Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kasvanut valtion koulukodissa. Haluatko kysyä jotain?

Vierailija
01.12.2012 |

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLEN.KÄYNYT ASIAN LÄPI JA PROSENTTI ON. 28,5 JOTEN ÄLÄ PUHU PASKAA. EHKÄ OLET KATKERA. PYSY KUITENKIN TOTUUDESSA. T TARJA .T

Vierailija
2/40 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLEN.KÄYNYT ASIAN LÄPI JA PROSENTTI ON. 28,5 JOTEN ÄLÄ PUHU PASKAA. EHKÄ OLET KATKERA. PYSY KUITENKIN TOTUUDESSA. T TARJA .T

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset lapset sinulla on?

Vierailija
4/40 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko siellä koulun suoritettua loppuun? Minkälaista koulunkäynti on normikouluun verrattuna koulukodissa?

Vierailija
5/40 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2012 klo 00:21"]

yhteiset retket erilaisiin paikkoihin, vaikka ne menivätkin monesti mönkään huonon käytökseni takia. Mutta myös kavereiden kanssa tehdyt hulluttelut olivat hauskoja, vaikka niistä tulikin usein rangaistuksia. Kadun joitakin karkuyrityksiä, joiden aikana altistin itseni erilaiselle hyväksikäytölle ja vaaroille. Ne hatkat olivat saaneet jäädä tekemättä. Joistakin karkureissuista jäi traumoja.

Ap

[/quote]

Ovatko kaikki laitoslapset tyhmiä?? Muuthan tietävät, että siellä täällä epämääräisessä seurassa heiluessa ei ole turvallista ja voi sattua yhtä jos toista. Pakkoko sitä on karkailla joka paikasta?

Vierailija
6/40 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sinulla vahvasti meikatut kulmat?

Vierailija
7/40 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 11:19"]

Pääseekö 12vuotiaat sinne. Nimittäin olen 12 v tyttö ja asun Keravalla. Mä lintsaan melkein koko ajan, ja tälläkin hetkellä. Niin.... Aloin miettiä että pitäskö mennä? Vanhemmatki välillä miettinyt ja Isosisko ja Isoveljenikin ovat olleet. Tai veli on vieläkin. T: Wilma

[/quote]

Mitäs jos ottaisit itseäsi niskasta kiinni ja lakkaisit olemasta typerä kakara? Käyt koulusi ja ryhdistäydyt.

Vierailija
8/40 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä sinne jouduit, vai pääsitkö? Oliko se kuin joku koulu ja asuntola, vai minkä oloinen se oli? Onko siellä olijoista (asukkaat/hoitajat) sulle kukaan enää aikuisena läheinen? Minkä ikäisenä sinne muutit? Koska muutit pois? Minne muutit ja saitko siihen jotain apua kun muutit pois?

Vierailija
9/40 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi olit siellä? oletko mies vai nainen? missä koulukodissa olit?

Vierailija
10/40 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä parhaimmat muistot? Mitkä olisit tehnyt toisin ?

Vierailija
11/40 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No silloin 14-vuotiaana varmasti jouduin, nyttemmin ajattelen että pääsin :o) Koulukoti on nimensä mukaisesti paikka jossa asutaan ja käydään koulua. Meillä oli osastorakennukset ja koulurakennus. Muutama hoitaja on facessa kaverina, ja omahoitajan kanssa, joka on nyt jo eläkkeellä, meillä on läheiset välit. Sen aikaisista kavereista ei taida kovin moni olla kunnossa. Muutin 18-vuotiaana pois. Muutin sosiaalitoimen tukiasuntoon ja koulukodin henkilökunnasta sain muuttoapua.

Vierailija
12/40 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli miksi jouduit, kotona jotain ongelmia vai vain sinulla ongelmia?

Vierailija
13/40 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä vietetään kaikki aika, ellei omaan kotiin voi mennä. Ja jos on toilaillut, niin lomat palaa. Jouduin koulukotiin sen takia että laiminlöin koulun, olin itsetuhoinen ja aggressiivinen. Muissa lepsummissa paikoissa ei enää pärjätty kanssani. Olen nainen. Ap

Vierailija
14/40 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteiset retket erilaisiin paikkoihin, vaikka ne menivätkin monesti mönkään huonon käytökseni takia. Mutta myös kavereiden kanssa tehdyt hulluttelut olivat hauskoja, vaikka niistä tulikin usein rangaistuksia. Kadun joitakin karkuyrityksiä, joiden aikana altistin itseni erilaiselle hyväksikäytölle ja vaaroille. Ne hatkat olivat saaneet jäädä tekemättä. Joistakin karkureissuista jäi traumoja.

Ap

Vierailija
15/40 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla siis joskus lomia ja koti (äiti/isä) minne mennä lomalle? Tai mummola tms.?

Minkälaiset suhteet sinulla on nykyään vanhempiisi, jos sellaisia on? Onko sinulla sisaruksia, miten heillä sujui teini-ikä?

Vierailija
16/40 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitten oli pitkiä aikoja ettei minulla ollut lomapaikkaa. Ne ajat vietin koulukodissa. Useimmiten syynä lomien palamiseen oli oma käytökseni. Mokailin lomilla. Sain kerran myös tukiperheen, mutta mokasin senkin.

Vanhempiini on asialliset välit tällä hetkellä, näemme silloin tällöin. On ollut vuosia ettemme ole olleet tekemisissä, viimeksi taukoa oli neljä vuotta. Vanhempani ovat tiukan uskonnollisia, ja siitä kaikki vaikeudet lähtikin kun rupesin kapinoimaan ja mopo lähti käsistä.

Sisaruksia on enää yksi, toinen teki itsemurhan. Vaikeuksia oli heilläkin, mielenterveysongelmia. Elossa oleva sisarukseni voi tätä nykyä melko hyvin, vaikkei voikaan olla työelämässä. Olemme lähentyneet viime vuosina.

Ap

Vierailija
17/40 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olivatko säännöt reilut ja selkeät, saitteko yksityisyyttä (oma huone?), kapinoitko paljon?

Vierailija
18/40 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olisi voitu tehdä toisin, ettet olisi ollut itsetuhoinen ja vaikea nuori? Miksi tiukka uskonnollisuus ajoi sinut sellaiseksi?

Vierailija
19/40 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos, niin minkä ikäisiä?

Vierailija
20/40 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän erilaiset kuin nykypäivänä. Räikeitä virheitä tapahtui joskus. Henkilökunta on vain kasa erehtyväisiä ihmisiä. Johtaja mm. repi hiuksista erään tytön rappusia alas, toisen tytön hyväksikäyttäjä isä päästettiin tapaamaan tyttöään ja tyttöä käytettiin sillävälin hyväksi.

Käsittely oli joskus turhan kovakouraista, minua haukuttiin läskiksi henkilökunnan taholta yms. Uutta tulokasta kiusattiin usein henkilökunnan ja oppilaiden toimesta, eikä systemaattiseen vittuiluun ja turpaanvetämisiin useinkaan puututtu. Minulle syötettiin tupakannatsoja ja heitettiin hiekkaa päälle, irvisteltiin aina kun menin ohi jne. Tämä loppui kun uusi oppilas saapui, tai jos oli itse mahdollisimman kovapintainen ja hyökkäävä.

Yksityisyyttä meillä oli, jokaisella oli oma huone. Meillä oli kuitenkin tupatarkastuksia ja kaikki pengottiin, omaisuutta takavarikoitiin joskus syyttä ja lomilta tullessa meidän piti joskus riisuuntua kokonaan ja miespuolinen hoitaja tutki kaikki vaatteemme alushousun saumoja myöten. Tästäkin huolimatta aineita liikkui laitoksessa.

Kapinoin ajoittain todella paljon, minut erotettiin mm. jopa koulukodin koulusta ja jouduin kasvimaalle töihin muutamaksi viikoksi :o)

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi