Raskausmyrkytyksestä,kuka tietää...
Kertokaas miten myrkytys etenee?Mitä oireita ym?Voiko alkaa edetä tosi nopsaa viikoilla 25+...Auttakaa!
Kommentit (2)
Verenpaineen nousu ja sen mukanaan tuomat oireet: huimaus, päänsärky, näköoireet (pilkkuja). Virtsaan erittyy valkkuaista. Ylävatsan kipuja. Runsasta turvotusta.
Ainoa " parannuskeino" on synnytys. Oireita voi helpottaa levolla. Joskus otetaan sairaalahoitoon,jotta pystytään seuraamaan sekä vauvan, että äidin vointia intensiivisesti.
Mulla toksemia kahdessa raskaudessa. Oireet ilmenivät juuri noilla viikoilla ja sikiön kasvu hidastui. Kävin lähes viikottain ä-polilla kontrollissa ja kun tarvittavat raskausviikot tulivat täyteen (38) synnytykset käynnistettiin.
En tiedä, voiko edetä nopeasti, mutta kyllä sinusta varmasti hyvä huoli pidetään. Pyydä neuvolasta liuskoja (nimeä en nyt muista) joilla voit itse seurata virtsan valkuaista. Itselläni oli myös verenpainemittari, jotenka olin hyvin ajan tasalla vointini suhteen. Ja lepää, lepää ja lepää.
-satu-
Voi edetä nopeastikin, eli jos epäilet, ota yhteyttä neuvolaan tai äitiyspolille!