Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aargh! Teinipoikani ei ymmärrä

Vierailija
17.11.2018 |

että samojen vaatteiden pitäminen on yksinkertaisesti outoa. Kaappi on täynnä vaatteita ja esim. kenkäpareja on monet, mutta SILTI hän menee yksi ja sama huppari päällä kouluun vaikka koko viikon. Viikonloppuna se pestään, ja seuraavalla viikolla sama jatkuu. Ja sitä seuraavana, ja sitä seuraavana. En kestä! Sukat ja kalsarit sentään vaihtaa.

Miten saan tuon tajuamaan, että leimautuu pian tosi kummaksi tyypiksi, jos jatkaa noin?

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap onko sun poika saanut ostaa ja valita vaatteensa itse? Jos ne muut eivät ole sellaisia joita hän haluaa pitää.

On todellakin saanut. Olen ostanut HÄNEN toiveestaan myös hintavia Calvin Kleinin ja Hollisterin vaatteita, ja sielläpä nekin lojuvat käyttämättöminä kaapissa. Ap

Provo sai uuden käänteen, kun Hollister on halpamerkki, jota ei saa Suomesta. Toki nettikaupoista saa kyllä.

Mikä tästä provon tekee? Hollisteria ostimme Lontoosta, Tukholmasta ja nettikaupasta. Calvin Kleiniä Helsingistä ja netistä. Ihan itse poika valikoi, mutta päälleen ei laita. Suosikkihuppari on H&M:ltä ja niitäkin on pojan toiveesta kolmea väriä, mutta käyttää vain yhtä.

Ap

Onko hän alkohollister?

Vierailija
42/103 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voin aikuisena käyttää päivittäin samoja vaatteita, jotka pestään viikonloppuisin, t-paidan ja alushousut toki vaihdan päivittäin ja käyn joka aamu suihkussa. Töissä käytän työvaatteita, joten omia vaatteita en edes käytä koko päivää. Tuskin haisevat. Eikä mulla ole niin snobeja kavereita, jotka kyttäisivät vaatteitani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne toiset tiedä onko sillä vain yksi huppari vai monta samanlaista. Samanlaisiin vaatteisiin pukeutuminen on ihan fiksua, ei tarvitse miettiä joka päivä mitä laittaa päälleen. Tätä metodia ovat käyttäneet/käyttävät esim. Steve Jobs ja Mark Zuckerberg. Jobsin asu oli farkut ja musta poolopaita, Zuckerberg pukeutuu farkkuihin ja valkoiseen teepaitaan. Toimii!

Seuraavan kerran kun menette vaateostoksille, niin anna pojan etsiä mieluisat farkut ja huppari (ja ehkä joku teepaita sen hupparin alle). Sitten ostatte niitä 2-3 kpl että saat ne pyykättyä useammin. 

Nimenomaan ja siksi olisikin syytä vaihdella niitä vaatteita kun helposti tulee muuten monelle mielleyhtymä että täysin samat vaatteet on päällä viikosta, kuukaudesta ja jopa vuodesta toiseen. Kyllä siihen alkaa pikkuhiljaa kiinnittämään huomiota ja ihmettely heräämään.

Minusta olisi ihan fiksua myös kasvatuksessa edes harkita sellaisen asian välittämistä nuorelle, ettei tarvitse aina niin kovin pohtia sitä, mitä kukakin sattuisi ihmettelemään. Kun ei sillä ole niin kamalasti väliä. Joku saattaa kiinnittää huomionsa pojan vaatteisiin, mutta sehän on hänen ongelmansa. Ei liity teidän poikaan. Ihmetyttää tämä ajattelutapa että jokaisen pitäisi olla niin väritön, hajuton ja mauton ettei vaan joku, herra paratkoon, IHMETTELISI!

Vierailija
44/103 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tyttö, joka myös fakkiutuu tiettyihin vaatteisiin. Ei kyllä haise hieltä koskaan, vaikka käyttääkin päivätolkulla samoja vaatteita. Ei mua haittaa. Olen iloinen, että edes menee kouluun toisin kuin ystävänsä eikä käytä huumeita kuten toinen ystävänsä. Ekologistakin, kun ei tarvitse joka päivä pyykkäillä. Ja helppoa mulle.

Vierailija
45/103 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ois pitänyt jo aikaa sitten tehdä jotain toisin, painottaa pienestä pitäen vaatteiden vaihdon tärkeyttä. Oma teini pukee joka päivä uudet vaatteet, ei ikinä kahta päivää mitään samoja vaatekappaleita, käy myös suihkussa päivittäin, eikö poikasi huppari ala jo haisemaan? Teinipojan hiki kun voi haista aivan järkyttävälle

Mitähän olisin voinut tehdä aikaa sitten toisin, kun tätä ongelmaa ei aiemmin ollut? Nuorempana vaihteli vaatteitaan ihan normaalisti. Todellakin takapakki ihmetyttää ja kyllä haisee, siksikin otsikko alkoi epätoivon parahduksella! Ap

Vierailija
46/103 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali kundi, joka haluaa itse päättää jostakin elämänsä osa-alueesta. Sitä kutsutaan myös aikuistumiseksi, ettei enää tottele äitiä. Asiat ovat hyvin, jos vastarinta on näin kesyä.

Vierailija
47/103 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap onko sun poika saanut ostaa ja valita vaatteensa itse? Jos ne muut eivät ole sellaisia joita hän haluaa pitää.

On todellakin saanut. Olen ostanut HÄNEN toiveestaan myös hintavia Calvin Kleinin ja Hollisterin vaatteita, ja sielläpä nekin lojuvat käyttämättöminä kaapissa. Ap

Provo sai uuden käänteen, kun Hollister on halpamerkki, jota ei saa Suomesta. Toki nettikaupoista saa kyllä.

Eikä :D Miksi joku provoilisi tällaisella aiheella?

Vierailija
48/103 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli sama huppari päällä ammattikoulussa ja vapaa-ajalla 16v-18v, mua ei luultu oudoksi, homoksi, kotona ei ollut alkoholiongelmaa, ei kyselty että enkö vaihda vaatteita ikinä.. edelleen löytyy sama huppari kaapista, vaikka ei ole kyllä hetkeen tullutkaan käytettyä :) kyllä saa vähästä paniikin aikaan. t: m33v

Vierailija
49/103 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ois pitänyt jo aikaa sitten tehdä jotain toisin, painottaa pienestä pitäen vaatteiden vaihdon tärkeyttä. Oma teini pukee joka päivä uudet vaatteet, ei ikinä kahta päivää mitään samoja vaatekappaleita, käy myös suihkussa päivittäin, eikö poikasi huppari ala jo haisemaan? Teinipojan hiki kun voi haista aivan järkyttävälle

Niimpä. Monet näistä jutuista voitaisiin välttää jos lapsen vanhemmat hoitaisivat hommansa ja esimerkiksi tällaiset perusasiat kuin perushygienian hoito, vaatteiden vaihto ja koulupukeutuminen olisi opetettu ja vaadittu jo viimeistään ekaluokalta lähtien.

Ei se silloin yht äkkiä teini-iässä mitenkään muutu sellaiseksi että kuljetaan kuukausi samoissa vaatteissa viikkokausia jos jo viimeiset 5 vuotta on lapsi huolehtinut normaalisti asiasta. Tietysti heti jos havaitaan että alkaa lipsumaan niin vanhemman tehtävänä on huolehtia siitä että esim. vaatteet vaihdetaan niin missään vaiheessa _ei pääse_ syntymään tilannetta että lapsi menisi kouluun edes viikkoa samat vaatteet päällä. 

Ihan sama juttu on monissa muissakin asioissa, siinä on vanhemmilla peiliin katsomisen paikka kun alkaa ihmettely että mitenkäs se meidän teini nyt näin.

Vierailija
50/103 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se silloin yht äkkiä teini-iässä mitenkään muutu sellaiseksi että kuljetaan kuukausi samoissa vaatteissa viikkokausia jos jo viimeiset 5 vuotta on lapsi huolehtinut normaalisti asiasta.

Kappas kun näin meillä juuri kävi! Ei käynyt mielessäkään, että poika jumiutuisi siihen saamarin huppariin aivan yöstä. Ap

Vierailija
51/103 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin, kun itse olin teini, lähes kaikki kouluni teinipojat pitivät kuukausitolkulla samoja farkkuja ja samaa collegea.

Hyii.

Vierailija
52/103 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä :D Miksi joku provoilisi tällaisella aiheella?

Mistä tällä palstalla ei provoiltaisi?

Vierailija
53/103 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin, kun itse olin teini, lähes kaikki kouluni teinipojat pitivät kuukausitolkulla samoja farkkuja ja samaa collegea.

Hyii.

Vaatteet siis pestiin säännöllisesti.

Vierailija
54/103 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Steve Jobsilla oli aina samat vaatteet. Ei mitään outoa. Enemmän outoa on äidin pakkomielle lapsen vaatteista. Jonkinlaista epävarmuutta ja kontrollifriikkeyttä, veikkaan.

Vierailija
55/103 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulla oli sama huppari päällä ammattikoulussa ja vapaa-ajalla 16v-18v, mua ei luultu oudoksi, homoksi, kotona ei ollut alkoholiongelmaa, ei kyselty että enkö vaihda vaatteita ikinä.. edelleen löytyy sama huppari kaapista, vaikka ei ole kyllä hetkeen tullutkaan käytettyä :) kyllä saa vähästä paniikin aikaan. t: m33v

Lähinnä kai homoksi luullaan niitä, jotka vaihtavat vaatteet usein tyttöjen tapaan.

Vierailija
56/103 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun psykologin mukaan heteropojan kehitykseen kuuluu teini-iässä ns.sottavaihe, jolloin esim.vaatteita ei vaihdeta usein, ja ilman tätä vaihetta poika jää ikuiseksi äidinpojaksi.

Vierailija
57/103 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on todella tavallista murrosikäisellä pojalla. Ihan turhaan pelkäät, että leimaantuu. Ei ketään kiinnosta ja vaikka kiinnostaisi, niin luokalla on varmaan puolen tusinaa samanmoista poikaa.

Ne kai jotenkin turvaistuvat vermeisiinsä. Monet pyrkivät ihan piiloon ja pakoon hupun alle. Pojilla menee tuossa iässä kaikki kapasiteetti aivan muuhun kuin vaatteisiin. Pojat taantuvat juuri siinä iässä, kun vanhemmat odottavat kehitystä. Asioiden hoitaminen ja muistaminen vaikeutuvat, samoin hygieniasta huolehtiminen. Jopa sanavarasto supistuu.

Pojan murrosikä on usein kamalaa katsottavaa, mutta se on normaalia. Älä suotta murehdi noin pienestä.

T. Yläkoulun ope

Vierailija
58/103 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se silloin yht äkkiä teini-iässä mitenkään muutu sellaiseksi että kuljetaan kuukausi samoissa vaatteissa viikkokausia jos jo viimeiset 5 vuotta on lapsi huolehtinut normaalisti asiasta.

Kappas kun näin meillä juuri kävi! Ei käynyt mielessäkään, että poika jumiutuisi siihen saamarin huppariin aivan yöstä. Ap

Nyt pitäisi tarttua nopeasti toimenpiteisiin joilla tämä kierre katkaistaan, vaikka vahingossa tuhoat sen hupparin niin ettei sitä kertakaikkiaan voi enään pitää jolloin on pakko ottaa uusi huppari ja samalla palata normaaliin vaatteidenvaihto rytmiin.

Vierailija
59/103 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, mun poika on samanlainen. Hupparin lisäksi myös lempifarkut. Alusvaatteet ja t-paidan vaihtaa päivittäin. Kerran kissa oli oksentanut niille lempifarkuille, eikä suostunut menemään kouluun :) Ja kyllä ilmoitin opettajalle, että luvaton poissaolo.

Vierailija
60/103 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkun psykologin mukaan heteropojan kehitykseen kuuluu teini-iässä ns.sottavaihe, jolloin esim.vaatteita ei vaihdeta usein, ja ilman tätä vaihetta poika jää ikuiseksi äidinpojaksi.

Ai että jos on itseohjautuva, itsestä huolehtimisen taidot ovat kehittyneet ja oman toiminnan ohjaus kunnossa, jää ikuiseksi äidinpojaksi? Eihän sellainen mikään mammanpoika ole vaan juuri päin vastoin :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän