Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentaa asua kotona

Vierailija
18.11.2018 |

Joo... Olen varmaan jotenkin jäljessä kehityksessä kun en ole vielä 25 vuoden iässä päässyt pois porukoiden nurkista. Harmi kun eivät ole tajunneet heittää pihalle. Nyt sitten olen viimein herännyt siihen, että olisi ihan sopivaa hipsiä täältä helvettiin ja etsiä joku kämppä. Tietysti nyt kun olisi hirveä himo muuttaa pois niin sitä kämppää ei oikein meinaa löytyä. Kyllä osaa ahdistaa. Toivon vaan, että ei käy vielä niin, että kohta turrun siihen ettei asuntoa löydy ja jään loppuiäkseni (tätä menoa se on lyhyt) asumaan porukoille.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä enää muuta mihinkään. Voit näin toimia vanhempiesi omaishoitajana.

Vierailija
2/22 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuossa varmaan enää mitään häviäisi. Elämä meni jo porukoiden nurkissa luuhatessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin vaan niin ennen pitkään kämppä kyllä löytyy!

Vierailija
4/22 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ etsit

Vierailija
5/22 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsin joo. Ahdistaa vaan koko homma kun en kauheasti välitä mainostaa sitä, että asun vielä porukoilla. Ihmiset tuppaavat jostain syystä kyselemään, että miten asun. Suomessa kun ei jostain syystä katsota hyvällä jos tässä iässä asuu vielä kotonaan. Haluaisin kyllä jo omaan kämppään, mutta saa nyt nähdä miten kauan tässä joutuu vielä odottamaan. Toivottavasti ei enää kauan.

Vierailija
6/22 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin ja mielestäni kotona. Vaihtoehtona olisi asua esim jonkun toisen kotona tai hotellissa.

Vierailija
7/22 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan oikeasti ymmärrä sinua. Miksi et voi muuttaa omillesi? Eikö sulla ole tuloja (et ole opiskelija etkä käy töissä) vai miksi sun on mahdotonta saada vuokra-asuntoa? Mulla on kyllä pitkäaikaistyöttömiäkin tuttuja, jotka ovat sinkkuinakin pystyneet muuttamaan. 

Vierailija
8/22 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etsin joo. Ahdistaa vaan koko homma kun en kauheasti välitä mainostaa sitä, että asun vielä porukoilla. Ihmiset tuppaavat jostain syystä kyselemään, että miten asun. Suomessa kun ei jostain syystä katsota hyvällä jos tässä iässä asuu vielä kotonaan. Haluaisin kyllä jo omaan kämppään, mutta saa nyt nähdä miten kauan tässä joutuu vielä odottamaan. Toivottavasti ei enää kauan.

Siis vuokranantajat ovat kysyneet tuota, kun olet käynyt asuntoesittelyissä? 

Vierailija
9/22 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä sulle Ap.

Vierailija
10/22 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuossa varmaan enää mitään häviäisi. Elämä meni jo porukoiden nurkissa luuhatessa.

Höpsistä. Omassa tuttavapiirissäni on useitakin, jotka ovat asuneet vanhempiensa luona 24-28-vuotiaiksi asti. Pääkaupunkiseudulla vuokrat ovat ihan järjettömiä ja jos vanhempien luona on tilaa, niin mikä ettei. Oma kuopukseni on 26v yliopisto- opintojaan loppuun suorittava ja asuu vielä kotona. Tilaa riittää isossa asunnossa eikä me edes olla hereilläoloaikaan samaan aikaan kotona kuin pari tuntia vuorokaudessa. Töitä on tehnyt opintojen ohessa ja säästössä ihan kohta pankkien asuntolainaa varten edellyttämä summa. 

Vierailija
11/22 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis vuokranantajat ovat kysyneet tuota, kun olet käynyt asuntoesittelyissä? 

Joo. Ja ihan muutkin ihmiset.

Vierailija
12/22 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihan oikeasti ymmärrä sinua. Miksi et voi muuttaa omillesi? Eikö sulla ole tuloja (et ole opiskelija etkä käy töissä) vai miksi sun on mahdotonta saada vuokra-asuntoa? Mulla on kyllä pitkäaikaistyöttömiäkin tuttuja, jotka ovat sinkkuinakin pystyneet muuttamaan. 

Täällä ei ole yksinkertaisesti sopivia asuntoja vapaina tällä hetkellä. Yksi asunto olisi ollut, mutta naapurina olisi sitten tullut alkoholisoitunut rikollinen. Eikä tässä oikein ole varaakaan ihan kaikkiin asuntoihin. Ärsyttää kun heräsi tähän hommaan vasta näin myöhäisellä iällä, olisi pitänyt alkaa etsimään sitä asuntoa silloin 18-vuotiaana, niin olisi jo varmasti sopiva asunto löytynyt tähään ikään mennessä. Mutta minkäs teet kun on tällainen myöhemmin "kypsynyt".

Vierailija
13/22 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa töitä ja osta ensiasunto.

Vierailija
14/22 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon asunut 16-vuotiaasta omillaan. Pätkätöitä silloin tällöin mutta oon vuokran aina saanut maksettua opiskelijana ja työntämänäkin. Suomessa on aika hyvä tukisysteemi. Jos ei ole töitä tai opiskele opintotuella niin toimeentulotuki korvaa asumistuen lisäksi, turhaa on vedota ettei rahan puolesta pysty.

Siis opiskeletko tai onko töitä?

Ihan rohkeasti vaan :)

Vierailija
15/22 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei ole yksinkertaisesti sopivia asuntoja vapaina tällä hetkellä. Yksi asunto olisi ollut, mutta naapurina olisi sitten tullut alkoholisoitunut rikollinen. Eikä tässä oikein ole varaakaan ihan kaikkiin asuntoihin. Ärsyttää kun heräsi tähän hommaan vasta näin myöhäisellä iällä, olisi pitänyt alkaa etsimään sitä asuntoa silloin 18-vuotiaana, niin olisi jo varmasti sopiva asunto löytynyt tähään ikään mennessä. Mutta minkäs teet kun on tällainen myöhemmin "kypsynyt".

Jos "täällä" ei ole asuntoja, miksi on mahdotonta muuttaa "sinne", missä on asuntoja? Sitooko sua työpaikka vai opiskelupaikka? Ja harvalla kai onkaan varaa kaikkiin asuntoihin. Mäkin makselin omaani puolella siitä summasta, minkä jotkut maksoivat vuokraa pääkaupunkiseudun eliiittialueilla. 

Voisitko saada töitä jostan muualta? Tai jos olet opiskelija, milloin valmistut? 

Vierailija
16/22 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ilmeisesti imatra - lpr alueelta? En ole missään muualla kuullut puhuttavan "porukoilla" joutsenossa osuustiellä on aina vapaita kämppiä, imatralla matarassa.

Jos ap nainen voit tulla mun luokse punkkaamaan, jos siivoat ja hoidat ruuat.

Kiinnostaako?

Vierailija
17/22 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat ihmiset asuvat kotona. Voithan muuttaa hotelliin tai metsään.

Vierailija
18/22 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos "täällä" ei ole asuntoja, miksi on mahdotonta muuttaa "sinne", missä on asuntoja? Sitooko sua työpaikka vai opiskelupaikka? Ja harvalla kai onkaan varaa kaikkiin asuntoihin. Mäkin makselin omaani puolella siitä summasta, minkä jotkut maksoivat vuokraa pääkaupunkiseudun eliiittialueilla. 

Voisitko saada töitä jostan muualta? Tai jos olet opiskelija, milloin valmistut? 

Olen vähän liian kotiseuturakas ihminen. Ehkä typerä syy, mutta minkäs teet kun asuinpaikka tuntuu itselle täydelliseltä. Täällä minun olisi hyvä olla. Olen toki katsellut asuntoja muualtakin, mutta ajatus muualle muuttamisesta tuntuu jopa ahdistavammalta kuin kotona asuminen.

Vierailija
19/22 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vähän liian kotiseuturakas ihminen. Ehkä typerä syy, mutta minkäs teet kun asuinpaikka tuntuu itselle täydelliseltä. Täällä minun olisi hyvä olla. Olen toki katsellut asuntoja muualtakin, mutta ajatus muualle muuttamisesta tuntuu jopa ahdistavammalta kuin kotona asuminen.

Jos siellä ei ole juurikaan vuokra-asuntoja, kyseessä lienee jokin pienempi paikkakunta? Olisiko sulla mahdollisuus ostaa oma asunto? Nyt, kun asut vielä vanhempiesi luona, ehtisit säästää pankin edellyttämän osuudenkin. Vai etkö ole töissäkään?

Vierailija
20/22 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun yksin ja mielestäni kotona. Vaihtoehtona olisi asua esim jonkun toisen kotona tai hotellissa.

Ihan sama tuli mulle heti avauksesta mieleen! Missä muualla kuin kotona asuisin?? Olen aina asunut kotona. Toki ekat 20 vuotta koti oli vanhempieni omistama ja ylläpitämä. Minun nykyinen oma koti on ihan paras koti, jossa ei todellakaan masenna asua. 

Nyt vähän tarkkuutta siihen itsensä ilmaisuun pliis (ei ole pelkästään tämän ketjun ap:n onglema)...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi