Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

liiankin helposti raskautuvat, pelkäättekö vahinkoraskautta?

Vierailija
19.07.2008 |

Ja miten se vaikuttaa elämäänne?

Mä alan olla jo vähän hysteerinen tässä raskauden pelossa. Seksi ei huvita ollenkaan, en vaan osaa luottaa siihen, että ehkäisy tällä kertaa pelaisikin.

Meillä on nyt kolme lata, josta pienin vauva, ja sekä eka että tämä kolmas ovat tulleet ehkäisystä huolimatta. Olen aika lailla jaksamiseni rajoilla, ja neljäs lapsi just tähän saumaan olisi aika katastrofi. Abortti ei kuitenkaan ole mulle vaihtoehto, en selviäisi siitä henkisesti.

Mitenkäs te muut? Pelottaako?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ei voi asiaa hoitaa ja käydä katkasemassa piuhat, jos asia noin pelottaa.

Vierailija
2/15 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohon kakkosen ehdotukseen sen verran, että meillä oli ajatuksena se, että ensin kesken opiskelujen jne. tuli se eka lapsi vahingossa, ja toinen sitten tehtiin tarkoituksella parin vuoden ikäerolla kaveriksi ekalle.

Ajateltiin, että pidetään sellainen reilun viiden vuoden tauko, rakennetaan talo, ja sitten kun nämä isommat on menossa kouluun, niin yritettäisiin taas saada pari lasta lisää, ja sit piuhat poikki.

No nyt tämä kolmonen siis tulla tupsahti kesken rakentamisen ja kun nämä isommatkin ovat vielä pienempiä ( ei liian, nuorempikin on jo 3), mutta nyt en sitten tiedä, että vieläkö niitä lapsia haluan vai en. Sen tiedän, että tähän tilanteeseen en halua, ja kierukkaresepti on jo.

Mutta nytkin ollaan miehen kanssa pari kertaa harratettu, ja taas olen menossa hakemaan raskaustetiä, kun pelottaa se raskaus. Ehkäisynä on nyt ollut vauvan täysimetys kera kondomin. ELi siis aina on kondomia oikein käytetty, eikä menkkoja ole vielä, mutta silti pelottaa aina vaan se raskautuminen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan kyllä seksiä mutta ovisaikaan yritän vältellä (paitsi silloin sitä juuri haluttaisi kaikkein eniten). Meillä on neljäs lapsi kyllä toiveissa mutta ei vielä, siksi sterilisaatio ei ole vaihtoehto.

Vierailija
4/15 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että imetys ei ole mikään ehkäisykeino! Eli teillä on ehkäisynä kondomi.

1960-luvulla, kun lääketiede oli kiviaikaisella tasollaan luultiin että imetys on ehkäisykeino....

Vierailija
5/15 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolme lasta. Ikää 34. Nuorin jo 5 vuotias. Mikään hormonaalinen ehkäisy ei kerta kaikkiaan sovi. Sairastan hankalaa migreeniä, syön siihen päivittäin estolääkitystä. Kuparikierukka ei käy, koska olen fysiologinen omituisuus sillä minulla on kaksi kohtua... Kumien kanssa ollaan taas pelleilty kohta vuosi. Tästä ei tuu mitään! Vielä en haluasi sterilisaatiota, sillä haaveilen nelosesta ihan tosissani siinä vaiheessa kun kuopus olisi koululainen.

Ja olen tosiaankin aina raskautunut tosi helposti. Esikoisen sain kesken opiskelujen iloisena yllätyksenä 20 v. Kakkosta kyllä tehtiin vuoden verran, mutta kolmonen tärppäs heti kun annettiin lupa tulla.

Nytkin elelen vähän niin ja

näin, että voisinko nyt jopa olla raskaana. Sillä tossa miehen kanssa kuukautisten loppupäivinä

lipsahdettiin ilman kumia... HUPS ;) No, sitten olis tää pulma ratkastu. Nelonen sais tulla ja sen jälkeen PIUHAT POIKKI!

Mutta jos en nyt kuitenkaan tästä kierrosta ole raskaana, niin millä IHMEELLÄ MINÄ EHKÄISEN? Hyviä ehdotuksia?

Vierailija
6/15 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pisteleekö ukkosi kortsuihin reikiä!!! =)

Eikun on kyllä todella outoa että ehkäisystä huolimatta raskaudut helposti. Kannattaa varmaan asiasta lääkärin kanssa jutella, josko löytäisi teille sopivan ehkäisyn. En jaksa silti uskoa, että kortsutkaan usein pettäis saman ihmisen kohdalla jos niitä oikein käyttää.

Vierailija
7/15 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetyksen vaan sen takia, että korostan sitä, että tällä hetkellä raskautuminen on varsin epätodennäköistä myös tuon täysimetyksen takia, mutta en mä siis missään nimessä luottaisi siihen yksistään.

Eli pelottaa pelottaa, vaikka nyt ei just pitäisi olla mitään syytä, enkä tiedä ollenkaan koska mahdan alkaa luottamaan siihen kierukkaankaan...

Vierailija
8/15 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

8: entäs jos ihan sitä kumia käytätte. Ei se ehkäise ellei sitä paikoilleen asenneta ennen yhdyntää

Vierailija
9/15 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä te kaikki varmasti tiedätte, että kumi ei ole kovin ihana väline pidemmän päälle. ;)

Mikä ehkäisy?

Vierailija
10/15 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus se vaan on ainoa väline. Täytyy hyväksyä tosiasiat.

Vierailija
11/15 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ajattelen, että olisi ollut helpompaa jopa kärsiä jonkin asteisesta lapsettomuudesta kuin tästä. Tiedän, että tämä ei ole reilusti sanottu! Mutta kun tämän päivän ihanne on se kaksi lasta oikeassa kohtaa elämää. Ja varsinkin kun minun ympärilläni tuntuu jatkuvasti olevan ihmisiä jotka syyllistävät oman lapsettomuutensa kourissa minua kommenteillaan siitä kuinka me olemme saaneet lapset niiiiin helposti. Ei todellakaan ole helppoa olla hyvin hedelmällinenkään!

Tämä ei myöskään ole kovin helppoa parisuhteelle eikä varsinkaan seksielämälle!

Ehkä on syytä luopua siitä neljännen lapsen haaveesta ja laittaa jommalta kummalta piuhat poikki.

Vierailija
12/15 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

syyllistää liiasta hedelmällisyydestä. Edes lapsettoman ei pitäisi sitä tehdä. Mutta onkos pakko sitä hedelmällisyyttään tuoda esille??

Eikä taida nyt olla kovin suuri haave saada neljättä jos ehkäisyn vuoksi olisi piuhoja poikki laittamassa. Luulis jaksavan sen aikaa kortsuja käyttää kun niitä tarvii.. Outoa porukkaa täällä!

Vierailija
13/15 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka rakastelun jälkeen hysteerisenä tarkistetaan kortsu, ettei vaan ole mennyt rikki... Meillä on vain kaksi lasta, mutta kolmatta ei näillä näkumin haluta. Piuhoja ei iän puolesta saada laittaa poikki, Ymmärrän kyllä ap:n tilanteen hyvin.

Vierailija
14/15 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Ihan hillitön raskaudenpelko. Kondomi käytössä ja aina mietin, et voiko se pettää jos sitä oikein käyttää eikä se mene rikki.

Taas ykhden yön valvoin, kun olin koskettanut miehen vehjettä josta tuli touhutippoja ja jonkun ajan päästä pidin siitä kortsun päästä kiinni, että ei jää ilmaa... Mieheni sanoo mun olevan jo luulosairas!

Tähän taloon ei ikinä eikä koskaan enää lapsia, mutta sterilisaatio ei ole vielä oikea vaihtoehto kun olen niin nuori.

Ihan kamalaa peljätä sitä. Se vie seksihaluja. Ovisaikaan ei meilläkään ikinä harrasteta mitään vaikka ois mikä välissä.

Tsemppiä ja halaus kaikille saman asian kanssa painijoille. Ei se mitenkään ole epäreilua lapsettomien kuullen puhua. Yhtä hyvin voisit sanoa, että sua loukkaa tuo kun sulla se tilanne minkä itselleni haluaisin.eli olen kateellinen sille, että jotkut ei tuu raskaaksi. Sori vaan heille.

Vierailija
15/15 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan leveile sillä, että raskaudun helposti. Pikemminkin koitan pitää asian hyvinkin omana tietonani, koska ympärilläni on ollut koko ajan lapsettomuudesta kärsiviä ihmisiä. Se vain on aika ilmeistä.

Kaiken huippu on se, että äitini ei ole voinut minun lisäkseni saada muita lapsia! Serkkuni ovat vaivoin saaneet yhden lapsen/ serkku. Minä vain olen tällainen omituisuus kahden kohtuni kanssa...

Mieheni ei oikein innostu touhuista kortsun kanssa ainakaan kovin usein. Me kun taidamme vielä olla sellainen pari, että minä naisena olisin se joka haluaisi useammin.

Ja ihan oikeasti, minua on useampi lapseton "ystävä" loukannut kommenteillaan! En ole heille jaksanut selitellä omia seksuaalisuuteen liittyviä kipuilujani, jotka ovat myös vaikeita ja arkoja.

Naimisissa 14 vuotta, rakastellaan liian harvoin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi