Miehen pikkujoulut lähestyy..
Harmittaa edes kirjoittaa tänne tällaista mutta asia vaivaa niin. Firma jossa mieheni työskentelee on varakas joten tänä vuonna jo viidennet pippalot tulossa. Nyt meinaan kieltää pikkujouluihin menon tai lähden sitten itse samana iltana ulos, mies ei siis hyväksy että menisin ulos samana iltana ulos kuin se. Mies on ollut luotettava, eikä ryyppää yms mutta viimeksi pikkujouluista oli puhe tulla kotiin ennen puoltayötä, no ei tullut kuin aamulla taksilla.Olen itse hoitoalalla ja meillä jouluruokailu, ei mitään muuta ja mies on aina halunnut hakea mut autolla kotiin siinä 21.00 aikaan. En haluaisi kieltääkään sitä mutta kun ei itse pidä kiinni mistään ajoista ja sitten odotan sydän Syrjällä kotona miksi ei tule ja kännykkään ei vastaa. Olen lapsuudessa menettänyt läheisen kolarissa ja se kauhu tulee aina mieleeni jos en saa mieheeni yhteyttä.Mies on muuten hyvä mies mutta sitten taas arveluttaa.
Kommentit (84)
AndyMcCoys kirjoitti:
voi viddu näitä suomalaisia valittaja- ja omistushaluisia naisia, mitä enempi nainen sitoo sitä enempi mies haluaa eroon
Tuo omistushaluisuus on ihan kamalaa. Itse petän miestäni, mutta samalla olen mustasukkainen hänestä ja vahdin häntä hulluna.
Joo on muitakin iltoja vuodessa kun pikkujoulu. Pettää voi niinä muinakin. Näinhän tuo menee. Arkipäivät liene ne parhaimmat.
Vierailija kirjoitti:
Tää on surkea provo..Missään firmassa ei ole viidet pikkujoulut.Ja piilotit tekstiisi,että miehes hakee sut töistä aina klo21 ,että porukka alkais kommentoimaan sen stalkkausta
Niin surkea lukutaito! Ap puhui viidensistä pippaloista, ei pikkujouluista.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ennen tätä nykyistä ja ainoaa avioliittoa kokenut vaikka mitä , mä suren niitä naisia jotka esim, miehen työmatkan jälkeen eivät tiedä tulleensa petetyksi. Olen tavannut monta miestä jotka laittavat sormuksen taskuun ja valehtevat ikänsä ja on kerrottu , että on naimisissa mutta ero tulossa ja sitten totuus ihan toista. En tiedä sitten olenko ainoa nainen joka ajattelee näin. Mutta mitä jos mies on uskoton?
Ap
No ei se kontrollointi ja kyttääminen silti auta asiaa. Parisuhteessa ei auta kuin luottaa. Ei aikuiselle ihmiselle voi asettaa kotiintuloaikoja. Itse annan miehen tulla ja mennä ja edellytän että itsekin voin lähteä vaikka spontaanisti jatkoille jos haluan. On tietysti kohteliasta laittaa tekstari jos ilta venyy.
mikä niissä pikkujouluissa on niin ihmeellistä, tai muussakaan ravintolaillassa.
känniurpoja täynnä paikat.
enemmän olisin huolissani kumppanin somekäyttäytymisestä, siellä ne petokset saa nykyppäivänä alkunsa.
Vierailija kirjoitti:
mikä niissä pikkujouluissa on niin ihmeellistä, tai muussakaan ravintolaillassa.
känniurpoja täynnä paikat.
enemmän olisin huolissani kumppanin somekäyttäytymisestä, siellä ne petokset saa nykyppäivänä alkunsa.
Miksi kaikki yhdistävät pikkujoulut ravintolailtaan ja/tai kännäämiseen? Ei ainakaan meidän pikkujouluissa ole tapana. Hyvin harvoin porukka jaksaa lähteä edes jatkoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa edes kirjoittaa tänne tällaista mutta asia vaivaa niin. Firma jossa mieheni työskentelee on varakas joten tänä vuonna jo viidennet pippalot tulossa. Nyt meinaan kieltää pikkujouluihin menon tai lähden sitten itse samana iltana ulos, mies ei siis hyväksy että menisin ulos samana iltana ulos kuin se. Mies on ollut luotettava, eikä ryyppää yms mutta viimeksi pikkujouluista oli puhe tulla kotiin ennen puoltayötä, no ei tullut kuin aamulla taksilla.Olen itse hoitoalalla ja meillä jouluruokailu, ei mitään muuta ja mies on aina halunnut hakea mut autolla kotiin siinä 21.00 aikaan. En haluaisi kieltääkään sitä mutta kun ei itse pidä kiinni mistään ajoista ja sitten odotan sydän Syrjällä kotona miksi ei tule ja kännykkään ei vastaa. Olen lapsuudessa menettänyt läheisen kolarissa ja se kauhu tulee aina mieleeni jos en saa mieheeni yhteyttä.Mies on muuten hyvä mies mutta sitten taas arveluttaa.
Järkyttävää kontrollointia! Ihan kuin miehes olis pikkulapsi, kotiintuloajat ja kaikki. Sun oikeuksiin ei kuulu päättää hänen menoistaan, eikä alkoholin käytöstäkään. Hoida traumas kuntoon ettei tarvi miestä niillä kiusata. Olet keksinyt itselkesi mukavan oikeutuksen sille, et voit miestä vahtia. Oikeasti tuo on lähes henkistä väkivaltaa.
Mutta ap:n miehen on kuitenkin ihan ok kontrolloida ja hakea vaimo omista pikkujouluista yhdeksältä illalla? Joku tuossa logiikassasi nyt mättää.
Vierailija kirjoitti:
Villi ehdotus.. Ookko puhumista koittanut?
Itsellä mm. toinen vanhempi tehnyt yllättäen itsemurhan ja aina jos exä ei vastannut niin oli joko putkassa tai tappelussa jne niin iskee tuo kauhu jos en saa mieheen yhteyttä heti.
Oon näistä kertonut ja mieskin yrittää vastailla paremmin kun tietää etten vaan mustasukkaile ja nalkuta nalkuttamisen ilosta vaan oon oikeasti peloissani ja huolissaan et jotain on sattunut. Pitää myös itse koittaa tajuta vaan luottaa ja koittaa itsekin ottaa rennosti.
Millaisia miehiä te oikein otatte, jos nille on normaalia olla putkassa tai tappeluissa?
AP:n käytös on järkyttävää. Ei ole tervettä eikä mitenkään hyväksyttävää, ettei toinen voi mennä edes ulos rauhassa tai laivalle, koska se peitotaan "peloksi, että jotain voi sattua". jos on noin vakava ongelma pelkojen kanssa, niihin tulee hakea apua, mutta ei todellakaan ole miehesi tehtävä muokata käytöstään tuollaisten täysin irrationaalisten, rajoittavien ja sairaiden pelkojen vuoksi.
Olisi mielenkiintoista lisäksi kuulla, että kun AP sanoi, että heillä on vain ruokailu, jonka jälkeen mies hakee kotiin, että saisiko hän jäädä kuitenkin pidemmäksi aikaa. Olen nimittäin varma, että saa, mutta omien sanojensa mukaan AP ei ole koskaan tällaista edes ehdottanut. Ja hyvin voi lähteä itsekin ulos, jos mies on ulkona, senkun menee. Kunhan nyt ei sitä toista lähde kyttäämään.
Vierailija kirjoitti:
AP:n käytös on järkyttävää.
Kyllä tuossa nyt miehen käytös kuulosti paljon järkyttävämmältä, jos ihan vaan luit tuon ap:n viestin lisäilemättä sinne niitä ikiomia oletuksiasi.
Muistin virkistämiseksi: Mies hakee ap:n ajoissa pikkujouluista, ei anna lähteä ulos samana iltana kun itse on viihteellä, ei pidä kiinni luvatuista. Ja ap ei ole kieltänyt miestään käymässä pippaloissa, mietti tässä ainoastaan asiaa. Mies on ollut se joka kieltää.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan oltu yhdessä jo yli kymmenen vuotta joten tavallaan mun pitäisi luottaa siihen mutta olen sellainen murehtia luonne. Mulla on jo nyt pasmat ihan sekaisin , kun viikonloppuna olis nää pikkujoulut. Vanhassa työpaikassa oli aina puolisot mukana ja se oli mukavaa rentoutumista. Olivat kesällä risteilyllä työporukalla ja juuri selvisin siitä vaikka yritin keksiä tekemistä mutta koko ajan huolehdin jos jotain sattuu. Mies ei tätä huolestumistani ymmärrä vaan pitää lähinnä pösilönä. En vain voi luonteelleni mitään.
Ap
mun ystävän mies petti pikkujouluissa työkaverin kanssa.
Jätti ystäväni ja meni naimisiin työkaverinsa kanssa
Oli naimisissa 25 vuotta.
kannattaa vahtia
Ei se vahtiminen pitemmän päälle mitään auta. Luo vain epäsopua joka sitten ruokkii erohaluja. Jos jollakin on mielessä pettää, niin kyllä hän keinot löytää. Vahtiminen syö vain vahtijan omia hermoja. Jos ei luottoa toiseen ole sen vertaa , ettei sitä voi pikkujouluun tms. päästää, niin miksi ihmeessä olla sellaisen kanssa?? EI kai siinä kovin onnellinen liitto voi olla kyseessä?
Lopeta kyttääminen ja anna miehen pitää hauskaa. Sunkans ei hauskaa tunnu olevan.
Vierailija kirjoitti:
Pous toisen holhous. Molemmilla on oikeus kulkea omia pippaloita eikä sinun pidä suostua tuollaiseen, että mies hakee klo 21. Anna mies mene ja toivota hyviä pikkujouluja ja odota kotiin klo 5.
On tuossakin oltava jokin roti. Viidennet pikkujoulut tai vastaavat kuukauden parin sisään (josta tullaan änkyräkännissä 05 kotiin) EI ole ok, varsinkaan jos on (pikku)lapsia kotona. Varsinkaan, jos toisella tämäntyylisiä pikkujouluja 0 kpl.
Jos AP:n mies yhtään perhettään ajattelee, hänen olisi pitänyt valita noista viisistä juhlista parit kolmet tärkeimmät ja mennä niihin JA tulla kotiin ennen puolta yötä. On törkeää ensin hoidattaa monta iltaa vaimolla lapset ensin sen itse illan, yön SEKÄ seuraavan päivän (koska arvatenkin ei pääse ylös sängystä ennen puoltapäivää ja senkin jälkeen on kädetön ja ärtyinen.
No, ei tuonkaan miehen elämä ole menossa kuin laskusuuntaan. Harva nainen jaksaa tuollaista peliä montaa vuotta katsella. Tietenkin AP voi sopia ukkonsa kanssa, että joka kerta kun tämmöset hippalot miehellä on, niin seuraavana päivänä ukko vie akkansa + lapsiköörin syömään vaimon valitsemaan ravinteliin. Toki toisinkin päin sitten, jos akalla alkaa olla hippaloita joka sormelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pous toisen holhous. Molemmilla on oikeus kulkea omia pippaloita eikä sinun pidä suostua tuollaiseen, että mies hakee klo 21. Anna mies mene ja toivota hyviä pikkujouluja ja odota kotiin klo 5.
On tuossakin oltava jokin roti. Viidennet pikkujoulut tai vastaavat kuukauden parin sisään (josta tullaan änkyräkännissä 05 kotiin) EI ole ok, varsinkaan jos on (pikku)lapsia kotona. Varsinkaan, jos toisella tämäntyylisiä pikkujouluja 0 kpl.
Jos AP:n mies yhtään perhettään ajattelee, hänen olisi pitänyt valita noista viisistä juhlista parit kolmet tärkeimmät ja mennä niihin JA tulla kotiin ennen puolta yötä. On törkeää ensin hoidattaa monta iltaa vaimolla lapset ensin sen itse illan, yön SEKÄ seuraavan päivän (koska arvatenkin ei pääse ylös sängystä ennen puoltapäivää ja senkin jälkeen on kädetön ja ärtyinen.
No, ei tuonkaan miehen elämä ole menossa kuin laskusuuntaan. Harva nainen jaksaa tuollaista peliä montaa vuotta katsella. Tietenkin AP voi sopia ukkonsa kanssa, että joka kerta kun tämmöset hippalot miehellä on, niin seuraavana päivänä ukko vie akkansa + lapsiköörin syömään vaimon valitsemaan ravinteliin. Toki toisinkin päin sitten, jos akalla alkaa olla hippaloita joka sormelle.
Lisään tekstiini vielä, että jos ihmisellä on vuoden mittaan useita (jopa kymmeniä)kännijuhlia, jossa aamuviiteen aina viihdytään, niin kyllä vuosien mittaan suurimmalla osalla tulee eteen tilanne, että hups, tulinpa pettäneeksi. Koska tilaisuus tekee varkaan, useimmista.
Kyllähän sinkut ja perheettömät voivat elää bile-elämää, mutta kyllä perheellistyneillä varsinkin tulisi siitä aika pitkälti luopua. Toki kyllähän se kenen tahansa elämää piristää, jos voi osallistua silloin tällöin (tarkoitan maksimissaan muutaman kerran vuodessa) kunnon kekkereihin. Mutta se, että niitä on jatkuvasti, joka kk, niin ongelmia on tiedossa. Harva puoliso on niin lepsu, ettei yhtään välitä siitä, missä se puoliso huitoo. Ja toivon, ettei kukaan puoliso olisi niin tyhmä, ettei tajua sitä, että tilaisuus tekee varkaan.
T. 55
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää kontrollointia! Ihan kuin miehes olis pikkulapsi, kotiintuloajat ja kaikki. Sun oikeuksiin ei kuulu päättää hänen menoistaan, eikä alkoholin käytöstäkään. Hoida traumas kuntoon ettei tarvi miestä niillä kiusata. Olet keksinyt itselkesi mukavan oikeutuksen sille, et voit miestä vahtia. Oikeasti tuo on lähes henkistä väkivaltaa.
Siis mieshän tuossa kontrolloi naista. Ei sais mennä samana iltana ulos kuin hän (miksi ihmeessä ei, kyllä minusta kuulostaa oudolta), ei sais omissa pikkujouluissa olla yhdeksää pidempään... ja sitten mies on itse koko ajan firman kissanristiäisissä ja pikkujouluissa seuraavaan aamuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Mä voin lohduttaa sua sillä faktatiedolla, että niistäkään miehistä 95% jotka haluaisi jotain sutinaa sen työpaikan "sussun" kanssa, ei sitä saa. Suurin osa ei tietenkään edes halua pettää, mutta niistäkin tosiaan jotka seikkailuja haluaa, ei sitä kuitenkaan sinä iltana saa. Joten suhteellisin levollisin mielin voit olla.
Mitä ihmettä oikein selität? Ap kertoo miehen tulleen viime juhlistaan kotiin viideltä aamulla taksilla, vaikka on sovittu, että tulee ennen puoltayötä. Ja fakta on että suurin osa miehistä pettää.
Ehkä annat miehen mennä. Hän ansaitsee parempaa
Asia on niin yksinkertainen että joko hyväksyt että mies panee välillä muitakin kun tilaisuus tai sitten eroat ja kestät seuraukset. Ei ole muita vaihtoehtoja.
Kännissä ja adrealiinissa muiden neitojen huomiota saaden ei ole mitään takeita mistään.
Alapeukun sijaan olisi mielenkiintoista kuulla, mikä tässä mielestäsi oli alapeukun arvoista.