Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aargh! Teinipoikani ei ymmärrä

Vierailija
17.11.2018 |

että samojen vaatteiden pitäminen on yksinkertaisesti outoa. Kaappi on täynnä vaatteita ja esim. kenkäpareja on monet, mutta SILTI hän menee yksi ja sama huppari päällä kouluun vaikka koko viikon. Viikonloppuna se pestään, ja seuraavalla viikolla sama jatkuu. Ja sitä seuraavana, ja sitä seuraavana. En kestä! Sukat ja kalsarit sentään vaihtaa.

Miten saan tuon tajuamaan, että leimautuu pian tosi kummaksi tyypiksi, jos jatkaa noin?

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksu teini sinulla. Nykyinen kulutushysteria tulee muuttumaan ja nuoriso on edelläkävijöitä.

Tämä pakolla koska tulevaisuudessa tulee köyhyys lisääntymään myös hyvinvointivaltioissa.Poikani 20 v. hyvin tietonen tästä, minä, kaverini ja meistä vielä vanhemmat ns,vihreällä oksalla kököttäjät ei olla niin tietosia vielä.

Vierailija
82/103 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin minä. Kaapit on täynnä YSL:n, Tigerin, Acnen, Philip Limin ym vaatteita ja laukkuja. Ja joka hiton päivä pukeudun kansitakkiin ja mauhareihin, samohihin farkkuihin ja paitauseroon ja selkään laitan Marimekon repun.

Laiskuutta ja mukavuudenhalua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän töissä aina "samaa" paitaa. Todellisuudessa mulla on niitä paitoja kaapissa iso kasa, aina puhdas paita päälle. Kyseessä on Zaran hinta/laatu-suhteeltaan hyvä toppi, maksaa 7-8e. Mulla on niitä kaappi täynnä, muutamaa eri väriä ja pari kpl kaikkia värejä.

Päällä olevia jakkuja mulla on 2kpl.

Ei oo stressiä työvaatteista aamulla kun aina on sama "uniformu" päällä :D

Vierailija
84/103 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teistä alapeukuttajistako ei olisi yhtään kummallista, jos vaikka oma miehenne pukeutuisi joka ikinen päivä samaan paitaan? Itsekö voisitte hyvin tehdä niin? Anteeksi vain, mutta vaikea uskoa. Ap

Anna lapsen vaan pukeutua niihin samoihin vaatteisiin. Anna hänen piiloutua huppariin ja lempifarkkuihin.  Toki heität ne kamppeet pyykkikoneeseen parina iltana viikossa. Tuo on joku joidenkin teinien vaihe, joka menee ohi, kun ei siitä tee liian isoa numeroa. Huolehdit vain, että menee kouluun suht. puhtaissa vaatteissa ja peseytyy itse eli vaatteet ja lapsi eivät haise. 

Vierailija
85/103 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinipojat eivät ole teinityttöjä. Miehet eivät ole naisia. Ei siis kannata yrittää tehdä heistä jotain mitä he eivät ole. Pojille/miehille on täysin normaalia käyttää samoja vaatteita pitkään - joku huppari tai farkut eivät likaannu niin helposti kuin kuvitellaan, ellei sitten pyöri jossain sikalan karsinassa pitkin päivää.

Sen sijaan, että keskityt pakottamaan lastasi SINUN haluamaasi muottiin, nauti pikemminkin siitä, että hän säästää sinulta suuremman pyykkämisen vaivan, joka tulisi siitä, että hän vaihtaisi vaatteitaan päivittäin.

Sitten kannattaa huolestua jos boksereita/pikkuhousuja ja alu/t-paitoja käytetään viikko putkeen.

Vierailija
86/103 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei leimaannu. Tuo on tosi yleistä teinipojilla. Mun 15 v pitää pakottaa vaateostoksille kun nuo samat kuluu. Siitä kuulemma kuittaillaan jos leijuu vaatteilla. Viikonloppuna mäkin pesen noita suosikkeja kun muuten ottaa likasena pyykkikorista ma aamuna.

Normaali poika. Ei ne nykyisin vaatteilla elvistele tai kerskakuluta. Riittää kun ostaa pari hyvää hupparia.

Vierailija
87/103 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekologinen ja pätemisensä muusta kuin vaatteista löytävä nuori mies. Peukku sille. Hygienia on sitä, että joka päivä peseytyy ja vaihtaa alusvaatteet.

Vierailija
88/103 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän jatkuvasti lähes samoja vaatteita enkä välitä lainkaan pitävätkö muut sitä outona vai ei. Minulla on kolmet eri housut, kolme hupparia ja muutama t-paita, joita tietenkin pesen ja vaihtelen välillä, mutta esim. yksi niistä huppareista on minulla lähes aina päällä kun käytän hupparia. Sitten kun nämä vaatteet alkavat kulumaan, niin ostan uusia. Minulla on ollut sama talvitakkikin käytössä jo lähemmäs 10 vuotta enkä ole koskaan ajatellut, että tämä olisi jotenkin outoa. Toisaalta en pahemmin seuraa että mitä muilla on päällä vai onko heillä mitään päällä.

Vierailija
89/103 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päällysvaatteita siistissä ympäristössä voi käyttää ihan hyvin viikon putkeen eikä ne millekkään haise. Mun mielestä tässä jutussa ei kylllä ole mitään ihmeellistä... tais olla itselläkin teininä jatkuvasti sama huppari päällä. 

ps: olen myös siinä mielessä oksettava sika, että en käy joka päivä suihkussa. Jos istun päivän puhtaissa alusvaatteissa ja vaatteissa työpöydän ääressä, niin miksi kävisin illalla suihkussa? 3-4 kertaa viikossa treenipäivinä riittää aivan hyvin.

Vierailija
90/103 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastaa sitä hupparia ja paras fiilis silloin kun se on päällä. Kunhan sen pesee tarpeeksi usein. Ihan normaalia käytöstä.

Vierailija
91/103 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos poika siitä hupparista tykkää, mikset osta hänelle useampaa samanlaista hupparia? Silloin hänellä ainakin olisi useammin kuin kerran viikossa puhdas paita.

Onhan mm. Michael Korsillakin aina samat vaatteet päällään. Perustelu taisi olla, että kun hänen ei tarvitse käyttää aamuisin aikaa ja energiaa paidan valitsemiseen, hänelle jää enemmän aikaa ja energiaa käytettäväksi luovempiin asioihin.

Olen nainen enkä ymmärrä tätä joidenkin naisten vouhotusta siitä, että joka päivä pitäisi olla töissä eri vaatteet. Ketä ja mitä varten? En kiinnitä mitään huomiota ytöissä enkä vapaalla ihmisten pukeutumiseen. Siihen kiinnitän, minkälaisia ajatuksia heidän päässään on.

Vierailija
92/103 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti poikasi käyttäisi vaatteita jotka saisi itse valita, mutta kaappi on täynnä sinun valitsemaasi p*skaa :).

Vierailija
93/103 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kohta viisikymppinen äijä ja minulla on kaksi arkipaitaa. Kun toinen on pesussa, käytän toista.

Jos se on jonkun mielestä outoa, niin lähinnä se on hänen päänsärkynsä.

Vierailija
94/103 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teinipoika on vuosia (13-> 18v) pukeutunut noin. Hän itse valitsee vaatteensa, mutta ne on aina samanlaiset. Musta t-paita, beiget housut, valkoiset tossut ja harmaa huppari. Hänellä on ns. akuankka garderoopi. Tänä kesänä se hullutteli ja osti kaksi valkoista t-paitaa.

Äitini yrittää sille aina jotain erilaista ostella. Poika pukee päälleen vain kun mummolassa käy.

Aika perusjuttuja mulla itselläkin on. Kahdet farkut, mustat ja siniset. Tuommoisia trikoisia paitoja, mustaa, harmaata tai vihreetä, takit on vihreä ja musta, tossut punaset ja mustat. Sukat on sentään happysocksilta, että niissä on väriä.

Meillä saa pukeutua kutenkin haluaa. Kunhan käyttää puhtaita vaatteita.

Vierailija
95/103 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on kahdet farkut, yksi huppari ja muutamia paitoja joita vaihtelen. Viikonloppuna pestään kerralla kaikki puhtaaksi seuraavaa viikkoa varten. Kotona yleensä kotihousut ja paita. Ei ne vaatteet todellakaan meni arkikäytössä helposti likaiseksi tai pahan hajuisiksi ellei sitten hikoile normaalia enemmän tai ole kesä. Sillon tottakai vaatteita täytyy pestä ja vaihdella useammin.

Vierailija
96/103 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teistä alapeukuttajistako ei olisi yhtään kummallista, jos vaikka oma miehenne pukeutuisi joka ikinen päivä samaan paitaan? Itsekö voisitte hyvin tehdä niin? Anteeksi vain, mutta vaikea uskoa. Ap

Minun miehelläni on tapana ostaa samanlaisia vaatteita useampi kappale. Hän saattaa näyttää siltä, että ei vaihda vaatteita, mutta kyllä hän vaihtaa, toisiin samanlaisiin. Minusta hänen pukeutumisensa ei minulle kuulu. Kunhan on siisti, puhdas ja tilanteeseen sopivasti pukeutunut.

En ymmärrä, mitä niin kauheaa on siinä, ettei joku halua kuluttaa energiaa erilaisten asukokonaisuuksien mallailuun. Pienet on murheet, jos tuollainen vaivaa.

Vierailija
97/103 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä yläasteella kiinnitin huomiota, jos joku piti samaa hupparia viikosta/vuodesta toiseen. Muistan vieläkin näiden poikien hupparit.

Vierailija
98/103 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin se vaan menee.Osta samaa lempivaatetta muutama kappale niin on puhdasta.

Vierailija
99/103 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei olis ei. Mäkin käytän vain yhtä pitkähihaista. Pesen sen parin päivän välein ja aamulla narulta päälle. T-paitaa vaan vaihdan siellä alla. Niitäkin kierrätän kolmea koko ajan.

Vierailija
100/103 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli sama musta huppari aina päällä kouluaikoina, muutaman kerran tuli ostettua uusi musta huppari vanhan kuluneisuuden vuoksi. En edes ajatellut asiaa kummemmin, se oli mukava ja helppo vaate, eikä vaatteilla ollut muuta merkitystä silloin kuin pitää lämpimänä ja täyttää yhteiskunnan odotukset siveellisyydestä. Nykyään jo pitkälle päälle parikymppisenä käytän edelleen lähinnä samanlaisia vaatteita, mutta niitä on kourallinen erilaisia. Kauluspaitoja ja chinoja eri väreissä, ja valtava kasa identtisiä mustia t-paitoja sekä parit farkut. Pari irtotakkia.

Luultavasti moni edelleen ajattelee, että pukeudun samoihin vaatteisiin joka päivä, koska samat housut ja sama takki, kauluksen väri ehkä vähän erilainen sininen päivästä riippuen.

T. Nuori mies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi