Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko lapsesi puolella?

Vierailija
18.11.2018 |

Vai lastasi vastaan, vai ottamatta kantaa? En puhu mistään rikoksista, vaan miten vanhempi lastaan kasvattaa, kannustaa ja tukee.

Mitä sanoa sellaiselle henkilölle, joka ei ymmärrä käsitettä "olla lapsensa puolella"?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen lapseni puolella aina. Se ei tietenkään tarkoita,e tteikö hänen pitäisi kantaa vastuuta teoistaan, mutta tulen aina auttamaan ja tukemaan häntä siinä, enkä KOSKAAN tule kyseenalaistamatta hyväksymään häneen kohdistuvia syytöksiä mistään.

Kuinkahan paljon tällaisia äidin mielestä viattomia poikia on Suomen vankiloissa?

Kyllä siellä vankiloissa on tyttöjä/naisiakin!

Eiköhän siellä vankiloissa ole enemmän kuitenkin niitä, joiden tunteisiin ja tarpeisiin ei ole lapsuudessa vastattu. On hylkäämiskokemusta ja osattomuuden kokemusta, vanhemmista ei ole ollut turvaa ja lapsi on joutunut pärjäämään itse. Kukaan ei ole ollut puolella.

Vierailija
22/25 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina lapseni puolella. Aina.

Se tarkoittaa myös sitä, että virheiden ja väärinteon jälkeen seison hänen rinnallaan (ja tarvittaessa talutan paikalle) kun hän kohtaa seuraukset, tuen ja autan korjaamaan, korvaamaan ja oppimaan, ja kerron että uskon häneen, tiedän että pystyy parempaan ja rakastan aina. Minun puoleeni voi aina kääntyä. Se ei tarkoita että pääsisi kuin koira veräjästä, että uskoisin kaiken mitä lapsi sanoo tai että auttaisin välttelemään vastuuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kysymys. Kuulun niihin onnekkaisiin, joille miniä on rakas kuin oma tyttäreni. On vaikea edes ajatella, asettuisinko aina ja ihan kaikessa oman lapseni puolelle. Entä, jos oma lapseni oliskin väärintekijä (esimerkiksi pettäisi, olisi väkivaltainen tms)  ja miniäni ei? Asettuisinko geenien vuoksi väärintekijän puolelle ja toista rakastamaani ihmistä vastaan? En pysty vastaamaan kysymykseesi, koska yksinkertaisesti en tiedä. 

Vierailija
24/25 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai olen. Lapseni ei vaan itse vielä aina ymmärrä mikä on hänen parhaansa.

Vierailija
25/25 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea kysymys. Kuulun niihin onnekkaisiin, joille miniä on rakas kuin oma tyttäreni. On vaikea edes ajatella, asettuisinko aina ja ihan kaikessa oman lapseni puolelle. Entä, jos oma lapseni oliskin väärintekijä (esimerkiksi pettäisi, olisi väkivaltainen tms)  ja miniäni ei? Asettuisinko geenien vuoksi väärintekijän puolelle ja toista rakastamaani ihmistä vastaan? En pysty vastaamaan kysymykseesi, koska yksinkertaisesti en tiedä. 

Varmasti hankala valinta, mutta ei kyllä liity yhtään lapsen kasvatukseen. Tai toivottavasti et ainakaan kasvavaa lasta jätä kakkoseksi suhteessa oletettavasti aikuiseen miniään.