Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauas on tultu pitzan alkuperästä- oululaisessa "Mättökuninkaassa" (pitza), jauheliha- pekoni-muna pitzan päällä kebap ranuilla ja kärkkäri!

Vierailija
01.11.2024 |

Näin tuollaisen Mättö kuninkaan syötävän! Koko annos velloi majoneesin peittämänä huojuen ja tutisten, niin korkea se oli ettei meinannut pysyä pystyssä! Ranskalaisten ja kebapin päällä oli vielä paistettu muna ja kärkkäri- ketsupin ja sinapin peitossa oli muna!

Pohjalla siis tuollainen tyypillinen valtava lähiölätty jossa jauhelihaa, pekonia ja lisää munia- tässä nimenomaisessa näkemässäni yksilössä pitzaan joka siis annoksen pohjana, oli lisätty katkarapuja ja suolakurkkua! 

Annos painaa arviolta 1.8-2.5 kiloa, kertakaikkisen vaikuttava ja täyttävän oloinen lounas oli kyllä.

Itse söin vain ranskalaisia ja kärkkärin mutta minunkin annoksessani oli varmaan pussillinen rankkuja!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ihan hyvää

Vierailija
2/10 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto noita Oulun majoneesilättyjä, ei missään muualla tuollain lotrata majoneesilla kuin oulussa. Olen Oulussa saanut jopa rieskan päällä majoneesia ja pannukakussa, en pidä majoneesista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitys pitää pitsakulttuurin elossa.

Vierailija
4/10 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompikin nälkä lähtee. Hyvä tuote. Eihän sitä onneksi väkisin syötetä kellekään, joten mitäpä väniset.

Vierailija
5/10 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi hitto noita Oulun majoneesilättyjä, ei missään muualla tuollain lotrata majoneesilla kuin oulussa. Olen Oulussa saanut jopa rieskan päällä majoneesia ja pannukakussa, en pidä majoneesista

Kauan sitten kun olin uusi Oulussa, menin baari-illan jälkeen känkkylään hakemaan kriittistä yöpalaa eli pizzaa. Tulevassa tuiterissa tilasin jotain listalta ja kovasti vaati prosessointia tummahipiäisen asiakaspalvelijan tiedustelu, laitetaanko majoneesia ja mitä laatua. Enhän minä sellaisesta ollut kuullutkaan. Mutisin jotain myönteistä ja kun sitten sain lätyn eteeni, olihan se maittavaa. Hyväksi keksinnöksi arvelin.

Saman positiivisen ruokakriisin koin aikaisemmin ulkomailla, jossa ranskalaisiin perunoihin sai joko majoneesin tai ei. Ketsupille irvistelevät. Otin majoneesin ja hyvinhän se toimi.

Sellaista se on ruokakulttuuri. Monimuotoista ja muuttuvaa ja tavat vaihtelevat eri kulttuureissa. Rikkaus se on, ei rasite. Nykyäänhän saa jo Hesburgeristakin majodippejä ranuille ja Kotipizzasta majoneesia lätylle. Hyvät ideat leviää ja vaihtoehtojen määrä kasvaa.

Vierailija
6/10 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Majoneesi on halpaa öljyä joka on emulsoitu pieneen määrään etikkaa tms kananmunakeltuaisen tai vastaavan avulla. Nam?

Vierailija
7/10 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

HYISSATANA!!!!!🤮

Vierailija
8/10 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Majoneesilätyt on toisinaan aivan mahtavaa. En mäkään aina majoneesilättyjä ota mutta välillä sellainen on ihan pakko syödä'.

Vierailija
9/10 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt ensin millaiset ovat alkuperäiset pitza ja kebap reseptit, kun en ole moisista eineistä koskaan kuullut.

Vierailija
10/10 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro nyt ensin millaiset ovat alkuperäiset pitza ja kebap reseptit, kun en ole moisista eineistä koskaan kuullut.

Alkuperäiset pizzat tehtiin ruokien jämistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi