Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi en ikinä onnistu makaronilaatikossa? Munamaito ei hyydy.

Avuton
17.11.2018 |

Miten mokaan aina makaronilaatikon. Ollut uusissa jo vähän yli tunnin (about 200 astetta) ja munamaito on yhä keskeltä hyytymättä.

Olen kokeillut vaikka mitä suhteita, mutta nyt oli noin: 400 g jauhelihaa, about 5,5 dl makaronia, muna-maitoseoksessa vajaa 5 dl maitoa (ehkä 4,5) ja 3 munaa. Myös juustoraastetta seassa ja päällä.

Millaisella suhteella se munamaito hyytyisi? Voiko sen hyytymistä nyt jotenkin nopeuttaa?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ja nyt maltan kyllä antaa sen seistä hetken huoneenlämmössä ennen ruokailua... 

Makaroneissa olen saattanut mokata. Aika kypsiksi keitin tällä erää. 

Vierailija
22/30 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ruokakermalla helpompaa ja parempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos munamaito ei hyydy keskeltä, syyttäisin itse vuokaa. Kokeilisin tehdä laatikon seuraavalla kerralla eri astiassa, niissä voi olla isoja eroja.

Vierailija
24/30 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunit eivät ole erehtymättömiä, eli etenkin vähän vanhempi uuni saattaa olla lämpötiloiltaan vähän mitä sattuu. Voisit koittaa laittaa lämpöä pari-kolmekymmentä astetta enemmän kuin ohjeissa sanotaan, josko sitten tapahtuisi oikeanlaisia asioita.

Vierailija
25/30 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskana se sun uuni

Vierailija
26/30 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos munamaito ei hyydy keskeltä, syyttäisin itse vuokaa. Kokeilisin tehdä laatikon seuraavalla kerralla eri astiassa, niissä voi olla isoja eroja.

Jaa, Voisikohan syy olla tässä. Teen aina lasivuoassa, mikä ilmeisesti ei ole paras mahdollinen materiaali uuniin. Mites Ap? Millainen vuoka sullaon?

Vierailija
27/30 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäkää, että kanamunaa ei laiteta kuumaan nesteeseen, koska se ei silloin toimi!

Vierailija
28/30 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sauvasekoittimella muna-maito-mausteseos sekaisin ennen vuokaan laittoa. Kyllä kannattaa malttaa mielensä ja antaa laatikon vetäytyä ja kiinteytyä rauhassa. Tulikuumana ei erota makujakaan. Jos antaa muhia ja vetäytyä sammutetussa uunissa, voi säästää vähän sähköä.

Vierailija
29/30 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtäkää, että kanamunaa ei laiteta kuumaan nesteeseen, koska se ei silloin toimi!

Korkeintaan käden lämpöiseen.

Vierailija
30/30 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka niin tekisikään. Laitan munat kylmään maitoon.