Työpaikan lounasravintolassa lämmitetään kertaalleen tarjolla ollut ruoka uudelleen, ja tarjolla ollut salaatti laitetaan uudestaan tarjolle
seuraaville lounastajille jotka tulevat myöhemmin. On siis ns 2 kattausta.
Onkohan tämä ihan relevanttia? Ilmankos on ollut useinkin vatsa kipeänä kun ole syönyt uudelleen lämmitettyä ruokaa ja salaattia joka on lojunut räävittävänä koko aamupäivän.
Nyt kuljetan omat eväät töihin.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko porukka luulee, että esim kauppojen salaattibaarit tyhjätään monta kertaa päivässä? Tai edes joka päivä? :D Useimmiten siellä on kaksi päivää samat salaattiastiat. Siksi niihin merkitään päivämäärät, jolloin ne on avattu. Tämä on ihan omavalvontasuunnitelman mukainen toimintatapa.
Ja niistä tehdyistä pistokokeista myös huomaa, ettei tavara ole tuoretta. Myös kahviloista saa herkästi ruokamyrkytyksen kun iltapäivästä hakee lattensa, jonka maito vaahdotetaan kannussa, jossa on aamusta saakka lillunut edellisen annoksen maitopohja vaan jatkaa kiertokulkuaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, entä sitten? Tiesitkö, että salaattibaareissakin seisoo aamusta iltaan ne samat salaatit? Ja ruoan uudelleen lämmittämisessäkään ei ole mitään tavatonta. Suurin osa ihmisistä tekee kotonakin niin jatkuvasti eikä kukaan sen vuoksi sairastu.
Alapeukuttajilla ei ole mitään käsitystä todellisuudesta. Iät ajat kouluissakin on laitettu tarjolle edellispäivältä jäänyttä ruokaa.
Niin meilläkin, mutta se ei ole ollut tarjolla. Linjastossa tarjolla olleet ruoat menee roskiin.
Aa, totta kyllä tuo. Minä ajattelin, että tässä kauhisteltiin uudelleen lämmittämistä eikä tarjolle laittamista. Mutta salaattibaarissa kyllä pidetään niitä samoja astioita tarjolla parikin päivää.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko porukka luulee, että esim kauppojen salaattibaarit tyhjätään monta kertaa päivässä? Tai edes joka päivä? :D Useimmiten siellä on kaksi päivää samat salaattiastiat. Siksi niihin merkitään päivämäärät, jolloin ne on avattu. Tämä on ihan omavalvontasuunnitelman mukainen toimintatapa.
Olen ihan itse suorittanut omatoimista asiaksseurantaa asiakkaiden käyttäymisessä salaattibuffassa ja jätän suosiolla ne salaattibuffat väliin.
Kauppojen salaattibaareista löytyi hurjasti pöpöjä – asiakkaille räkäsuojan virittänyt kauppa sai puhtaat paperit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja niistä tehdyistä pistokokeista myös huomaa, ettei tavara ole tuoretta. Myös kahviloista saa herkästi ruokamyrkytyksen kun iltapäivästä hakee lattensa, jonka maito vaahdotetaan kannussa, jossa on aamusta saakka lillunut edellisen annoksen maitopohja vaan jatkaa kiertokulkuaan.
Tottakai huomaa, ettei ole tuoretra mutta raja-arvojen sisällä ovat silti. Itse olen työssäni pari vuotta täyttänyt salaattibaaria ja toiminut ihan annettujen ohjeiden mukaan ja testit ovat aina olleet ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan itse suorittanut omatoimista asiaksseurantaa asiakkaiden käyttäymisessä salaattibuffassa ja jätän suosiolla ne salaattibuffat väliin.
Kauppojen salaattibaareista löytyi hurjasti pöpöjä – asiakkaille räkäsuojan virittänyt kauppa sai puhtaat paperit
Edelleen se, mitä sinä henkilökohtaisesti pidät ällönä, voi olla ihan lain puitteissa tapahtuvaa toimintaa. Eli yritys ei tee mitään väärää, vaikka mitä tahansa voi sinne päätyä.
aloittaja on sitten hyvä ja tilaa terveystarkastajan paikalle tarkistamaan ruoan laadun.
mammat mutuilee keskenään mistään mitään tietämättä.
Kerran buffetissa esillä ollut lämmitetään uudelleen... tuskin on laillista.