Lapsia käytetään orjatyövoimana valtion koulukodissa, Lagmansgårdenissa
Lagmansgårdenin koulukodissa, valtion omistamassa paikassa, käytetään lapsia orjatyövoimana.
Siellä käydään arkisin koulussa ja tämän lisäksi tehdään fyysisesti raskasta pakkotyötä kuten peltotöitä, metsätöitä ja niin edelleen.
Töihin osallistuvat lapset ovat pääasiassa iältään 7-16 vuotiaita eli peruskouluikäisiä lapsia ja nuoria.
Noita töitä tehdään siis peruskoulun käynnin ohessa peruskoukun käymisen sijaan, ei siis peruskoulupäivän jälkeen vaan sen aikana.
Esimerkiksi Maanantaisin kun kaikki muut Suomen lapset ympäri maan menevät koulun penkille niin Lagmansgårdenissa osa menee kouluun ja osa menee töihin.
Viikottain töihin käytetään ajallisesti noin 2 päivän verran peruskouluajasta eli se kaikki on oppimisesta pois.
Kun peruskoulu jää kesäisin lomille niin lapset jatkavat Lagmansgårdenissa työskentelyä 5 päivänä viikossa 6h päivässä, ilman palkkaa tai mahdollisuutta hakea oikeita kesätöitä.
Noista töistä ei saa palkkaa, ei peruskouluaikana tehdystä työstä eikä kesälomalla tehdystä työstä.
Itse sain 2 vuoden työskentelystä numeron 7 peruskoulun todistukseen nimikkeellä "Maa-metsätalous- sekä puutarhaoppi". Yhtään oppikirjaa aiheesta ei ollut, pelkkää raskasta fyysistä työntekoa.
Työtä on pakko tehdä, muuten rangaistaan kävelyttämällä useita kilometrejä, ottamalla kotilomat pois, antamalla huone-arestia, heittämällä eristyshuoneeseen, viemalla puhelut vanhemmille pois, ottamalla viikkorahat pois, vain mielikuvitus on rajana.
Asialle on useita satoja todistajia sillä useat sadat lapset ja nuoret ovat käyneet tuon läpi ja useat lastensuojelutyöntekijät ovat pakottaneet käymään tuon läpi.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Vertailun vuoksi:
Vankila: ei pakkotyötä vaan mahdollisuus tehdä töitä ja tehdystä työstä maksetaan palkka.
Lagmansgårdenin koulukoti, lastensuojelulaitos: pakkotyötä josta ei makseta palkkaa.
Näin kauniisti toimii 2000-luvun Suomen lastensuojelu.
Pedofiileillä, raiskaajilla sekä murhaajilla on paremmat oltavat ja oikeudet valtion vankilassa rangaistusta suorittaessaan kuin mitä alaikäisellä valtion lastensuojelulaitoksessa.
Anteeksipyyntö ei korvaa mitään!
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan meidän lähikoulussa on oma linjansa näille "jopo" (joustava perusopetus) -oppilaille. Ovat pari päivää viikossa työssäoppimassa ilman palkkaa. Ja sille luokalle kuules ihan jonotetaan!
Lapset haluaakin sinne luokalle itse, koulukotiin orjatöitä tekemään ei haluta vaan sinne joudutaan.
Siellä vapaaehtois "jopo" tuskin kielletään pitämästä yhteyttä vanhempiin/mihin läheisiin jos työt ei maistu, koulukodissa kiellettiin ja tehtiin paljon muutakin.
Turhaan alat puolustelemaan.
Mitenkäs sinä sitten pitäisit tuollaisessa paikassa kuria? Kiellot ovat ainakin minusta parempia kuin vaikkapa hakkaaminen. Ja kun käyttäytyy hyvin niin ei ole kielloista huolta.
Se ettei suostu lapioimaan paskaa ja sen takia evätään yhteydenpito vanhempiin on silkkaa mielipuolista kiusaamista sekä laitonta että moraalitonta. Kurin kanssa mitään tekemistä. Tuutko sä lapioimaan ilmaseks paskaa? Tuleeko sun lapset kesken koulupäivän lapioimaan ilmaseks paskaa? Ai ette tuu, sitä minäkin. Miksi siis muiden pitäisi?
Eihän se ole ilmaiseksi tekemistä. Saat ilmaiset ruuat ja asumisen vastikkeeksi.
Jos pomosi ilmoittaisi sinulle huomenna että tästä lähtien et saa enää työstäsi palkkaa vaan pelkän ilmaisen ruoan ja asumisen vastikkeeksi, suostuisitko? Entä jos pomo toteaisi että irtisanoutuminen ei ole sallittua vaan sinun on nyt pakko tehdä työsi palkatta, olisiko asia sinulle ok?
Pitäisi olla päivänselvää että vain ja ainoastaan raha kelpaa palkaksi tehdystä työstä ja työntekijällä on oltava mahdollisuus irtisanoutua.Mikä idea tällaisessa vertailussa on? Toisessa tapauksessa on vaikea nuori kasvatuslaitoksessa ja toisessa tavallinen aikuinen työelämässä.
Pointti oli se että ketään ei saa pakottaa ilmaiseksi työvoimaksi, ihan sama onko kyseessä työelämässä oleva aikuinen vai koulukodissa asuva teini.
Vierailija kirjoitti:
Äitini olisi aikoinaan ilolla ollut koulukodissa täysihoidossa ja tehnyt ilolla töitä, mutta piti 8v lähteä ruokapalkalla piiaksi ja sai jätteitä ruuaksi ja tuvassa uuninloukossa hetken nukkua.
Ehti käydä kaksi vuotta kiertokoulua ennen duuni alkua.
Kauhein tehtävä oli viedä veneellä ukkosmyrskyssä toisen pikkupiian kanssa lehmiä saareen laitumelle. Toinen piti lehmää kiinni ja toinen souti kaatosatessa ja tuulessa ja emäntä oli haukkunut, kun tytöt olivat lorvailleet ja viipyneet liian kauan.Kyllä nykyihmisten ruikutukset ovat usein ihan turhaa, mutta en silti hyväksy, että lapsia rääkätään. Töiden opettelu ei nyt kuitenkaan ole kidutusta.
Äitisi? Minun äitini on käynyt 6-vuotisen kansakoulun ja jos eläisi, olisi nyt 90. Piikana en tiedä ketään hänen ikäistään olleen, enkä kiertokoulua käyneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oppilaitoksissakin tupakointi on kielletty oppilailta. Henkilökunnalla voi silti olla oma suljettu tupakkapaikkansa jossain. Ihan normaalia, ettei oppilaiden ja henkilökunnan säännöt ole ihan samat...
Ja CD-levyt on tietenkin varastanut henkilökunta, ei tietenkään kukaan asukeista. Jep jep. Älä jaksa.
Sain ceedeen mun äitiltä. Menin takas laitokseen. Siellä oli yks miestyöntekijä. Se tuli mun huoneeseen. Otti sen ceedeen pöydältä ja sanoi että tää on hyvä bändi, mulla ei tätä näitten ceedeetä ookkaan. Sitten seuraavana päivänä koulupäivän jälkeen ceedeetä ei ollut missään. Sama työntekijä töissä. Ceedeetä ei missään kenenkään muun nuoren huoneessa. Ei ole kuin yksi vaihtoehto. Kukaan nuori ei pääse koulupäivän aikana toisen nuoren lukittuun huoneeseen. Älä ite jaksa olla noin vajaa.
Kumpikohan on todennäköisempää? Sen cd:n varasti toinen rikoksista koulukotiin joutunut nuori, vai että sen cd:n varasti työntekijä, jolla on puhdas rikosrekisteri ja taustat muutenkin tarkistettu huolellisesti? Mieti nyt.
Kumpi on todennäköisempää?
1. Nuori jolla ei ole avaimia pääsee kahden (2) lukossa olevan oven, osaston oven ja huoneen oven, läpi rikkomatta mitään pölliäkseen yhden ceedeen koulupäivän aikana kenenkään mitään huomaamatta?
Vai
Työntekijä joka on sanonut pitävänsä bändistä, joka on ceedeen katoamishetkellä töissä ja jolla on avaimet kaikkiin oviin ja jolla on valtuudet liikkua pitkin laitosta miten haluua milloin haluaa?
Ei tarvitse kutsua Sherlockia tässä keississä.
Voi hyvä ihminen sentään :D. Luuletko sinä reppana ettei sillä työntekijällä ole rahaa ostaa samanlainen levy ihan itse :D? Ei niitä levyjä tartte koulukodin pennuilta varastaa, senkun menee kauppaan ja ostaa. Todellakin paljon todennäköisempi vaihtoehto on, että toinen nuori on sen varastanut.
Moni koulukotiin mennyt nuori, jonka minä laitosaikoina tunsin, oli todella narsistisia ja keksi just tuollaisia ihan utopistisia tarinoita ja salaliittoja etenkin aikuisista ja työntekijöistä. Manipuloiva ja juonitteleva ihminen kuvittelee, että kaikki toimivat saman moraalikoodiston mukaan. Olivat ihan helvetin raskaita nuoria.
Ymmärrätkö mitä sulle puhutaan? Se levy oli mulla juuri ennen kuin lähdin kouluun ja laitoin oven lukkoon. Sitä levyä ei ollut enää siellä kun tulin koulusta pois. Kuka muukaan sen olisi varastanut kuin työntekijä jolla on oviin avaimet? Nuoriko jolla ei ole avaimia ja istui koulussa jolla ei ollut mitään mahdollisuutta päästä 2 lukitun oven läpi jälkiä jättämättä huomaamatta koulupäivän aikana. Avaa silmäs sokea. Vai työntekijät jotka diilaa nuuskaa laitoksessa ei ole kykeneväisiä varastamaan, salli mun nauraa. Varastivat niitä nuorilta takavarikoituja tupakoitakin.
Aika taitavasti te siellä koulukodissa teette kaikkea muutakin, minkä pitäisi olla mahdotonta toteuttaa. Joten minä en yhtään epäile sitä, etteikö joku teikäläisistä olisi sitä levyä pöllinyt jossain välissä. Mikä ihmeen motiivi sillä työntekijällä olisi muka pölliä sitä sinun levyä? Miksi se niin tekisi? Luuletko etteikö sillä olisi rahaa ostaa levyä itse? Ei työntekijän tarvitse pölliä nuorten levyjä, niillä on kyllä rahaa ostaa ne haluamat levyt itse.
Sen sijaan nuorilla, jotka ovat rikollisen käyttäytymisen takia laitoksessa, on aika montakin motiivia pölliä muiden tavaroita. Ei olisi ensimmäinen eikä viimeinen kerta.
Miksi työntekijät varastavat työpaikaltaan vaikka olisi varaa ostaa kaupasta kynät sun muut mitä pöllivätkin? Turha syyttää laitosnuoria kaikesta pahasta kun suurin osa ihmisistä ei ole itse yhtään sen parempia, tuskin sinäkään.
Voin kertoa salaisuuden, normaalisti työntekijät eivät pölli yhtään mitään työpaikoilta. Se mikä sinun elämässäsi on normaalia ja hyväksyttävää, ei ole normaalia oikeassa työelämässä.
Mun viimeisimmässä työpaikassa itse en varastanut mitään, mutta todistin kun nämä omissa kodeissaan kasvaneet enkelit ja wannabe paremmat ihmiset, kuten sinä, varastivat surutta ruokaa, juomaa, tarvikkeita ja muita hyödykkeitä.
https://www.ttl.fi/tyopiste/kuinka-paljon-ihmiset-varastavat-toista/
Mitä sinä minun kodistani luulet tietäväsi? Luulet katkerana, että sinä olet ainut raukka jolla on elämässä ollut vaikeuksia ja se on sinulle syy ja oikeus perseillä syytellen samalla muita: työntekijöitä, yhteiskuntaa, omissa kodeissa kasvaneita. Kieriskelet tuossa katkeruudessa ja syyttelet ihan kaikkia muita. Miltä mahtaa elämäsi maistua tällä hetkellä? Saatko tuolla muiden syyttelyllä ja omien vastuidesi pakoilulla elämääsi paremmaksi?
Minä olen ihan samalla tavalla laitoslapsi mitä sinäkin. Mutta minä en jää itsesääliin makaamaan, en riko lakia ja elän oikeusvaltion periaatteiden mukaisesti. Käyn töissä ja hoidan velvollisuuteni. Sinulla on mahdollisuus samaan, jos vain haluat tehdä muutakin kuin rypeä tuossa itsesäälissä ja syytellä ihan kaikkia muita sinun omasta elämästäsi ja omista valinnoistasi.
Hei eikö ookkin kiva ku olen tietävinäni yhtä paljon sun kodista kuin mitä sinä olet tietävinäsi koulukodista ja sen arjesta tai musta ja mun elämästä? Säälittävä ihminen kertakaikkiaan.
Kovasti syyttelet mua varkaaksi ja väität ettei jengi pölli työpaikaltaan. Sitten kun ilmaisen asiasta jotain mikä ei sovi sun maailmankuvaasi niin alat suoltamaan rivikaupalla tuollaista tekstiä varmaankin jotta saisit huomion omista paskanjauhamisistasi pois :D Aijai ku olet kurja, ikävä, muita kiusaava ihminen joka pönkittää omaa egoaan muiden kustannuksella kuten taas näimme.
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Pelkään pahoin, että nämä kauhujutut koulukodeista ovat ihan totta, ja vain jäävuoren huippu. Muistan kun olin työharjoittelussa nuorisopsykiatriassa ja siellä moni oli koulukodissa, tulivat sitten sieltä välillä sairaalajaksoille.
Kyllä niissä paikoissa kaikenlaista tapahtui, sen tiesi henkilökuntakin. Asioista ei julkisesti puhuttu tietenkään. Mutta kaikki tiesivät, että tietyissä koulukodeissa oli ongelmia. Tietysti nuoretkin olivat tosi hankalia ja osasivat myös keksiä juttuja, mutta silti.
Joskus yli 10 vuotta sitten julkisuudessa oli yksi koulukoti, jonka nimeä en nyt musta, mutta siitä tehtiin ihan dokumentti, jossa joku tutkiva journalisti oli selvitellyt, mitä kaikkea outoa paikassa oli tapahtunut. Oli esiintynyt mm. eläinrääkkäystä ym.
Muistaako kukaan, mikä sen paikan nimi oli?Minä työskentelen lastensuojelussa ja tasan tarkkaan tiedän, että koulukodin lapset eivät mitään viattomia enkeleitä ole. Osa on oikeasti todella vaarallisia ja väkivaltaisia. Yrittävät tehdä aseita ihan kaikesta mahdollisesta ja käyttää niitä työntekijöitä ja muita nuoria vastaan.
Varmasti, mutta miten esim ilmainen työ yksistään auttaa heitä? Toivottavasti kaikille nuorille tarjotaan terapiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeks mutta koulukodin asukeilleko olis yhtäkkiä koulunkäynti maistunutkin? Hyvä vitsi!
Itse en ollut koulukodissa sen takia, että olisi ollut ongelmia koulussa vaan olin siellä sen takia, että kotona hakattiin enkä voinut enää siellä asua. Minut sijoitettiin koulukotiin koska ei ollut mitään muuta vapaata paikkaa. Siksi päädyin koulukotiin.
Koulukoti on väärä paaikka sinulle,koettaisin hakeutua perhekotien tapaiseen asumiseen,sitäpaitsi voit myös tedä rikosilmoituksen näistä pakkotoimenpiteistä,nimikkeellä pakottaminen ja vapauden riisto.
Absurdia väittää että palkaton fyysinen työ olisi jotain auttamista.
Jos se on rangaistus, niin sen pitäisi perustua lakiin. Pitäisi olla oikeudenkäynti, ja syytetylle pitäisi nimetä asianajaja. Tuomiolle pitäisi olla perustelut ja siitä pitäisi voida valittaa. Ihan oikeusvaltion perusasioita. Mutta nämä eivät päde jos kyse on lapsista ja lastensuojelusta. Laitosten ei paljoa tarvitse noudattaa lakia tai perusoikeuksia kun valvonta on yhtä tyhjän kanssa.
Tässä hyvä ketju koulukodista.
https://www.vauva.fi/keskustelu/1735381/ketju/olen_kasvanut_valtion_kou…
https://yle.fi/uutiset/3-10397919
Yllätystarkastus paljasti lukuisia epäkohtia koulukodissa – Pohjolakodin johtajan mukaan ongelma on osin laissa, lapsiasiavaltuutettu varoittaa lain yläpuolelle asettumisesta
"Muhoksella sijaitsevasta koulukoti Pohjolakodista on yllätystarkastuksen yhteydessä ilmennyt vakavia puutteita lastensuojelulain noudattamisessa."
"Lasten kertomusten ja ohjaajien asiakirjoihin tekemien merkintöjen perusteella Pohjolakodissa tosiasiassa rajoitetaan ainakin lapsen liikkumisvapautta ja yhteydenpitoa sekä oman omaisuuden käyttöä ilman päätöksiä. Lisäksi lapsia käytännössä eristetään omiin huoneisiinsa ilman eristämistä koskevaa päätöstä.
– Lastensuojelun asiakkailla on ihan samat ihmisoikeudet ja perusoikeudet kuin kaikilla muillakin. Lastensuojelun asiakkuus ei oikeuta loukkaamaan perusoikeuksia."
"Pakkotyö tarkoittaa työtä tai palvelusta, johon ihminen pakotetaan rangaistuksen uhalla vasten tahtoaan."
"Orjuus on ihmisen pitämistä toisen (ihmisen tai valtion) vallan alla työssä ilman oikeutta palkkaan, vapautta ja omaan tahtoon perustuvaa valintaa. Orja ei pääse ulos asemastaan"
"Lapsityöllä ja lapsityövoimalla tarkoitetaan alaikäisten lasten tekemää työtä, joka on fyysisesti, psyykkisesti, moraalisesti tai sosiaalisesti haitallista, taikka häiritsee tai estää heidän koulunkäyntiään"
"Kaikessa ensisijaista on lapsen etu. Terveisin lastensuojelu"
Huostaanotetun pakkotyö lastensuojelu laitoksessa
https://mosaiikkimieli.home.blog/2019/05/27/huostaanotetun-pakkotyo-las…
Mitä sinä minun kodistani luulet tietäväsi? Luulet katkerana, että sinä olet ainut raukka jolla on elämässä ollut vaikeuksia ja se on sinulle syy ja oikeus perseillä syytellen samalla muita: työntekijöitä, yhteiskuntaa, omissa kodeissa kasvaneita. Kieriskelet tuossa katkeruudessa ja syyttelet ihan kaikkia muita. Miltä mahtaa elämäsi maistua tällä hetkellä? Saatko tuolla muiden syyttelyllä ja omien vastuidesi pakoilulla elämääsi paremmaksi?
Minä olen ihan samalla tavalla laitoslapsi mitä sinäkin. Mutta minä en jää itsesääliin makaamaan, en riko lakia ja elän oikeusvaltion periaatteiden mukaisesti. Käyn töissä ja hoidan velvollisuuteni. Sinulla on mahdollisuus samaan, jos vain haluat tehdä muutakin kuin rypeä tuossa itsesäälissä ja syytellä ihan kaikkia muita sinun omasta elämästäsi ja omista valinnoistasi.