Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en ikinä onnistu makaronilaatikossa? Munamaito ei hyydy.

Avuton
17.11.2018 |

Miten mokaan aina makaronilaatikon. Ollut uusissa jo vähän yli tunnin (about 200 astetta) ja munamaito on yhä keskeltä hyytymättä.

Olen kokeillut vaikka mitä suhteita, mutta nyt oli noin: 400 g jauhelihaa, about 5,5 dl makaronia, muna-maitoseoksessa vajaa 5 dl maitoa (ehkä 4,5) ja 3 munaa. Myös juustoraastetta seassa ja päällä.

Millaisella suhteella se munamaito hyytyisi? Voiko sen hyytymistä nyt jotenkin nopeuttaa?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan liikaa maitoa!

Vierailija
2/30 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt on jossain muussa vika. Anteeksi, mutta onko uuni kuuma?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vähän sitä sitten pitäisi olla? Sehän jää ihan kuivaksi muuten? 

Vierailija
4/30 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuni on kuuma, mutta myös aika vanha. Olen alkanut epäillä, että onko siinä jotain vikaa.

Vierailija
5/30 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi noilla määrillä hyytyä 200 asteessa, isompikin määrä maitoa+kolme munaa. Ei tule muuta mieleen kuin että et taida sekoittaa kunnolla aineksia tai sitten sulla on mittakannussa vikaa. Kolmas vaihtoehto, että uunin mittari ei näytä oikein ja on liian kuuma. Kokeile laittaa kaikki aineet isohkoon kattilaan ja sekoita siinä kunnolla, sitten vasta vuokaan. 

Vierailija
6/30 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas piirakka ei kostu vaan jää kuivaksi.

Vierailija
7/30 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma munamaitoni olisi hyytynyt tuossa ajassa. Vatkasitko kunnolla ja puristaen koko matkalta ?

Vierailija
8/30 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen makaronilaatikon lihaliemeen ja joskus käytän myös tomaattimurskaa. Äiti ei voi käyttää maitoa ja totuin tekemään näin jo lapsena. Vinkiksi vaan jos hermo menee munamaidon kanssa😊

Vierailija
9/30 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronipussin kyljessä laatikon ohje.

Itse laitan vajaa pussillisen makaronia, 360 g jauhelihaa, YHDEN kananmunan, maitoa että seos nippanappa peittyy.

Laatikon annetaan olla n. 10 min ennen syömistä, jolloin tapahtuu hyytymistä vielä.

Vierailija
10/30 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on vatkattu ja sekoitettu hyvin, mutta täytyy yrittää panostaa sekoittamiseen ilmeisesti entistä enemmän.  Alan epäillä, että uunissa (mittarissa) on joku vika. Nimittäin täällä valmistuu ruoka muutoinkin melko hitaasti.

Vierailija
11/30 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi noilla määrillä hyytyä 200 asteessa, isompikin määrä maitoa+kolme munaa. Ei tule muuta mieleen kuin että et taida sekoittaa kunnolla aineksia tai sitten sulla on mittakannussa vikaa. Kolmas vaihtoehto, että uunin mittari ei näytä oikein ja on liian kuuma. Kokeile laittaa kaikki aineet isohkoon kattilaan ja sekoita siinä kunnolla, sitten vasta vuokaan. 

Minä pidän vartin 200 asteessa ja lasken lämmön 175 asteeseen noin puoleksi tunniksi.

Vierailija
12/30 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksikin munaa pitäisi riittää hyydyttämiseen. Tämä oli äitini resepti, itse laitan vain yhden munan ja otan siitäkin osan pois niin tulee sopivan vetistä. Uunissa lienee vikaa. Onko kantta? Itse laitan kannen vasta n.30min uunittelun jälkeen.

Vierailija
13/30 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paista pidempään vähemmillä asteilla. Tai lisää vielä yksi muna seuraavalla kerralla, minusta kolme on vähän siinä ja siinä riittääkö.

Vierailija
14/30 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on vatkattu ja sekoitettu hyvin, mutta täytyy yrittää panostaa sekoittamiseen ilmeisesti entistä enemmän.  Alan epäillä, että uunissa (mittarissa) on joku vika. Nimittäin täällä valmistuu ruoka muutoinkin melko hitaasti.

Ruskistuuko päältä? Poriseeko neste reunoilla? Kyllä 200 asteessa pitäisi tapahtua kumpikin tunnissa.

Vierailija
15/30 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 muna per 2 dl nestettä

Vierailija
16/30 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätäthän makaronit puoliraa’aksi ennen uuniin laittoa? Ne imevät munamaidosta vähän nestettä itseensä.

Vierailija
17/30 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on muuten samat aineet, mutta vain yksi kananmuna. Ei ole ollut koskaan ongelmia hyytymisen kanssa. Paistan tunnin 200 asteessa.

Vierailija
18/30 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma. Oon ihmetellyt, kun välillä hyytyy ja välillä ei, vaikka ihan samalla tavalla aina teen. En keksi muuta neuvoa kuin just sekoittaa munat kunnolla maitoon sekä antaa olla pöydällä uunista ottamisen jälkeen puolisen tuntia.

Vierailija
19/30 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kantta. Ruskistuu kyllä päältä tuossa ajassa.  

Kiitos kaikille vinkeistä.

Vierailija
20/30 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätäthän makaronit puoliraa’aksi ennen uuniin laittoa? Ne imevät munamaidosta vähän nestettä itseensä.

Syy ei voi olla tässä. Minä keitän makaronit aina kypsiksi, eikä ole mitään ongelmaa.

17

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän