:
Otin koiran nimenomaan sen takia, että halusin lenkkikaverin. Teen myös 50% töitä kotona, joten siitä on myös mukavasti seuraa, ja järjestän työt niin, että ehdin päivällä käydä pitkällä lenkillä valoisaan aikaan.
Minulla on todella paljon aikaa ja mielelläni käytän siitä sen pari tuntia ulkoilemiseen. Ja, että voin lenkkeillä valoisaan aikaan myös talvella, tuo minulle paljon energiaa.
Minulla alkaa työt klo 8.00. Töihin pitää lähteä 7.00 koska työmatka kestää vähän vajaa tunnin. Herään joka ikinen arkiaamu hieman ennen viittä, olen noin klo 5.00 samantien koiran kanssa lenkillä. Lenkki kestää aika lailla 60min eli olen kotona 6.00. Siinä sitten syön aamupalaa, käyn suihkussa yms ja ennen töihin lähtöä annan koiralle ruokaa. Sitten lähden töihin.
Kotona olen siinä 17.00. Lähden heti koiran kanssa jälleen tunnin lenkille. Takaisin olen noin 18.00. Sitten syön vaikka leipää jos kovin on nälkä ja alan tekemään ns. lämpimää ruokaa ja kun se valmistuu niin syön. Siinä sitten teen muita arkijuttuja mitä näitä nyt onkaan, siivoan, pesen pyykkiä jne. Sekä ruokin koiran ja touhuan sen kanssa sisällä.
Noin 21.00 - 22.00 käyn noin 45-60min iltalenkin koiran kanssa. Sitten annan koiralle vielä hieman ruokaa ja syön itsekin jotain ja jonkun ajan päästä menen nukkumaan.
Lapsia ei ole, eikä miestä.
Viikonloppuna lenkkeilen koiran kanssa vielä enemmän, koska ei tarvitse lähteä töihin.
Oletteko muuten huomanneet sellaisen asian, että mitä juopompi ihminen - sen isompi koira. Yleensä alkoholisteilla on isokokoiset susikoirat.
Meillä käydään 2x20min ja 1x10min ja yks pika pissa lenkki päivässä, talvella ja sateella ei tuonkaan vertaa ja hyvin pärjätään. Tässä on syy miksi otin seura koiria enkä aktiivista paimenkoiraa.
En minäkään usko, että kukaan tekee päivittäin yhden 2-3 tunnin lenkin. Kyllä se pari tuntia jakaantuu useammalle lenkille.
Mulla on molossirotuinen, oikeasti iso koira, joka on myös ihan silmittömän laiska. Käytän sen aamulla n. 15 minuutin lenkillä ennen töihin menoa, töistä palatessa ruokin sen ja se tekee tarpeensa mun pihalle, ja illalla käytän vielä 15-30 minuutin lenkin riippuen siitä, minkälainen ilma on (koira ei halua pitkälle lenkille jos sataa).
Joskus viikonloppuna saatetaan hyvillä keleillä käydä max. 45 minuutin lenkki.
Siinä kaikki.
Tälläinen koiravihaketju taas tänään. Eilen luin sitä kissahullun ketjua, jossa aloittaja sanoi että inhoaa koiria. Mutta kissat on niin ihQQQQ <333 Ja moni kissalainen änkesi tietenkin siihenkin ketjuun ihkuttamaan kissoja ja myös sitä, kuinka niiiiiin tykkäävät kaikista eläimistä, mutta ei missään nimessä koirista. Miten te kissafanaatikot oikeesti jaksatte?
Minä en tykkää kissoista, mutta en koe tarvetta tehtailla palstalle jatkuvia kissaviha ketjuja ja joissa ylistäisin koiria.
Pliis, hakekaa apua noihin mt-ongelmiinne kissaihmiset.
Kääpiökoiran kanssa aamulla 15min, päivällä 20-45 min, illalla 15min. Kävelen tosi reippaaseen tahtiin. Välillä saa juosta pellolla vapaana. Jos moikataan vastaantulijoita tai jäädään leikkimään parkkipaikalle tai teen lyhyet rallytoko-treenit illalla, saatan olla illallakin sen 30 min ulkona. Mulla olisi tavallaan kyllä aikaa opiskelevana tyttönä lenkittää enemmänkin, mut en näe tarpeelliseksi. Välillä lähetään metsään viikonloppuisin moneksi tunniksi, mutta se ei ole arkipäivää. Lenkkien sijaan mulla kuluu aikaa koiran kans sisällä tehtyihin rallytokoiluihin, temppujen opettamiseen, muuhun aktivointiin ja turkinhoitoon. Pitkät lenkitykset ei mielestäni ole mikään tae koiran kokonaisvaltaiselle hyvinvoinnille tai täydelliselle omistajalle.