Miksi en ikinä onnistu makaronilaatikossa? Munamaito ei hyydy.
Miten mokaan aina makaronilaatikon. Ollut uusissa jo vähän yli tunnin (about 200 astetta) ja munamaito on yhä keskeltä hyytymättä.
Olen kokeillut vaikka mitä suhteita, mutta nyt oli noin: 400 g jauhelihaa, about 5,5 dl makaronia, muna-maitoseoksessa vajaa 5 dl maitoa (ehkä 4,5) ja 3 munaa. Myös juustoraastetta seassa ja päällä.
Millaisella suhteella se munamaito hyytyisi? Voiko sen hyytymistä nyt jotenkin nopeuttaa?
Kommentit (30)
Tee ruokakermalla helpompaa ja parempaa.
Jos munamaito ei hyydy keskeltä, syyttäisin itse vuokaa. Kokeilisin tehdä laatikon seuraavalla kerralla eri astiassa, niissä voi olla isoja eroja.
Uunit eivät ole erehtymättömiä, eli etenkin vähän vanhempi uuni saattaa olla lämpötiloiltaan vähän mitä sattuu. Voisit koittaa laittaa lämpöä pari-kolmekymmentä astetta enemmän kuin ohjeissa sanotaan, josko sitten tapahtuisi oikeanlaisia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Jos munamaito ei hyydy keskeltä, syyttäisin itse vuokaa. Kokeilisin tehdä laatikon seuraavalla kerralla eri astiassa, niissä voi olla isoja eroja.
Jaa, Voisikohan syy olla tässä. Teen aina lasivuoassa, mikä ilmeisesti ei ole paras mahdollinen materiaali uuniin. Mites Ap? Millainen vuoka sullaon?
Ymmärtäkää, että kanamunaa ei laiteta kuumaan nesteeseen, koska se ei silloin toimi!
Sauvasekoittimella muna-maito-mausteseos sekaisin ennen vuokaan laittoa. Kyllä kannattaa malttaa mielensä ja antaa laatikon vetäytyä ja kiinteytyä rauhassa. Tulikuumana ei erota makujakaan. Jos antaa muhia ja vetäytyä sammutetussa uunissa, voi säästää vähän sähköä.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtäkää, että kanamunaa ei laiteta kuumaan nesteeseen, koska se ei silloin toimi!
Korkeintaan käden lämpöiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kuka niin tekisikään. Laitan munat kylmään maitoon.
Joo, ja nyt maltan kyllä antaa sen seistä hetken huoneenlämmössä ennen ruokailua...
Makaroneissa olen saattanut mokata. Aika kypsiksi keitin tällä erää.