Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

rahojen jakaminen avoliitossa

pjm
19.11.2018 |

Olemme asuneet useamman vuoden avoliitossa. Olen tienannyt koko ajan noin kolme kertaa mieheni tulojen verran ja tästä syystä maksanut suurimman osan kuluista. Nyt mieheni saisi rahaa ja haluaisi siirtää sitä minulle, koska olen maksanut suurimman osan kaikista kuluista viime vuosina. Onko tämä mahdollista ilman lahjaveroa? Voimmeko ajatella, että hän on lainannut minulta viimeiset vuodet rahaa ja maksaa nyt lainansa takaisin? Pitäisikö tästä tehdä jokin lainapaperi? Yhteiseen elämiseen edelleen rahat menisivät, mutta hän haluaisi siirtää rahaa minulle.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosi sitä - ilman avioehtoa on ihan sama kenen nimissä omaisuus on ja kuka on mitäkin maksanut.

Vierailija
2/11 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei valitettavasti halua naimisiin, mutta ei halua erotakaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksaa käteisellä. Laitat max 5000 vuodessa tilillesi niin pankki ei kysele. Koska saat ilmeisen isoa palkkaa, niin tilillesi pitäisi ilmaantua kymppitonneja, että verottaja ryhtyisi uteliaaksi.

Vierailija
4/11 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisimme, että se olisi laillista myös verottajan silmissä. Tällä hetkellä olemme työttömiä, mies sai perustyömarkkinatukea ja minä ansiosidonnaista, kunnes se nyt loppui. Toivon tietenkin, että pääsisin töihin. Mutta mies sai asunnon myynnistä nyt rahaa ja haluaisi maksaa minulle laillisesti rahat, joilla olen häntä elättänyt useamman vuoden. Onko se mahdollista laillisesti?

Vierailija
5/11 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteinen tili ja teet yhteiset ja omat ostokset siltä tililtä jonkin aikaa, säästät omat tulosi.

Yhteisiä lapsia? Silloin verottaja kohtelee avioparina.

Vierailija
6/11 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksaa luonnossa?

Vierailija
7/11 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhteisiä eikä muitakaan lapsia. Eikä mies halua maksaa luonnossa... Vaan kyse on siitä, miten laillisesti saa avopuolisolle siirrettyä rahaa. Tähän asti kun minä olen maksanut lähes kaiken ja haluaisi maksaa nyt takaisin. Ehkä tuo yhteinen tili voi olla yksi mahdollisuus... 

Vierailija
8/11 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei anna käteisenä?

Vierailija
9/11 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

4999 voi lahjoittaa verottomasti kolmen vuoden välein.

Mies voi kyllä lisäksi maksaa kaikki laskunne ja ostoksenne sekä livauttaa sinulle käteistä. Tuo käteinen on sitten jo veronkiertoa.

Vierailija
10/11 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten vaan maksatte ne lahjaverot.

Vierailija
11/11 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat vain miehen ”elättää” vuorostaan sua muutaman vuoden ajan ja laitat itse tienaamasi rahat säästöön pahan päivän varalle...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi