Onko ok pestä pyykkiä sunnuntaisin kerrostalossa?
Kommentit (24)
Sunnuntai on ihan tavallinen päivä.
Ei ole ei, naapurisi kuuntelee Jumalanpalvelusta.
On? Minulla menossa nyt toinen koneellinen. Imuroinkin heti aamulla. Tänne ei kyllä ole koskaan kuulunut naapureiden pesukoneiden tai imureiden äänet niin olen olettanut ettei minunkaan kuulu niiden asuntoihin.
Pyhätyöllä ei ole siunausta, sanoi eräs vanha mummo minulle kerran.
Huomasin että se piti paikkansa.
Miksi ei olisi? Monella se sunnuntai on ainoa päivä milloin ehtii tekemään kotihommia.
Aloittaja ei penaalin terävin tai sitten kyllästynyt elämään ja tänne täytyy tulla vääntää tyhmiä aloituksia🙄
Mä pesen pyykkiä välillä öisinkin ja asun kerrostalossa. Olen tehnyt samaa jo 15 vuotta, eikä kukaan ole valittanut asiasta, joten jatkan samaa rataa.
Ei ole ok, mutta on pakko pestä kun on vuorotyö enkä yöllä ainakaan pese. Muuten en tee meluisia kotitöitä, en voisi kuvitellakaan imuroivani. Sunnuntai ei ole tavallinen päivä! En ole uskovainen mutta lapsuudenkodin perintöä tämä. Sunnuntai on lepopäivä.
13 oletkos Jumala vai miksi määräät että sunnuntai on lepopäivä?
Sinulla se voi olla lepopäivä ja minulla lepopäivä voi olla vaikka maanantai. Oikeasti minulla ei ole mitään lepopäivää. Ja sinun lapsuudenkodin perinnöt tuskin vaikuttaa muihin!
Jeesus ei tykkää, jos sunnuntaina pesee ... että tuota, mieluummin ei.
Tässä talossa ei edes kuule, jos joku pesee pyykkiä. Millaisissa pahvilootissa te asutte?
Pesisin pyykkiä sunnuntainkin mutta pesutuvalla ei koneisiin tule virtaa, aikaa kyllä olisi.
Meidän kerrostalossa saa pestä pyykkiä sunnuntaisin (ei ole erikseen kielletty), mutta sitä ei saa ripustaa kuivumaan (on erikseen kielletty). Samoin mattojen sekä vuodevaatteiden tuulettaminen on sunnuntaisin sekä muina pyhäpäivinä kiellettyä järjestyssääntöjen mukaan...
Vierailija kirjoitti:
Tässä talossa ei edes kuule, jos joku pesee pyykkiä. Millaisissa pahvilootissa te asutte?
Mutta Jeesus kuulee. Oletkos miettinyt sitä?
Kannattaa mielummin maanantain puolella pestä klo: 00.01 lähtien.
Ilman muuta voi, kunhan ei hiljaisuuden aikaan.