Onko teidän metsä jo haravoitu?
Olen vähän huolissani kun meillä on vielä kokonaan haravoimatta. Voiko sen tehdä vasta keväällä? Jos saisi vaikka koulun taksvärkkipäivänä reippaita koululaisia haravoimaan...
Kommentit (56)
Itse asiassa on. Pieni metsä, jossa lenkkeilemme on kunnan omistuksessa, ja olivat kunnanmiehet siellä käyneet haravoimassa. Mietin itsekin, että miksi, koska ei oo tosiaan mikään puisto tai piha.
Mun isä aikanaan haravoi tonttiinsa rajoittuvaa metsää, muutamassa vuodessa valkovuokot ja sinivuokot katosivat metsästä miltei kokonaan.
Meil on 20 hehtaaria metsää, kyllä menee koko talvi että saan sen haravoitua.
Ei, mutta puutarha on pidetty kunnossa.
Meillä ei ole metsää, mutta asumme kunnan metsän vieressä. Kunta siistii metsänsä n. 10 vuoden välein. Enpä juuri tiheämpää hoitotaajuutta osaa kaivata.
Ajattelin tänään haravoida, kun ei ole kuin puoli hehtaaria. Toi naapurin jänis on sitä valitellut kun tuuli vie lehdet mun kolon edustalta sen porkkanamaahan.
Meidän kaupunginosan metsää ei ole kukaan haravoinut. Suututtaa ja itkettää, miksei kunta ota mitään vastuuta mistään? Jos syttyy metsäpalo niin haastan kyllä kunnan oikeuteen.
Ostan joka vuosi perheelle joululahjaksi uudet haravat, kun niitä kuluu siellä metsässä niin nopeaan. Meidän K-raudastakin ne ovat koko ajan loppu, ja jos tilaan Kiinasta ne eivät kestä kuukauttakaan. Pitäisiköhän tilata jenkeistä mieluummin, jos heillä ei kerran ole niille käyttöä?
Miten muuten saatte metsänpohjanne siistiksi ja lehdettömäksi, jos siellä kasvaa paljon mustikkaa ja puolukkaa?
Perunkirjoitus on tulossa, kun lapseton setäni kuoli. En edes tiedä, paljonko metsää tulen omistamaan. En haluaisi omistaa yhtään ja mitä sille teen?
Vierailija kirjoitti:
Ostan joka vuosi perheelle joululahjaksi uudet haravat, kun niitä kuluu siellä metsässä niin nopeaan. Meidän K-raudastakin ne ovat koko ajan loppu, ja jos tilaan Kiinasta ne eivät kestä kuukauttakaan. Pitäisiköhän tilata jenkeistä mieluummin, jos heillä ei kerran ole niille käyttöä?
Miten muuten saatte metsänpohjanne siistiksi ja lehdettömäksi, jos siellä kasvaa paljon mustikkaa ja puolukkaa?
Sun täytyy hommata tiheäpiikkisempiä haravia, joihin jää myös mustikanlehdet.
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta puutarha on pidetty kunnossa.
Kanerva tykkää, kun hoidetaan.
Ulottuuko jokamiehenoikeus haravoituihin lehtiin?
Vierailija kirjoitti:
Perunkirjoitus on tulossa, kun lapseton setäni kuoli. En edes tiedä, paljonko metsää tulen omistamaan. En haluaisi omistaa yhtään ja mitä sille teen?
DAA! HARAVOIT!
Ei, mutta puutarhan siistin eilen.
Mies haravoi perämetsäni kerran kk.
En jaksanut sitä jokavuotista haravointia, kaadettiin koko metsä, ja metsänpohjaan rounduppia ettei kasva uudestaan.
150 hehtaaria haravoimatonta metsää minulla :( hirveä stressi tuli kyllä nyt tästä!
Olen istuttanut metsäni kokonaan havumetsäksi, niin ei tule lehtiä jotka tarvitsisi haravoida. Kätevää!
Vierailija kirjoitti:
150 hehtaaria haravoimatonta metsää minulla :( hirveä stressi tuli kyllä nyt tästä!
humblebrag... Myy siitä jättimetsästäsi osa, kyllä sillä rahalla pistät vaikka thaimaalaiset haravoijat useaksi vuodeksi töihin.
Tietenkin on. Nykyisin talvet on niin vähälumisia että metsäpalovaara voi tulla jo aikaisin keväällä. Vähän vastuuta nyt. Mitä teet jos sun metsästä leviää suurpalo?