Oletko lapsesi puolella?
Vai lastasi vastaan, vai ottamatta kantaa? En puhu mistään rikoksista, vaan miten vanhempi lastaan kasvattaa, kannustaa ja tukee.
Mitä sanoa sellaiselle henkilölle, joka ei ymmärrä käsitettä "olla lapsensa puolella"?
Kommentit (25)
Itse saa selvitellä jos tulee kiusatuksi.
Riippuu luonnollisesti täysin asiasta. En mene automaattisesti lasteni taakse pitämään heidän puoliaan asiassa kuin asiassa, vaan päätän oman kantani ja pysyn siinä niin kauan kun katson sen oikeaksi.
Minulla ei ole lasta, mutta jos olisi, olisin lapsen puolella. Oma äitini ei ole aina ollut, paitsi joissakin asoissa.
Koko muu maailma vastaan ja äiti pitää puolia kuviossa on jotain hyvin outoa.
Minä olen lapseni puolella aina. Se ei tietenkään tarkoita,e tteikö hänen pitäisi kantaa vastuuta teoistaan, mutta tulen aina auttamaan ja tukemaan häntä siinä, enkä KOSKAAN tule kyseenalaistamatta hyväksymään häneen kohdistuvia syytöksiä mistään.
Olen aina lapseni puolella.
Jos huomaan että hän on väärässä, niin yritåän että hän näkisi sen. Tai sitten tuon esiin toisenkin puolen asiasta ja että senkin voisi ottaa huomioon.
Kuitenkin olen aina lapseni puolella, ja tuen häntä vaikka olisi väärässäkin.
Isä.
En ymmärrä, mitä nyt ap tarkoitat. Tarkoitatko lapsen tukemista ja sitä, että aina tahtoo hänen parastaan? Siinä merkityksessä olen aina lasteni puolella.
Mutta siinä mielessä en ole lasteni "puolella" että pitäisin heidän käytöstään ja valintojaan aina viisaina ja järkevinä tai että puolustelisin heitä, jos he töpeksivät. Puutun virheisiin ja väärään toimintaan, koska se on minun velvollisuuteni vanhempana ja koska koen, että opettamalla heille moraalia toimin myös pidemmällä tähtäimellä heidän parhaakseen.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen lapseni puolella aina. Se ei tietenkään tarkoita,e tteikö hänen pitäisi kantaa vastuuta teoistaan, mutta tulen aina auttamaan ja tukemaan häntä siinä, enkä KOSKAAN tule kyseenalaistamatta hyväksymään häneen kohdistuvia syytöksiä mistään.
Kuinkahan paljon tällaisia äidin mielestä viattomia poikia on Suomen vankiloissa?
Vierailija kirjoitti:
Puutun virheisiin ja väärään toimintaan, koska se on minun velvollisuuteni vanhempana ja koska koen, että opettamalla heille moraalia toimin myös pidemmällä tähtäimellä heidän parhaakseen.
Hyvin sanottu, noinhan se juuri on. Ihmiset tekevät lapselleen karhunpalveluksen olemalla liikaa lapsen puolella sen sijaan että kasvattaisivat lapsensa toimimaan muita ihmisiä kohtaan oikein.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina lapseni puolella.
Jos huomaan että hän on väärässä, niin yritåän että hän näkisi sen. Tai sitten tuon esiin toisenkin puolen asiasta ja että senkin voisi ottaa huomioon.
Kuitenkin olen aina lapseni puolella, ja tuen häntä vaikka olisi väärässäkin.
Isä.
Tuo ei ole rakkautta eikä lapselle hyväksi.
"Kuitenkin olen aina lapseni puolella, ja tuen häntä vaikka olisi väärässäkin"
Vierailija kirjoitti:
Niin, kyllä se lapsi kannattaa heittää susille ihan itsekseen itseään kantamaan, ihan turha olla äitinä tukena ja turvana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, kyllä se lapsi kannattaa heittää susille ihan itsekseen itseään kantamaan, ihan turha olla äitinä tukena ja turvana.
Miksi lapsi heitettäisiin susille?
Puolella oleminen tarkoittaa sitä, ettei milloinkaan hylkää lastaan. Vaikka ei hyväksyisikään lapsensa tekoja, ohjaisi oikeaan rakkaudella. Puolella oleminen ei minusta tarkoita, että hyväksyisi väärät teot tai "ei minun lapseni" asennetta.
Ja aloituksessahan ei ollut kyse mistään mm. rikollisesta, vaan lapsen kasvatuksesta.
Kyllä, olen lasteni puolella, aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lapsi heitettäisiin susille?
Etkö todella keksi mitään tilannetta lapsesi arjessa, jossa hänet "heitetään susille" jos vanhempi ei ole turvana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan paljon tällaisia äidin mielestä viattomia poikia on Suomen vankiloissa?
Miten sun mielestä on jotnkin parempaa kasvatusta tuomita tutkimatta? Voisitko vähän perustella? Tässä on kuitenkin kyse länsimaisen oikeusjärjestelmän psrusteista.
Olen lapseni puolella siinä mielessä, että haluan hänen tietävän, että minun puoleeni voi kääntyä asiassa kuin asiassa ja haastavat tilanteet voidaan myös selvittää ja ratkoa yhdessä. Haluan kasvattaa lapsestani ensisijaisesti onnellisen ja maailmassa hyvällä itsetunnolla pärjäävän ja tulen tukemaan häntä omissa valinnoissaan vaikka ne poikkeaisivat omista näkemyksistäni.
Toisten ihmisten tahallista kiusaamista tai muuta huonoa käytöstä, josta joku toinen kärsii en hyväksy, mutta hyväksyn sen, että lapsellani on ehkä tulevaisuudessa erilainen maailmankatsomus kuin itselläni ja voin sen vain sitten hiljaa hyväksyä.
Mä olen lapseni puolella, mutta hän saa päättää mitä tehdään. Annan vain vaihtoehdot.
Koulukiusaamistapauksessa hän sai päättää, otetaanko asia esille kiusaajan kanssa vai vaihtaako koulua. Ja hän halusi vaihtaa. Minä olisin mielummin hoitanut asian vanhassa koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siellä vankiloissa on tyttöjä/naisiakin!
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsesi kokisi, että koko muu maailma on häntä vastaan, niin sinäkö äitinä myös kääntäisit hänelle selkäsi? Miksi?
Up